تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طلسم روابط چين و تايوان شكست


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: طلسم روابط چين و تايوان شكست
"چن يونلين" بالاترين مقامي است كه در دهها سال اخير طلسم سفر نكردن مقامات چيني به تايوان را شكست و امروز دوشنبه در يك سفر تاريخي وارد تايپه شد.
مسئول مذاكرات چين درباره مسائل تايوان امروز دوشنبه به عنوان اولين مقام كشورش و در يك سفر تاريخي به تايوان وارد شد و با شكستن طلسم 60 ساله روابط مخاصمه آميز دو كشور، چشم اندازي براي امضاي قراردادهاي جديد تجاري گشود.
"چن يونلين" بالاترين مقامي است كه در دهها سال اخير طلسم سفر نكردن مقامات چيني به تايوان را شكست و امروز دوشنبه در يك سفر تاريخي وارد تايپه شد.
حزب مخالف تايوان كه براي استقلال اين جزيره مي جنگد، بر برگزاري تظاهرات گسترده اي براي اعتراض به ديدار يونلين كه بويژه به امضاي قراردادهايي درباره برقراري پروازهاي هوايي مستقيم ميان پايتخت هاي دو كشور و همكاري هاي مالي اختصاص دارد، تاكيد كرد.
مقامات چين و تايوان قرار است همچنين پس از بحران مسموميت شير چين، درباره روش هاي تضمين امنيت غذايي به گفتگو بپردازند.
"وانگ يي" مدير دفتر امور تايوان در دولت چين درباره اين سفر به خبرنگاران گفت: يخ ميان دو طرف آب شده و راه گشوده شده است.
تايوان جزيره اي از خاك چين بود، اما پس از پايان جنگ جهاني دوم در سال 1949 ميلادي كه نبرد ميان ملي ‌گراها به رهبري ژنرال "چيان كاي چك" و كمونيستها به رهبري "مائو" به اوج خود رسيد، ملي گراها شكست خوردند و به جزيره تايوان گريختند و در آنجا تشكيل دولت دادند.
تايوان ساليان سال است كه براي عضويت در سازمان ملل تلاش مي كند، اما تمام اين تلاش ها توسط چين با بن بست مواجه شده است. چين اين جزيره را جزيي از خاك خود مي داند.
پكن براي مدت هاي طولاني از زمان فرار ملي گرايان از چين و شكست آنها در جنگ داخلي 1949، ادعاي تملك تايوان را داشته است. تنها 24 كشور در جهان استقلال تايوان را به رسميت شناخته اند.
روابط ميان ميان تايوان و چين پس از به قدرت رسيدن "ما يينگ ژو" از حزب ملي گراي كومينتانگ از ماه مي سال جاري در تايپه، روبه بهبود رفت.
ديدار چن يونلين نشان از يك مرحله جديد در بهبود روابط ميان تايوان و چين دارد، اما مسئولان چيني اعلام كرده اند كه گفتگوهاي صورت گرفته در اين ديدار به مسائل سياسي ارتباطي ندارد و تنها درباره همكاري هاي اقتصادي خواهد بود.
دولت پكن كه خواستار انتخاب مجدد ما يينگ در انتخابات سال 2012 ميلادي است، قصد موافقت با تمامي پيشنهادهاي تايوان درباره مسائل مورد بحث را دارد.
البته بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه به نتيجه رسيدن مذاكرات كنوني ميان مقامات دو كشور تاثير بسزايي در اين روابط خواهد داشت. در همين حال، رئيس جمهوري تايوان در حال حاضر به علت بحران هاي مالي و اقتصادي ازسوي افكار عمومي تحت فشار شديد قرار گرفته است.
به نظر مي رسد كه بهترين مسير دولت تايوان انجام مذاكرات و انعقاد قراردادهاي تجاري با چين ضمن حفظ حكومت و اقتدار خود باشد.
مطمئنا مقامات تايوان به اين نكته توجه دارند كه اكنون جهانيان نگاهي مستقيم به مذاكرات فرستاده چين به تايپه دارند و نتايج آن يك چشم انداز جهاني را بوجود خواهد آورد.
ازسوي ديگر، هواداران حزب مخالف تايوان در راستاي اعلام اعتراض خود به سفر مقامات چيني به تايپه در برابر ساختمان مجلس و هتل محل اقامت چن تجمع كردند، زيرا در ماه اكتبر تظاهرات مخالفان باعث صرف نظر كردن مقامات چيني براي سفر به تايپه شده بود. در اين راستا، حدود هفت هزار نيروي امنيتي مسئوليت حفاظت از جان اين فرستاده چيني را برعهده گرفته اند.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن