تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشته هاي آموزش علمي كاربردي و كار و دانش صنايع افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رشته هاي آموزش علمي كاربردي و كار و دانش صنايع افزايش مي يابد
مديركل دفتر توسعه و ترويج صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، گفت: تعداد رشته هاي آموزش صنايع دستي در دانشگاه هاي علمي كاربردي و رشته كار و دانش مقطع متوسطه مدارس درحال افزايش است.


"مسعود اسكندري" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ميراث فرهنگي ايرنا، افزود: هم اكنون در 9 استان كشور در دانشگاه هاي علمي كاربردي، رشته هاي مختلف صنايع دستي در مقطع كارداني و كارشناسي تدريس مي شود.
وي ادامه داد: در مقطع كارداني رشته هاي شيشه، نقاشي ايراني، هنرهاي چوبي، خط توليد سراميك، خدمات جهانگردي، مرمت و حفظ بناهاي تاريخي، سفال، قلم زني، گرافيك، طراحي دوخت،‌ آزمايشگاه سفال و سراميك، صنايع چرم و فرش دستباف ، تدريس مي شود.
به گفته ،مديركل دفتر توسعه و ترويج صنايع دستي، "تهران، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، كردستان، اصفهان، همدان، مركزي و سيستان و بلوچستان" از استانهايي است كه رشته هاي مورد نظر صنايع دستي در آن تدريس مي شود.
اسكندري، اظهار داشت: همچنين رشته صنايع دستي در مقطع كارشناسي ناپيوسته در تهران و آذربايجان غربي آموزش داده مي شود.
وي ادامه داد: رشته هاي جهانگردي، هتل داري و ميراث نيز در مقطع كارداني امسال به تعداد رشته هاي علمي كاربردي اين استانها افزوده شده است.
مديركل دفتر توسعه و ترويج صنايع دستي گفت: شش استان ديگر ازجمله كرمانشاه، قم و زنجان نيز تقاضاي برگزاري اين دوره ها را ارايه كرده اند كه به زودي در اين استانها نيز آموزش علمي كاربردي رشته هاي صنايع دستي راه اندازي خواهد شد.
اسكندري، در مورد افزايش رشته هاي صنايع دستي در مقطع متوسطه مدارس، گفت: با وزارت آموزش و پرورش مذاكراتي انجام شده تا در تعداد بيشتري از استانها، رشته هاي كار و دانش مرتبط با صنايع دستي داير شود.
وي اظهار داشت: به همه استانها ابلاغ شده تا براي ايجاد رشته هاي علمي كاربردي و كار و دانش در دانشگاه و مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن