تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812223321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف :صداقت بهترين راهبرد كسب و تقويت اعتماد ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قاليباف :صداقت بهترين راهبرد كسب و تقويت اعتماد ملي است
شهردار تهران با بيان اينكه افزايش ميزان اميد به زندگي و ايجاد آرامش عمومي از دستاوردهاي روابط عمومي توسعه محور است گفت: اعتماد مخاطب بالاترين سرمايه براي روابط عمومي ها بوده و صداقت بهترين راهبرد براي كسب و تقويت اعتماد ملي است.

به گزارش خبرگزار مهر، دكتر محمدباقر قاليباف در پنجمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با اشاره به موضوع توسعه و نقش روابط عمومي در آن گفت: در تعريفي قديمي روابط عمومي را چشم، گوش و زبان سازمان مي دانستند اما امروزه از روابط عموميها به عنوان مغز سازمان ياد مي شود.

وي افزود: نگرش نسل جديد نسبت به روابط عمومي نگرشي تازه و بديع است و اين بدان معني است كه روابط عمومي هنر برقراري ارتباط با مردم را با هدف جلب رضايت آنها كه منجر به اهميت يافتن حقوق شهروندي است انجام مي دهد.

قاليباف گفت: امروزه روابط عموميها به عنوان عناصري قوي در ارزيابي و تقويت برنامه ها و پيشبرد اهداف سازمانها تلقي مي شوند و بخشي از سازمان هستند كه وظيفه تجزيه و تحليل افكار عمومي، يافتن نقاط ضعف و قوت، شناخت فرصها و تهديد ها را داشته و به دنبال آن هستند تا با در نظر گرفتن محدوديتها بهترين روش استفاده از فرصتها را براي سازمان طراحي كنند.

شهردار تهران روابط عمومي را يك وظيفه و كار مديريتي دانست كه به ايجاد و حفظ خطوط دوجانبه ارتباطي و همكاري متقابل ميان سازمان و عموم مردم كمك مي كند و افزود: روابط عمومي پيوسته از نظرات عموم آگاه و نسبت به آنها پاسخگو ومسئوليت مدير را براي خدمت در جهت منافع عموم تعريف مي كند و به آن ياري مي دهد تا با شجاعت تغييرات سازماني را پذيرفته و به نحوي موثر آن را به خدمت بگيرد و به عنوان يك سيستم هشدار اوليه و حس گر قوي كار كند.

قاليباف افزود: در چنين مسير توسعه اي، روابط عمومي نقش و جايگاه ويژه اي يافته و نه تنها زمينه ساز توسعه بلكه كليد ورود به توسعه است.

شهردار تهران با بيان اينكه روابط عمومي توسعه محور با هدف كمك به رفع مشكلات سازمانها و گروههاي اجتماعي مرتبط با آنها به گونه اي عمل مي كند كه منافع هر دو طرف به طور همتراز تامين شود افزود: متخصصان روابط عمومي مي توانند با استفاده از تواناييهاي خود مردم را به سمت رشد، پيشرفت و توسعه رهنمون سازند و از وظايف مهم روابط عمومي در برنامه هاي توسعه، رساندن اطلاعات به همه بخشهاي جامعه است تا همگي آنها فرصت مداخله و مشاركت در توسعه را داشته باشند.

قاليباف خاطرنشان كرد: نوعي از آگاهي كه محصول گفتگوي متقابل ميان مديران و جامعه با يكديگر و در درون خود و در يك فضاي آزاد، متوازن و برابر است كه بي ترديد در آن هر دو طرف حق اظهارنظر داشته و معيار پذيرش ديدگاههاي طرفين باشد، عقلانيت و منطق است.

شهردار تهران افزود : روابط عمومي توسعه محور بايستي نقش ايده پردازي، برقراري ارتباط و نقادي را بر عهده گرفته و منعكس كننده خواستها ، نيازها و واكنشهاي بيروني سازمان به داخل جامعه باشد و به عنصري توجيه كننده براي سازمان بدل نشود .

به گفته قاليباف روابط عمومي به عنوان مهندس توافق و تفاهم، نقش راهبردي در سازمانها و موسسات دارد به طوري كه يك روابط عمومي كارآمد، تخصصي و كارشناسي مي تواند سازمان يا موسسه خود را در جامعه مورد اقبال و محبوبيت و رضايت افكار عمومي قرار دهد و در صورت نداشتن چنين ويژگيهايي جامعه از سازمان مربوط رويگردان شده و با افزايش انتقادها، شكايتها و بي تفاوتيهاي مردم كه نتيجه اي جز ورشكستگي و بي اعتباري نخواهد داشت.

وي با بيان اينكه توسعه به معناي رشد تدريجي براي پيشرفته تر شدن، قدرتمند شدن و حتي بزرگتر شدن است تصريح كرد: توسعه كوششي است براي ايجاد تعادلي تحقق نيافته يا راه حلي براي رفع فشارها و مشكلاتي كه پيوسته بين بخشهاي مختلف زندگي اجتماعي و انساني وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: توسعه جرياني است كه در خود، تجديد سازمان و سمتگيري متفاوت كل نظام اقتصادي، اجتماعي را به همراه دارد.

به گفته شهردار تهران توسعه به معناي بازسازي جامعه بر اساس انديشه ها و بصيرتهاي تازه است و امكان دسترسي مردم به فرصتهاي مناسب و پايدار را براي ارتقاي سطح زندگي خود و ديگران معني مي كند.

قاليباف تاكيد كرد: توسعه صرفا به معناي بهبود زندگي مادي نيست بلكه توسعه كامل زماني اتفاق مي افتد كه انسان بتواند در مسير كمال و تعالي قدم برداشته و تفكر كند و در تصميمگيريهاي موثر فرصت مشاركت پيدا كند، مشاركتي كه نه تنها نخبگان بلكه مردم عادي را نيز در بر گيرد و مبتني بر آگاهي همه جانبه باشد كه مشاركت عمومي را به مشاركت معنا دار آنها ارتقا مي دهد و نتيجه آن رقم زدن زندگي جديدي است كه موجب حركت به سمت حيات طيبه اسلامي را فراهم مي كند.

وي ورزيده كردن جامعه را از نشانه هاي روابط عمومي توسعه محور دانست كه با كنش و واكنش متقابل با مردم، تمرين انتقاد پذيري به آنها، نگاه به خود، توجه به محدوديتها و تنظيم خواسته ها موجب مي شود تا در صورت بروز بحران و يا كاستيهاي معمول آحاد جامعه از خود ظرفيت و انعطاف نشان داده و با همدردي و همدلي كردن با مسئولان براي حل مشكلات گام برداشته و خود را در اداره كشور سهيم بدانند.

شهردار تهران با بيان اينكه افزايش ميزان اميد به زندگي و ايجاد آرامش عمومي از ديگر دستاوردهاي روابط عمومي توسعه محور است گفت : اعتماد مخاطب بالاترين سرمايه براي روابط عمومي ها بوده و صداقت بهترين راهبرد براي كسب و تقويت اعتماد ملي و همچنين اخلاق گرايي و التزام به شفافيت در كسب اخبار و اطلاع رساني و تدوين نظام نامه اخلاق و پايبندي به آن از ديگر ويژگيهاي آن است.

وي با بيان اينكه توجه به اثرگذاري و روشن كردن حقيقت براي جامعه دو عامل تعيين كننده در روابط عموميها است گفت: به فرموده مقام معظم رهبري " گاهي انسان توضيح هم مي دهد، بيان هم مي كند اما بي فايده چون نوع بيان اثرگذار و باور برانگيز نيست و حقيقت را درست روشن نمي كند" و اين از آسيبهاي جدي موجود در اين عرصه است.

دكتر قاليباف در ادامه گفت: در يك جامعه اسلامي و يك نظام ديني همه مردم حاكم هستند و همه هم مي توانند بازخواست و نظارت كنند و هيچ كس از دايره مشاركت و دخالت در امور عمومي ممنوع يا محدود نيست و در چنين جامعه اي به روابط عمومي به عنوان كانون تفكر نگريسته مي شود.

وي تصريح كرد: نوع آوري و خلاقيت، واهمه نداشتن و به پيشواز دگرگونيها رفتن و استفاده از فناوريهاي روز در زمينه تبادل اطلاعات، ايجاد روابط عمومي هاي الكترونيك، استفاده از همه ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي جامعه و انجام كار حرفه اي و نه كار سياسي و عوام پسندانه، رجوع به آداب و رسوم ملي و مذهبي توجه به آموزش و پژوهش در حوزه ارتباطات از خصوصيات ديگر روابط عمومي است.

وي هنر روابط عمومي را يافتن رمز نفوذ توامان در افكار و در دلها دانست و گفت: در چنين وضعيتي است كه مي توان به كمك روابط عمومي براي دستيابي به توسعه اي همه جانبه اقدام كرد با اين شرط كه دست اندركاران روابط عمومي نيز در استفاده از شيوه ها و تكنيكهايي كه از طريق آنها در پي كمك به فرآيند توسعه هستند اهداف و نتايج توسعه را مئ نظر داشته باشند.

قاليباف با اشاره به جوان بودن حوزه علم روابط عمومي در كشور بر ضرورت توسعه پايدار تاكيد كرد و افزود : اميدوارم متخصصين، انديشمندان و دانشجويان اين عرصه با نگاهي عميق و همه جانبه به كاستي هاي موجود در افق ترسيمي در ايران 1404 بتوانند از جامعه اسلامي توسعه يافته را به جهان معرفي كنند.

بر اساس اين گزارش لوح تقدير و تنديس پنجمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران به دكتر قاليباف به عنوان هشتمين شهردار برتر دنيا اهدا شد.

در اين كنفرانس، تبادل نامه همكاري بين موسسه كارگزار روابط عمومي، انجمن روابط عمومي اندونزي و اكادمي بين المللي ارتباطات بازاريابي كره جنوبي رد و بدل شد.

همچنين در اين كنفرانس از چهره هاي ماندگار، حاميان روابط عمومي و همچنين پيشكسوتان عرصه روابط عمومي تجليل شد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن