تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811762896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با انتصاب يك يهودي به رياست تشكيلات كاخ سفيد چراغ سبز اوباما به رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با انتصاب يك يهودي به رياست تشكيلات كاخ سفيد چراغ سبز اوباما به رژيم صهيونيستي
باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا در نخستين اقدام خود براي جلب رضايت رژيم صهيونيستي يك صهيونيست را براي رياست تشكيلات كاخ سفيد برگزيد.
خبرگزاري ها گزارش دادند رئيس جمهوري منتخب آمريكا در نخستين گام تشكيل كابينه خود از يكي از معاونان رئيس جمهوري اسبق آمريكا كه يهودي است براي پذيرش سمت رياست ستاد كاركنان كاخ سفيد دعوت به همكاري كرد و وي اين همكاري را پذيرفته است . يكي از نمايندگان ارشد دموكرات اعلام كرد : « باراك اوباما » از « رام امانوئل » كه يكي از نمايندگان فعال كنگره و رئيس ستاد كاركنان دولت « بيل كلينتون » بوده خواست تا سمت مهم رياست ستاد كاركنان وي را بپذيرد كه به تشكيل دولت كمك خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش امانوئل كسي است كه به برتري حزب دموكرات در انتخابات 1385 مجلس نمايندگان كنگره آمريكا كمك شاياني كرد و به دليل نفوذ در كانال هاي پشت پرده قدرت در واشنگتن شهرت دارد.
همچنين روزنامه عبري زبان يديعوت آحارونوت چاپ رژيم صهيونيستي انتصاب « امانوئل » را نشانه بيشتر شدن نقش اسرائيل در كاخ سفيد ارزيابي كرد.
اين روزنامه اشاره كرد : امانوئل در دوره كوتاهي عضو نيروهاي اسراييلي بوده و تا حدودي به زبان عبري صحبت مي كند. هم چنين وي يكي از مطمئن ترين مشاوران اوباما است و اوباما او را به عنوان يك دوست و همكار سياسي مي داند.
بنيامين پدر امانوئل يك پزشك اسراييلي است و مادرش مارتا هويت يهودي ـ آمريكايي دارد و با سازمان حقوق بشر ايالت شيكاگو همكاري مي كند.
اين روزنامه افزود : هنگامي كه بيل كلينتون رييس جمهور اسبق آمريكا مبارزات انتخاباتي اش را آغاز كرد رام امانوئل را به عنوان مسوول كميته مالي مبارزات انتخاباتي اش انتخابات كرد اما با حمله عراق به كويت و شروع جنگ خليج فارس وي به نيروهاي اسراييلي پيوست .
وي تا زمان پايان جنگ در يكي از پايگاه هاي شمالي اسراييل حضور داشت و پس از بازگشت به آمريكا به مدت هشت سال مشاور كلينتون در كاخ سفيد بود.
وي كه 49 سال سن دارد هم اكنون نماينده ايالت ايلينويز در مجلس نمايندگان آمريكا است .
در همين حال و به دنبال انتشار خبر مربوط به انتخاب « رام امانوئل » به سمت رياست اداره كاخ سفيد اولين موج واكنش مخالفان جمهوري خواه عليه باراك اوباما نيز آغاز شد.
انتصاب امانوئل معروف به « رامبو » باعث انتقاد شديد جمهوريخواهان شده است . آنان مي گويند اوباما در همين نخستين قدمها عهدي را كه با مردم آمريكا بسته شكسته است .
اشاره جمهوريخواهان به حرفهاي اوباما در مورد تغييرات بنيادي در نظام سياسي آمريكا است كه بطور مكرر در طول مبارزات انتخاباتي خود آنها را تكراركرده بود. جمهوريخواهان مي گويند اين تغييرات با فراخواني تيم قبلي كلينتون امكان پذير نيست .
از طرفي دموكرات ها با تكيه بر سوابق رامبو انتخاب او را تصميمي هوشمندانه از سوي اوباما مي دانند.
بازتاب انتخاب اوباما
پيروزي « باراك اوباما » در انتخابات رياست جمهوري آمريكا همچنان در صدر اخبار جهان قرار داشته و ساير اخبار را تحت تاثير خود قرار داده است .
همچنين اين انتخاب بازتابهاي متفاوتي را درچهارگوشه جهان به همراه داشته و در اين ميان اظهارات برخي از سياستمداران برجسته حال و گذشته جهان و همچنين برخي از صاحبنظران سياسي در باره انتخاب باراك اوباما خواندني است .
اظهار خوشحالي « رايس » از پيروزي اوباما
وزير امور خارجه آمريكا گفت كه هر آنچه در توان دارد براي تضمين انتقال آرام قدرت به باراك اوباما به كار خواهد گرفت .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كاندوليزا رايس وزير امور خارجه سياه پوست آمريكا ضمن تقدير از انتخابات رياست جمهوري و انتخاب اولين رييس جمهور سياه پوست در آمريكا قول داد تمام توان خود را براي انتقال قدرت در وزارت امور خارجه به كار گيرد.
وي در گفت وگو با خبرنگاران پيروزي باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا را « الهام بخش » و شكست جان مك كين نامزد جمهوري خواهان را « سخاوتمندانه » خواند.
وي گفت : انتخابات آمريكا نمونه اي از دموكراسي بود كه همه آمريكايي ها به خصوص سياه پوستان به آن افتخار كردند.
رايس افزود : به عنوان يك آمريكايي سياه پوست بسيار خوشحال و مغرورم . آمريكا مسيري طولاني براي غلبه بر زخم ها برداشته و رقابت هاي انتخاباتي اكنون بر فاكتور جنسيت و نژاد نيست .
« سولانا » پيروزي اوباما را تبريك گفت
از سوي ديگر خاوير سولانا رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا با ارسال پيام تبريكي براي باراك اوباما پيروزي وي را در انتخابات رياست جمهوري آمريكا تبريك گفت .
سولانا در پيام خود آورده است : من به باراك اوباما به دليل پيروزي در اين انتخابات بسيار سنگين تبريك مي گويم . انتخابات يك « احياي سياسي » است . رقابت ها بسيار هيجان انگيز و حضور مردمي نيز بسيار جالب و شگفت انگيز بود.
وي تاكيد كرده است كه احياي سياست به روابط آمريكا ـ اروپا نيز مرتبط مي شود و اروپايي ها و آمريكايي ها مشتاق باز شدن فصل جديدي در اين روابط هستند.
ليوني : اوباما در قبال مساله اسراييل و فلسطين موضعي مانند بوش خواهد داشت
وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي اظهار داشت : هيچ تفاوت ريشه اي ميان نگرش رييس جمهور منتخب آمريكا و جورج بوش در قبال مساله درگيري فلسطين و اسراييل و پرونده هسته اي ايران وجود ندارد.
تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي اظهار داشت : برخي اختلاف نظرها ميان باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا و جورج بوش رييس جمهور آمريكا در نگاه به نحوه پاسخگويي به طريقه بهتري كه جهان بايد آن را در تعامل با گروه تندرو در منطقه دنبال كند وجود ندارد. برخي معتقدند بايد با خشونت با اين مساله برخورد شود و برخي معتقدند كه بايد مذاكره كرد و اوباما متعلق به گروه دوم است .
گورباچف : اوباما بايد به پروسترويكا بپردازد
« ميخاييل گورباچف » رييس جمهوري شوروي سابق گفت : رييس جمهوري جديد آمريكا براي غلبه بر بحران عميقي كه گريبانگير اين كشور شده است بايد به پروسترويكا (اصلاحات ) بپردازد.
وي گفت : در سالهاي اصلاحات شوروي بارها به سران آمريكا پيشنهاد اصلاحات در كشورشان را دادم .
گورباچف افزود : ولي دولتمردان آمريكايي به « ويروس پيروزي » آلوده بودند و از حل مسائل اقتصادي و سياسي كشور خود غفلت كردند.
اظهارات غيرمعمول برلوسكني درباره اوباما
سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا ديروز در توصيف باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا گفت : او جوان خوش تيپ و برنزه است . البته به نظر مي آمد كه برلوسكوني در خصوص اوباما مزاح مي كند.
وي كه پس از گفت وگو با دميتري مدودف رييس جمهور روسيه در يك كنفرانس خبري شركت كرده بود هم چنين در خصوص چشم انداز روابط آمريكا و روسيه اظهار داشت كه جواني رهبران دو كشور مي تواند راه را براي همكاري هاي بيشتر باز كند.
قذافي : پيروزي اوباما پيروزي برده هاي سياه پوست بر سفيد پوستان بود
رهبر ليبي در جريان سفرش به كي يف پايتخت اكراين اظهار داشت : پيروزي باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پيروزي برده هاي سياه پوست بر سفيد پوستان بود.
معمر قذافي نسبت به امنيت جان باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا ابراز نگراني كرد.
وي افزود : افرادي آبراهام لينكولن رييس جمهور اسبق آمريكا را ترور كردند به اين خاطر كه وي برده اي را آزاد كرده بود; از اين رو من نگران جان اوباما هستم .
وي هم چنين گفت : نگرانم كه اوباما نيز عقده داشته باشد و جا پاي سفيدپوستان بگذارد.
قذافي عنوان داشت : پيروزي اوباما پيروزي سياه پوستان آمريكا بر سفيدپوستان بود كه روزگاري برده بودند و امروز به قدرت رسيده اند.
حسنين هيكل : پيروزي اوباما نظير فروريختن ديوار برلين است
محمد حسنين هيكل روزنامه نگار معروف مصري در گفت وگو با تلويزيون الجزيره پيروزي باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري اين كشور را نظير فروريختن ديوار برلين پس از فروپاشي شوروي سابق دانست .
به گزارش ايرنا هيكل گفت : وضعيت در جامعه آمريكا به مرحله اي رسيده بود كه اين جامعه ناگزير شد تغييرات بنيادي انجام دهد تا بتواند بقاي خود را حفظ كند.
شيخ الازهر اوباما را به ياري حق و عدالت فرا خواند
شيخ الازهر رييس جمهور جديد آمريكا را به ايستادگي در كنار حق و عدل جهت استقرار امنيت صلح و ثبات در جهان و به ويژه در خاورميانه تشويق كرد.
وي به اوباما به مناسبت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا تبريك گفت و او را به درستي در كار فرا خواند.
وي از رييس جمهور منتخب آمريكا خواست تا تمام تلاشش را براي استقرار عدالت و تحقق حقوق مشروع ملت ها به كار گيرد و براي تحقق ثبات و امنيت و توسعه جوامع با ظلم و تجاوز مقابله كند.
بيشتر عربها معقتدند انتخاب اوباما سياست واشنگتن را تغيير نميدهد
بيشتر عربها معتقدند پيروزي باراك اوباما نامزد دموكراتها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا باعث تغيير سياست واشنگتن در منطقه نخواهد شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره بر اساس نظرسنجي پايگاه اينترنتي اين شبكه حدود 53 درصد از شهروندان عرب انتخاب باراك اوباما را عاملي براي بهتر شدن سياستهاي واشنگتن در منطقه نمي دانند.
47 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي در پاسخ به اين سوال كه « آيا پيروزي اوباما سياست واشنگتن در منطقه را بهتر خواهد كرد » پاسخ مثبت داده اند.
در نظرسنجي الجزيره بيش از دو هزار و 600 نفر شركت كردند .
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن