تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي شاهرودي: اخباري مسلك بودن فيض كاشاني اتهامي ناروا بيش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت الله هاشمي شاهرودي: اخباري مسلك بودن فيض كاشاني اتهامي ناروا بيش نيست


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آيت الله هاشمي شاهرودي اظهار داشت: اينكه گفته مي شود ملا محسن فيض كاشاني يك عالم اخباري مسلك است، اتهامي بيش نبوده و بنده به تحقيق به اين نتيجه رسيدم كه ايشان به هيچ وجه اخباري مسلك نبوده و بلكه از اصوليون است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به كاشان ، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رييس قوه قضائيه در سومين روز كنگره بزرگداشت ملا محسن فيض كاشاني ، برگزاري اين بزرگداشت ها و مراسم را براي شخصيت هاي علمي كار بسيار مفيد و ضروري عنوان كرد.
وي با بيان اينكه اين اقدام كمترين احترام و اداي حق نسبت به اين علما است، گفت: بزرگواراني همچون فيض بودند كه در تاريخ معارف اسلام و اهل البيت را براي ما حفظ كردند و از دستبرد و تحريف در امان نگاه داشتند.
وي ادامه داد: همچنين جامعه معتقد به اهل بيت را در تاريخ بنيان نهادند كه بحمدالله امروز اسلام اصيل نقش و آوازه مكتب اسلام را به همه جهانيان ارائه كرده است.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه اين اقدام ها علاوه بر اينكه در ارتقاي سطح علمي حوزه هاي علميه بسيار موثر است، گفت: خيلي از فرمايشات اين بزرگواران و تاليفات آن ها هنوز درست درك و بررسي نشده است و به طور كامل و با دقت مورد مطالعه قرار نگرفته است.
وي ادامه داد: بسيار مهم است كه با اين كار در ارتقاي علمي و توليد علم در حوزه هاي علميه اين اقدامات صورت گيرد چرا كه فيض كاشاني داراي شخصيتي چند بعدي است.
هاشمي شاهرودي افزود: علاوه بر ويژگي هاي فوق مرحوم فيض كاشاني هميشه سعي مي كرد نقش عظيم قرآن در زندگي را نشان دهد.
هاشمي شاهرودي مرحوم فيض كاشاني را پرچم دار آراء اهل بيت عنوان كرد و افزود: صحبت از شخصيت هايي چون فيض كاشاني كار آساني نيست و اين موضوع واقعا تحقيق مي خواهد.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد: در پايه برگزاري اين كنگره بين المللي تحقيق در مطالب و نوآوري هاي مرحوم فيض صورت گيرد.
هاشمي شاهرودي همچنين برخي از نظرات فقهي فيض كاشاني را كاربردي در حاكميت امروز و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: سرعت و عمق فكري فيض منشا آن شده بود كه در فقه آنچه را كه مطابق دليل و روش فقاهتي خود مي دانست فتوا مي داد، بنابراين بخشي از فتواهاي وي در جامعه امروز ما مورد نياز است.
وي در ادامه از برخي گفته ها و نوشته ها مبني بر اينكه مرحوم فيض كاشاني از علماي اخباري است، انتقاد كرد و گفت: برخي نظرات از مرحوم فيض كاشاني را در ابواب فقهي وي ديده ام كه تناسبي با عقايد اخباريان ندارد و به تحقيق به اين نتيجه رسيده ام كه ايشان به هيچ وجه اخباري مسلك نبود.
هاشمي شاهرودي در ادامه با شمردن برخي شاخصه هاي علماي اخباري و همچنين در مقابل تبيين شخصيت مرحوم فيض كاشاني آنچه را كه به وي نسبت داده شده را رد كرد و وي را از علماي اصولي به شمار آورد./06/120
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن