تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820764843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطع رابطه با آمريكا از بركات تسخير لانه جاسوسي بود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: قطع رابطه با آمريكا از بركات تسخير لانه جاسوسي بود
سرويس فرهنگ و معارف-
مراسم يوم الله 13آبان صبح ديروز و در زير بارش باران پائيزي با حضور جمع زيادي از دانش آموزان دختر و پسر تهراني همچنين برخي دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا همزمان با سراسر كشور برگزار شد.
به گزارش كيهان، ديروز و در طليعه سيزدهم آبان روز دانش آموز و همچنين روز مبارزه با استكبار جهاني، خيابان طالقاني تهران و محل سابق لانه جاسوسي ايالات متحده آمريكا شاهد حضور پرشور دانش آموزان و دانشجويان تهراني با وجود نزول باران رحمت در تمام طول مراسم بود كه همين امر توجه عكاسان، خبرنگاران و رسانه هاي مختلف داخلي و خارجي را به خود جلب كرده بود. دانش آموزان و دانشجويان در مسيرهاي مختلف راهپيمايي كه از خيابان شهيد قرني تا خيابان شهيد مفتح برگزار مي شد پرچم هاي آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند و با شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل انزجار خود را از استكبار جهاني و ايادي آن اعلام كردند.
همچنين در طول مسير راهپيمايي پلاكاردهايي كه با محوريت بيانات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري اسلامي نوشته شده بود نصب و يا در دست راهپيمايان ديده مي شد.
مراسم يوم الله 13 آبان راس ساعت 10 صبح ديروز (دوشنبه) مقابل لانه جاسوسي آمريكا (سفارت سابق آمريكا در تهران) با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و اجراي سرود توسط دانش آموزان آغاز شد.
بنابر اين گزارش، در قطعنامه شش بندي 13 آبان دانشجويان يك بار ديگر حمايت خود را از رهايي و آزادي از يوغ ظلم و ستم و بيداد استعمار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايتكار اعلام كردند و سه خاطره تاريخ ساز تبعيد حضرت امام(ره) در سال 1343از ايران به تركيه به علت اعتراض به تصويب لايحه ننگين كاپيتولاسيون، كشتار دانش آموزان در سال 1357توسط رژيم پهلوي وانقلاب دوم با به تصرف درآوردن كانون توطئه و لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در سال 58 را يادآور شدند و آنها را از عمده دلايلي دانستند كه 13آبان ماه را به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني براي هميشه در حافظه تاريخي ملت مجاهد و عدالت خواه ايران اسلامي ماندگار ساخت.
در بخشي از اين بيانيه آمده بود: اينك در شرايط حساس بين المللي و منطقه اي، عليرغم نيرنگ ها و خدعه هاي مختلف استكبار جهاني عوامل وابسته به آن در راه اندازي جنگ رسانه اي و مسموم سازي فضاي جهاني، ما شركت كنندگان در تظاهرات يوم الله 13 آبان ماه هم صدا با مردم سراسر كشور مواضع خود را با فرياد توفنده تكبير به جهانيان اعلام مي داريم. امت مسلمان ايران، فرو ريختن حباب پوچ اقتصاد سرمايه داري و شكستن هيمنه پوشالي نظام ليبرال- دموكراسي موجود را ناشي از فقدان ايمان به خدا و معنويت و اخلاق و ناكارآمدي و تفكر سلطه جويانه حاكم بر اقتصاد بين المللي دانسته و تنها راه برون رفت و عبور از بحران كنوني را مبارزه با سياستهاي ظالمانه و استعماري استكبار و دولتهاي غربي به سركردگي آمريكاي جهان خوار زير لواي توحيد و وحدت اسلامي دانسته و بر استقلال فعاليت هاي اقتصادي كشورهاي مستقل به ويژه كشورهاي اسلامي تاكيد مي نمايد.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: ما دانش آموزان، دانشجويان و دانشگاهيان شركت كننده در تظاهرات روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، بهترين راه مقابله با هجمه فرهنگي دشمنان را حفظ هوشياري، تقويت همبستگي، وحدت ملي، ترويج و اشاعه عملي انديشه هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي توسط مدارس و دانشگاهها و مراكز علمي كشور به عنوان سنگر مستحكم دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي مي دانيم و اعلام مي داريم هنوز ما دانشجويان و دانش آموزان، با قوت و قدرت بيشتر همان مواضع دانشجويان مسلمان پيرو خط امام را تا به ذلت كشاندن قدرت استكباري آمريكا ادامه مي دهيم. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام ابوترابي، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني ضمن تبريك اين روز به جوانان و ملت ايران گفت: اميدوارم اين نهال كه به همت جوانان و دانشجويان پيرو خط امام(ره) در سرزمين ما نهاده شد بتواند ملت هاي مظلوم جهان را در مقابل آمريكا پيروز كند. وي در ادامه گفت: روز 13 آبان، روز تقاطع ارزش هاي ماندگار انقلاب با منافع نامشروع استكبار در ايران، جهان اسلام و منطقه بود. در سايه اين تقاطع و تقابل جدي ملت ايران با آمريكا كه منجر به گروگان گرفته شدن آمريكايي ها در 444 روز شد ملت ما و جهان اسلام شاهد دستاوردهاي بزرگي بود.
ابوترابي گفت: نخستين دستاورد تسخير لانه جاسوسي شفاف شدن تقابل و رويارويي انقلاب اسلامي با نظام سلطه بود. مواضع ضداستكباري نظام اسلامي و عزم استوار ملت ايران بر حفظ استقلال سياسي خود بود. در 13 آبان 58 نهال استقلال خواهي تمام عيار نظام جمهوري اسلامي ايران در قلب تهران و در نقطه اي كه محور سازماندهي حركت هاي ضدانقلابي بود در زمين نهاده شد و بعد از گذشت سه دهه اين موضع شفاف و روشن و بدون ابهام نظام جمهوري اسلامي در مقابل استكبار و استعمار براي همگان شفاف و روشن است.
ابوترابي گفت: در سايه عزم فولادين رهبر فرزانه انقلاب و حضور ستودني ملت بزرگوار ما همچنان در همان راهي گام برمي داريم كه امام بزرگوار آن را تدوين نمود و در برابر ملت ايران و ملت هاي جهان ترسيم كرد. جهان اسلام و ملت مظلوم منطقه با الهام از انقلاب اسلامي مسير حركت خويش را يافته است و اين دومين دستاورد تسخير لانه جاسوسي است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از ديگر آثار و بركات فتح لانه جاسوسي همان جمله امام(ره) بود كه فرمود دانشجويان پيرو خط امام هيمنه استكبار را شكستند و هيولاي آمريكا در برابر عزم استوار شاگردان نستوه امام(ره) شكسته شد و آمريكا 444 روز در گروگان اين دانشجويان پيروي خط امام بود و نتوانست در هيچ عرصه اي كاري از پيش ببرد. اين اتفاق در زماني بود كه آمريكا هنوز پايگاه هاي خود را از منطقه جمع نكرده بود و دانشجويان اين گونه در برابر قدرت شيطاني او ايستادند، امروز كه روز عزت اسلام است روز سيلي خوردن استكبار است، روز شكست اتحاد نامقدس آنها در منطقه است. سه لشكر زرهي آمريكا در عراق به گل نشسته و روز افتضاح آنهاست. در اين وضعيت نتيجه تقابل با آمريكا كاملاً روشن است.
وي افزود: امروز سياستمداران و روزنامه نگاران آمريكايي سخن از ارتباط معقول با ايران و نه تقابل به ميان مي آورند. آنها امروز به ضعف خويش در برابر اقتدار ملت ايران اذعان مي كنند و اين ثمره مقاومت عزت مندانه و افتخارآفرين ملت ايران است. ابوترابي خاطرنشان كرد: هوشياري رهبر انقلاب و مقاومت ملت ايران و پافشاري دولت و مجلس در حفظ حقوق ايران در پرونده هسته اي باعث شد كه سياست هاي آمريكا شكست بخورد، درود بر دانشجويان پيروي خط امام(ره) كه از خط امام در آن زمان دفاع كردند.
نايب رئيس مجلس خاطرنشان كرد: ما امروز در آستانه تحول عظيم قرار داريم و مهمترين پشتوانه استكبار جهاني و قدرت هاي شيطاني كه در مقابله با ملت ما و ساير ملت هاي مظلوم قدرت اقتصاديشان بود امروز با شكست مواجه شد و سرمايه داري پرقدرت و بي رقيب كه آمريكا بر آن تكيه داشت امروز با شكست مواجه شده است و ما شاهد سقوط اقتصاد سرمايه داري هستيم. تمام شاخص ها نشان مي دهد كه اقتصاد سرمايه داري افول كرده است، ارزش سهام در اروپا، آمريكا، توكيو و ساير كشورهاي متكي به آمريكا، سقوط كرده است و مورد تهديد جدي قرار دارد. از بركات ماندگار فتح لانه جاسوسي، قطع روابط سياسي و تحريم ايران از سوي آمريكاست به همين دليل با وجود اين كه نظام اقتصادي غرب با افول مواجه شده جمهوري اسلامي ايران كمترين آسيب را ديده است و حتي كاهش قيمت نفت مي تواند بهترين تكيه گاه براي ملت ايران، براي پيشرفت و ايجاد ثروت ماندگار است.
وي ادامه داد: ملت ايران از كاهش قيمت نفت آسيب نمي بيند و از نيروهاي توانمند به خود استفاده خواهد كرد. ما هم اكنون سه ميليون دانشجو در كشور داريم و صدها دانشجوي مقطع دكترا و كارشناسي ارشد و از افول قيمت نفت هراسي نداريم چون سرمايه ما همين جوانان، اساتيد دانشگاه و دانشجويان هستند كه امروز در هر مسيري كه گام بنهند افتخار مي آفريدند. اين نيروي عظيم در كنار سرمايه هاي مادي فراوان و منابع ما راه را براي رسيدن به جمهوري اسلامي به اقتدار هموار مي كنند.
ابوترابي گفت: در كنار لانه جاسوسي به عنوان نايب رئيس مجلس اعلام مي كنم كه ما براي رسيدن به استقلال اقتصادي تمام عيار راهي جز عمل به رهنمودها و دستورهاي مقام معظم رهبري در ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 نداريم. اگر اقتصاد را به دست ملت هوشمند بسپاريم و نظام را از اقتصاد دولتي رها كنيم يك اقتصاد بي بديل در منطقه خواهيم داشت. وي ابراز اميدواري كرد كه شرايط امروز غرب راه را براي حركت پرشتاب رشد و پيشرفت در جهان اسلام هموار كند و شاهد رشد روز افزون ملت هاي مسلمان باشيم.
همچنين در اين مراسم كه جمع كثيري از دانش آموان نيز حضور داشتند حاضران با سردادن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل و صدور بيانيه هايي، بر حضور هميشگي خود براي تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي و مبارزه عليه استكبار جهاني تاكيد كردند.
بنابر اين گزارش تشكل هاي دانش آموزي هريك با انتشار بيانيه هايي، 13آبان؛ سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا، روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار را گرامي داشته و دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي را مورد تاكيد قرار دادند.
سازمان دانش آموزي كشور نيز با صدور بيانيه اي، سيزدهم آبان، روز دانش آموز را به عنوان حماسه خونين لاله هاي انقلاب در جريان نهضت اسلامي گرامي داشت.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: دانش آموزان برخاستند تا انقلاب اسلامي ننشيند و فرياد كردند تا جهان، پيام انقلاب را بشنود. اينك نيز ما مانده ايم با خاطرات آن روزها و مي دانيم كه امروز اگر به سايه راحت نشسته ايم، مديون استقامت شهيداني هستيم كه در آشوب ظلمت به مصاف شب رفتند تا ايمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ما اعلام مي داريم كه در همه صحنه هاي دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي و ميهن عزيزمان ايران، دوشادوش ملت قهرمانمان فعالانه حضور مي يابيم.
شهداي دانش آموز
مظلوم ترين شهيدان هستند
همچنين نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در كنگره «ياوران جوان روح الله» و در جمع دانش آموزان گفت: شهداي دانش آموز جريان انقلاب اسلامي، مظلوم ترين شهيدان هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري ضمن بيان اين مطلب به دانش آموزان افزود: همكلاسي هاي شما در آغاز جواني با تحصيل نقطه اوج كمالات انساني و با صعود بر قله فضايل، چنان اوج گرفتند كه تا ابد درس ايثار و شهادت و مقاومت و عزتمداري را به نسل آينده منتقل ساختند.
وي تلاش علمي را از محورهاي جدي انقلاب اسلامي عنوان كرد و ادامه داد: پرچم اين كار بزرگ در دست رهبر معظم انقلاب اسلامي است كه به كار گسترده علمي و تزريق روح اميد به جامعه، اصرار دارند.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن