تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور در گرگان آگاهي از مشكلات بهترين ابزار براي طراحي برنامه‌ريزي قوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برگزاري همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور در گرگان "آگاهي از مشكلات بهترين ابزار براي طراحي برنامه‌ريزي قوي است"
خبرگزاري دانشجويان ايران - گرگان
سرويس: شهرستان‌ها

معاون برنامه ريزي استانداري گلستان گفت: با وجود اقدامات انجام شده در بخش صنعت هنوز صنعت و معدن استان از جايگاه مطلوبي در كشور برخوردار نيست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خزر، دكتر عباس نياوند در اولين همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور در دانشگاه پيام نور گرگان افزود: شناخت و آگاهي از مشكلات بهترين ابزار براي طراحي برنامه ريزي قوي و ارائه الگوهايي براي دستيابي به عدالت است.

وي ادامه داد: در حال حاضر براي توسعه بخش صنعت و معدن، افزايش كيفيت توليدات و رقابتي شدن آنها در بازارهاي جهاني، واگذاري امور مربوط به استانداردسازي محصولات به بخش خصوصي در حال بررسي است كه اميدواريم با تامين منابع مالي آنها از محل تنخواه مشكلات فراروي اين فعاليت ارزشمند رفع شود.

دكتر نياوند يادآور شد: براي جبران كمبود منابع مالي در استان با رئيس جمهور مذاكراتي شد تا مشكلات ناشي از كمبود اين منابع در بين استان ها از بين برود.

وي درخصوص رفع مشكلات سرمايه در گردش و نقدينگي واحدهاي صنعتي تصريح كرد: قرار شده تسهيلاتي علاوه بر سهميه تسهيلاتي استان به واحدهاي صنعتي كه تسهيلات آنها مصوب شده و بدهي معوقه ندارند و طرح‌هاي صنعتي نيمه تمام پرداخت شود.

رييس سازمان صنايع و معادن استان گلستان گفت: در حال حاضر مهم ترين مشكل فرا روي سرمايه گذاران و مديران واحدهاي صنعتي اين استان، كمبود منابع مالي و تسهيلات است به طوري كه مانع از احداث كارخانه هاي جديد در سطح اين منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، مهندس منصور قليچ لي در اولين همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور افزود: اين امر همچنين موجب شده برخي از طرح‌هاي صنعتي با ركود مواجه شده و فعاليت جاري كارخانه‌هاي موجود را كند نمايد.

وي ادامه داد: با توسعه زير ساخت‌هايي نظير آب، برق و گاز و در اختيار داشتن اعتبارات و تجهيزات و استفاده از توانمندي موجود، سرمايه گذاران زيادي جذب استان شده كه خود را در توسعه صنعت گلستان نمايان خواهد كرد.

دبير مجمع نمايندگان و نماينده مردم علي آباد كتول در مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز توليد كنندگان دغدغه دانش فني را ندارند چون مي توانند آن را از اقصي نقاط دنيا تهيه كنند.

به گزارش ايسنا، اسدالله قره خاني در اولين همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور افزود: امروز مهمترين دغدغه، موضوع فروش و بخش بازرگاني است.

وي ادامه داد: اين بخش يكي از بخشهاي تعيين كننده مي باشد لذا بحث اصناف، بازار و تجارت از اهميت بالايي برخوردار است.

قره خاني يادآور شد: استان ما از ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فردي برخوردار مي باشد اما متاسفانه نتوانستيم از پتانسيل موجود خوب استفاده نماييم.

وي تاكيد كرد: ماموريت‌هاي مجموعه وزارت بازرگاني و سازمان استان بسيار زياد و سنگين است ولي از نظر امكانات منابع و تجهيزات از فقيرترين دستگاهها است بنابراين انتظار مي‌رود كه اين وزارتخانه براي يك بار مهندسي در خصوص امكانات، تجهيزات و ايجاد روحيه نشاط و شادي در بين كاركنان انجام دهد.

دكتر چراغعلي، دكتراي منابع انساني گفت: تاكنون 10 ميليارد دلار كالاهاي غيرنفتي از كشور صادر شده كه مبلغ 73 ميليون دلار آن مختص استان گلستان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، وي كه در اولين همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصاد كشاورزي و نظري كشور سخن مي‌گفت، افزود: با توجه به اينكه گلستان در آمار برنامه ريزان كشوري بالاترين نرخ بيكاري را دارد بنابراين صادرات مي تواند فرصت مناسبي باشد كه منجر شود در آينده اي نزديك بيكاري در اين استان كاهش يابد.

وي ادامه داد: دانشجويي بهانه اي براي پوييدن، گسترش و ژرفا بخشيدن به بينش و نگرش ها، عرصه‌اي براي رشد، مركبي براي رهايي از سيكل فقر و بيكاري است.

دكتر چراغعلي همچنين خطاب به دانشجويان يادآور شد: شما دانشجويان بايد مهارت هاي لازم را كسب نماييد چرا كه بروز كردن مهارت باعث تضمين شغلي مي شود.

اولين همايش بررسي نقش صادرات و واردات بر روند توسعه اقتصادي كشاورزي و نظري كشور با هدف آشنايي دانشجويان رشته اقتصاد نظري و كشاورزي در دانشگاه پيام نور گرگان برگزار شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1528]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن