تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد جوانفكر از استيضاح‌‏هاي پي درپي وزرا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد جوانفكر از استيضاح‌‏هاي پي درپي وزرا
اكنون اين سووال وجود دارد كه آيا دشمنان قسم خورده ملت ايران به تلاش حيله گرانه خود براي سوء استفاده از جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي و اثرگذاري بر آن در جهت خدمت به منافع خويش خاتمه داده اند يا آنكه به لطايف الحيلي ، همچنان سعي دارند تا از اين رهگذر پي جوي اهداف شوم خويش باشند؟
جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در وبلاگ شخصي اش نوشت:

اين فرض درستي است كه همزمان با پيشرفتهاي گسترده و همه جانبه ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف، مخالفان و دشمنان ملت ، ترفندهاي پيچيده تر و موذيانه تري را با هدف ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران به كار مي بندند و از اين رو دور از ذهن نيست كه دشمن ، گاه در كسوت دوستان خيرخواه ، گاه از زبان ساده دلان و ساده انديشان و گاه به همت همفكران و هم مسلكان ، برخي افراد و نهادهاي نظام را ، آنچنان تحت تاثير قرار دهند كه ثمره و نتيجه رفتار ، گفتار ، كاركرد و تصميم آنها يكجا به حساب دشمن ريخته شود و بدون آنكه خود بخواهند يا متوجه آن باشند ، در مسير تحقق خواست و منافع دشمن حركت كنند.

فكرسازيهاي رندانه ، دست كاري در ذهن و انديشه ديگران و به تبع آن ، بروز رفتارهاي قابل پيش بيني ، القاء برخي باورها و همچنين در مواردي همصدايي ، همدلي و همراهي موذيانه با مردم و آرمانها و آرزوهاي آنان ، جزو نمودهاي قابل درك اين تلاش مزورانه دشمن وعوامل داخلي او محسوب مي شود و به همين دليل است كه غفلت از دشمن و ترفندهاي او ، مي تواند آسيب هاي گاها جبران ناپذيري را براي مردم و كشور به همراه داشته باشد.

تجربه هاي تلخ ، غم انگيز و گاه نكبت بار نه چندان دور ، اثبات كننده اين مدعاست كه تبديل مجلس نمايندگان به كانوني در خدمت اهداف و اميال دشمن، از مهمترين و شايد اصلي ترين راهبردهاي نظام سلطه و دستگاههاي جاسوسي وابسته به آن بوده است و به تجربه دريافته ايم كه هرگونه انحراف مجلس شوراي اسلامي از مسير اصلي ، ساير دستگاههاي نظام را تحت تاثير قرار مي دهد و آنها را به دنبال خود مي كشاند ، بنابراين ، دشمن براي پيشبرد سياست هاي خود چه جايي مهمتر و موثرتر از مجلس را مي تواند نشانه بگيرد ؟

تحصن برخي از نمايندگان مجلس و به تبع آن استعفاي شماري از استانداران و مسوولان اجرايي در دولت آقاي خاتمي كه با هدف ايجاد بحران كاذب در داخل و به چالش كشيدن اركان نظام جمهوري اسلامي صورت گرفت و رفتارها و گفتارهاي ضد انقلابي برخي از عناصر بي هويت كه سرانجام سر از آخور بيگانگان در آوردند ، مويد و بيانگر اين تلاش خبيثانه نظام سلطه و عوامل داخلي آن براي رخنه و نفوذ در مهمترين ركن تصميم گيري كشور و فعال كردن آن در جهت اهداف استعماري است .

اكنون اين سووال وجود دارد كه آيا دشمنان قسم خورده ملت ايران به تلاش حيله گرانه خود براي سوء استفاده از جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي و اثرگذاري بر آن در جهت خدمت به منافع خويش خاتمه داده اند يا آنكه به لطايف الحيلي ، همچنان سعي دارند تا از اين رهگذر پي جوي اهداف شوم خويش باشند؟

مجلس شوراي اسلامي به واسطه شان و منزلتي كه حضرت امام خميني (رض) براي آن ترسيم فرمودند ، در راس امور قرار دارد و ايفاگر يك نقش اختصاصي و به سزا در پيشبرد امور كشور است . سرگرم كردن اين نهاد اساسي و اصلي به امور سطحي ، پيش پا افتاده ، دم دستي و گاها بي حاصل ، به مثابه از كار انداختن مجلس و حذف مهمترين پشتوانه دستگاه اجرايي و محروم كردن مردم از به نتيجه رسيدن كارها و تصميمات بزرگ و اساسي است. ثمره چنين رويه اي ، از دست رفتن فرصت هاي بي بديل براي كار و خدمت به مردم و كشور خواهد بود.

طي سه دهه گذشته ، ملت رشيد و بالنده ايران اسلامي ، در حركت رو به جلو و بدون وقفه خود ، حوادث متنوع ، متعدد و كم سابقه اي را با موفقيت پشت سر گذاشته و در كوران اين رويدادها، ورز خورده و آبديده شده است. انتخاب يك رئيس جمهور مردمي، متدين، كارامد ، موفق ، پرانرژي ، با نشاط ، آشنا و مسلط به ظرايف مديريتي در سوم تيرماه سال ۱۳۸۳ بدون ترديد ، ثمره هوشمندانه ترين و آگاهانه ترين انتخاب ملت ايران در سه دهه اخير بوده است ، بنابراين انتظار مي رفت كه مجلس هفتم و هشتم با پشتيباني كامل و همه جانبه از دولت خدمتگزار ، پركار ، خستگي ناپذير و دلسوز ، بستر مناسبي را براي انجام كارهاي بزرگ و بر زمين مانده ، فراهم مي ساختند و خود نيز در اين جهت پيشتاز و همراه و همگام دولت مي شدند.

جاي تاسف دارد كه برخي عناصر به اصطلاح روشنفكر ، پاي مجلس هفتم را به مباحث سطح پائين و برخي چالش هاي بي منطق باز كردند و فرصت ها براي قرار گرفتن مجلس در جايگاه ممتاز و رفيعي كه همگان انتظار آن را دارند ، از دست رفت .

اين دغدغه و نگراني همچنان باقي است و به نظر مي رسد تلنگر و هشداري لازم است تا خبرگان تيز بين و صاحب دلان و نيك انديشان زيرك در مجلس هشتم ، چشم بگشايند و خود را با انتظارات به حق مردم از مجلسي كه در راس امور است ، همراه و همساز كنند.

انتقاد يكسويه و غيرمنصفانه از دولت خدمتگزار و رئيس جمهور محبوب مردم ، استيضاح هاي پي درپي و بي سابقه و طرح صدها سووال تكراري يا سياسي از اعضاي هيات دولت ، نه تنها هيچ گرهي از مشكلات مردمي كه با هزاران اميد به نمايندگان مجلس راي داده اند ، نمي گشايد ، بلكه اين سووال را در اذهان عمومي بوجود مي آورد كه به كجا چنين شتابان؟

دولت نهم تمامي همت خود را براي پيشرفت و آباداني روز افزون كشور به كار گرفته است و در اين راه نيز لحظه اي درنگ نخواهد كرد. نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي به اين مهم توجه كنند كه فرصت هاي پيش رو ، زودگذر و اندك است و پيشرفت كشور و انجام كارهاي بزرگ و بر زمين مانده ، بايد سرعتي دوباره به خود بگيرد . همراهي ، همكاري و همدلي مجلس با دولت و پشتيباني نمايندگان مردم از مسوولان و دولتمردان دلسوز ، به تسريع در حل مشكلات جامعه و تعميق و گسترش پيشرفت ها ، كمك مي كند و صد البته تخريب ، تخطئه و انتقادهاي سياسي و بي حاصل عليه رئيس جمهور و دولت ، راه به جايي نخواهد برد.به راستي براي فرصت سوزيهاي غيرقابل جبران ، چه پاسخي خواهيم داشت ؟
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن