تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اولين سخنراني‌ پس از پيروزي در انتخابات؛ اوباما: تغيير به آمريكا آمد كساني كه مي‌خواهند جهان را ويران كنند، شكست سختي مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در اولين سخنراني‌ پس از پيروزي در انتخابات؛ اوباما: تغيير به آمريكا آمد كساني كه مي‌خواهند جهان را ويران كنند، شكست سختي مي‌دهيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا، در اولين سخنراني‌ پس از اعلام پيروزي‌اش در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، در جمع طرفدارانش در شيكاگو اظهار داشت: تغيير و تحول به آمريكا آمد. اوباما تاكنون توانسته 338 الكترال را در مقابل مك كين با احراز 156 الكترال بدست آورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه تلويزيوني سي.ان.ان، باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا، در اين سخنراني ضمن تبريك به مردم آمريكا به دليل حضور گسترده‌شان در انتخابات اظهار داشت: هر كس به پيروزي دموكرات‌ها و قدرت دموكراتيك ما براي حضور در عرصه قدرت در آمريكا ترديد داشت، پاسخش را دريافت كرد.

وي افزود: حضور گسترده مردم حتي در مدارس و كليساها و انتظار آنها براي ساعت‌هاي طولاني ثابت كرد كه حضور آنها و آرايشان موثر بود و اين نتيجه راي تمامي آمريكايي‌ها اعم از فقير و ثروتمند سفيد و سياه و اتباع ديگر كشورها در آمريكاست.

اوباما خاطر نشان كرد: آمريكايي‌ها با اين حضورشان به جهان اعلام كردند كه همه ما از كشورهاي مختلف شهروند آمريكا هستيم.

رييس جمهور منتخب آمريكا بار ديگر عنوان داشت: آنچه كه ما در اين لحظات حساس تحقق بخشيديم به ترديد تمامي كساني كه به موفقيت ما شك داشتند پاسخ داد و مي‌توانيم بگوييم كه با اين پيروزي تغيير و تحول به آمريكا آمد.

وي هم چنين به تماس تلفني جان مك كين نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا و اعلام تبريك به او به خاطر پيروزي‌اش در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و مك كين را يكي از سرسخت‌ترين رقبايش در مبارزات انتخاباتي توصيف كرد.

اوباما همچنين از جو بايدن معاونش به عنوان شريك اصلي‌اش در پيروزي در اين انتخابات، همسر و خانواده‌اش به خاطر حمايت‌هايشان در مبارزات انتخاباتي تقدير و تشكر كرد.

رييس جمهور منتخب آمريكا ضمن تشكر و قدرداني از ملت آمريكا تاكيد كرد: اين پيروزي پيروزي من و حزب دموكرات نيست، بلكه پيروزي ملتي است كه خواهان آن بود تا حكومتي از بطن مردم تشكيل شود. من اين پيروزي را از آن خود نمي‌دانم، زيرا من كوچكترين نقش را در اين پيروزي داشته‌ام و هرگز فراموش نمي‌كنم كه مسير تبليغات انتخاباتي خود را از سالن‌هاي بزرگ واشنگتن و كاخ سفيد شروع نكردم، بلكه اين تبليغات را از شهرهاي كوچك و با كمك ناچيز مردمي كه خواهان تشكيل اين دولت بودند و از كوچكترين مبلغ از 5 دلار و 10 دلار شروع كرده‌ام.

وي تاكيد كرد: ما توانستيم اميد را در خانواده‌هاي فقير آمريكايي و جوانان اين كشور بيدار كنيم و ايمان دارم كه شما اين مشاركت را به خاطر من نداشته‌ايد و به خاطر انتخاب من اين حضور شكوهمند را نداشته‌ايد، بلكه تنها و تنها به دليل هوشياري و درك مسووليت‌ بزرگي كه با توجه به خطرات و بحران‌هاي پيش روي آمريكا بوده است، انجام داده‌ايد.

اوباما تاكيد كرد: به رغم تمامي مشكلات، مردم آمريكا در هر كجا كه هستيد بدانيد كه من اميد بسياري با خود دارم و مطمئنم به رغم همه مشكلات و حتي طولاني شدن راه ما آمريكا را خواهيم ساخت.

رييس جمهور منتخب آمريكا هم چنين خطاب به جمهوري خوا‌هان گفت: به رغم پيروزي دموكرات‌ها كه امروز محقق شد، به صورت متواضعانه‌اي اين جشن پيروزي را خواهيم گرفت اما دوست دارم به شما دوستان عزيز بگويم همانگونه كه آبراهام لينكلن گفته بود ما با هم دوست هستيم و دشمن نيستيم بدانيد كه من به راي شما و همراهي شما و كمك شما احتياج دارم و شايد امروز با من همراهي نكنيد ولي در هر كجا كه هستيد بايد بدانيد كه من از همراهي شما استقبال مي‌كنم و هر چه قدر كه راه طولاني باشد، راه ما يكي است و به هر حال من رييس جمهور دموكرات‌ها و رييس جمهور شما هستم و منتظرم امروز نه اما فردا راي شما و حمايت شما در كنار من باشد.

وي هم چنين تاكيد كرد: به رغم آنكه افكار و آراي حزبي ما مختلف است، اما من امروز به هر كسي كه در هر كجاي دنيا ما را مشاهده مي‌كند و به حرف‌هاي ما گوش مي‌دهد مي‌گويم كه راه ما يكي است و هدف ما يكي است. به دشمنان مي‌گويم آناني كه مي‌خواهند جهان را ويران كنند شكست سختي به آنها وارد خواهيم كرد و آنان كه خواهان صلح و دوستي هستند در كنارشان خواهيم بود. آمريكا به سلاح و قدرت نظامي خود سخن نمي‌گويد بلكه با فرهنگ، دموكراسي و فرصت‌هاي خود با جهان سخن مي‌گويد. اين است قدرت آمريكا. ما امروز با اين انتخابات به اين واقعيت رسيديم كه امكان تغيير در آمريكا وجود دارد و ما اين تغيير را انجام خواهيم داد. آمريكا مي‌تواند تغيير كند. به رغم آنكه راه‌ طولاني است اما اين تغيير انجام خواهد گرفت.

رييس جمهور منتخب آمريكا در پايان تاكيد كرد كه تمام تلاشش را جهت تحقق صلح و روياي آمريكا انجام خواهد داد تا از اين طريق به آراي مردم آمريكا پاسخ دهد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن