تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۶۲‬موزه به تعداد موزه‌هاي كشور افزوده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۶۲‬موزه به تعداد موزه‌هاي كشور افزوده شد
فرهنگي. ميراث فرهنگي. ساير
معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، گفت: در سه ساله گذشته، ‪ ۶۲‬موزه افتتاح و به تعداد موزه‌ها در سراسر كشور افزوده شده است.

حسين جعفري روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ميراث فرهنگي ايرنا با بيان اينكه براي برنامه چهارم ‪ ۲۴۵‬موزه‌اي دردستور كار قرار گرفته است ، افزود: تا پايان سال جاري مابقي موزه‌ها افتتاح، و تعدادي نيز در سال آينده كه پايان برنامه چهارم است، به بهره برداري مي‌رسد.

وي با بيان اين كه در هفتاد سال گذشته و تا قبل از دولت نهم، حدود ‪۱۰۲‬ موزه در كل كشور ايجاد شده بود، گفت: در اين دولت با اهتمام ويژه به احيا و ارتقاي هويت ديني و ملي عموم مردم، تلاش شده تا موزه‌هاي بيشتري براي ارايه هويت اصيل ايراني راه اندازي شود.

* موزه منطقه اي
جعفري به راه اندازي موزه‌هاي منطقه‌اي اشاره كرد و گفت: كار مطالعه و طراحي و مكان يابي ساخت ‪ ۱۲‬موزه منطقه‌اي هم اكنون انجام شده و عمليات اجرايي آن پيش از پايان سال جاري آغاز خواهد شد.

وي اظهار داشت: موزه‌هاي منطقه‌اي در شهرهاي خراسان، اصفهان، شيراز، خوزستان، مازندران، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، جيرفت، همدان، فارس، بوشهر و گيلان احداث مي‌شود.

* اكو موزه
جعفري گفت: همچنين مراحل طراحي و مكان يابي ‪ ۳‬اكو موزه سراوان در گيلان، عشاير در فارس و كوير در جيرفت صورت گرفته و قرار است تا پايان امسال عمليات اجرايي آن آغاز شود.

در اكو موزه گونه‌هاي مختلف فرهنگ، آداب و رسوم و جنبه‌هاي مختلف زندگي مردم هر منطقه به نمايش گذاشته مي‌شود.

* سايت موزه
معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي به بخش ديگري از اقدامات دولت نهم اشاره كرد و گفت: عمليات حفاري و اجرايي سايت موزه‌هاي گوهر تپه بهشهر در مازندران ، بنديان درگز و توس در كنار هارونيه در مشهد انجام شده و هم اكنون بازديد عمومي دارد.

جعفري ادامه داد: سايت موزه‌هاي هگمتانه همدان و اردبيل نيز بازديد عمومي دارد ولي شكل سايت هنوز پيدا نكرده است.

سايت موزه ها، مناطق تاريخي است كه عمليات حفاري و كاوش‌هاي باستان شناسي در آنها به طور كامل انجام شده و مردم مي‌توانند براي بازديد به آن منطقه مراجعه كنند.

* بودجه
وي به بودجه درنظرگرفته شده براي بخش‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: براي بخش مطالعه و طراحي موزه‌هاي منطقه‌اي حدود ‪ ۸۰‬ميليارد ريال ، تجهيز موزه ها در كل كشور حدود ‪ ۶۰‬ميليارد ريال ، براي توسعه موزه ملي ايران ‪۲۵۰‬ ميليارد ريال درنظرگرفته شده است، ولي هنوز در اختيار اين بخش‌ها قرار داده نشده است.

* انبارهاي امن براي نگهداري اموال تاريخي
معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي گفت: يكي ديگر از اقدامات انجام شده در بخش موزه ها، طراحي شش انبار امن در سطح كشور در مقابل زلزله، سيل، جنگ و حوادث غيرمترقبه است.

وي افزود: هدف از طراحي اين انبار ها، محافظت و ايمن نگه داشتن اموال و اشياء تاريخي موزه‌ها در صورت بروز هرگونه حادثه است.

جعفري با بيان اين كه ساخت اين انبارها در برخي از شهرها وارد مرحله اجرايي شده است، اظهار داشت: اين انبارها مربوط به يك موزه نيست، بلكه موزه‌هاي مربوط به يك منطقه را پوشش مي‌دهد.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن