تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816687072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حميد انصاري: ـ مردم ادعاها و شعارها را با انديشه و آرمان امام محك مي‌زنند ـ حوزه علميه بيش از پيش به تدريس آراء و ترويج افكار امام همت گمارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حميد انصاري: ـ مردم ادعاها و شعارها را با انديشه و آرمان امام محك مي‌زنند ـ حوزه علميه بيش از پيش به تدريس آراء و ترويج افكار امام همت گمارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) با ابراز اميدواري نسبت به توجه ويژه مسوولان طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مجموعه بيت امام و طرح ميدان روح الله، گفت: انتظار نگاه جدي‌تري از ناحيه مسوولان محترم دولت و بخش برنامه ريزي بودجه‌هاي استاني در اين خصوص وجود دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حميد انصاري كه در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمين حبيب‌الله موسوي سرپرست جديد و قدرداني از حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي سرپرست پيشين نمايندگي اين موسسه در قم سخن مي‌گفت، با گراميداشت ياد امام راحل و دو يادگار ايشان، ضمن تسليت ايام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اين امام همام را سيراب كننده تشنگان حقيقت، زنده كننده شريعت و سبب ماندگاري فقه شيعه و عالمان ديني دانست و اظهار كرد: سخن گفتن در باب عظمت كار و انديشه نوراني حضرت امام خميني(ره) كه بحق بعد از ائمه اطهار(س) احياگر راستين شريعت در عصر "نتوانستن‌ها" و "بن بست ايده ئولوژي‌ها" بود، بسيار سخت است.

وي گفت: امروز گفتمان غالب بسياري از محافل پژوهشي، علمي ، سياسي، اجتماعي و فرهنگي در متن فعاليت امت اسلامي و اردوگاه موحدان عالم متاثر از گفتمان حضرت امام(س) است و به واقع هرچه پيشتر مي‌رويم و از دوران امام فاصله مي‌گيريم ميزان عطش جامعه اسلامي و بشر تشنه حقيقت، معنويت، صداقت و راستي به انديشه حضرت امام ، در اين هياهوي كر كننده ادعاها، فريبكاري‌ها و اغواگري‌هايي كه در عرصه حاكميت نظام سلطه جهاني است، بيشتر مي‌شود.

وي در ادامه چگونگي ارتباط با انديشه‌ها و آرمان‌هاي امام را دغدغه بسياري از فعالان و حاضران در فضاي سياسي و اجتماعي كشور دانست و گفت: بي‌گمان اگر كسي بخواهد در نظام مقدس جمهوري اسلامي، اعتماد ملت را در هر عرصه‌اي از جمله عرصه انتخابات و مديريت جلب كند، اين اعتماد زماني حقيقي، واقعي و محقق مي‌شود كه توانسته باشد نسبت خود را با خط، راه، اصول، انديشه‌ها، آرمان‌ها، شاخص‌ها و معيارهاي مورد نظر حضرت امام تبيين كند و صداقت و پايبندي خود را به اين آرمان‌ها اثبات كند. مردم با اين محك ادعاها، شعارها و عملكردها را مي‌سنجند.

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) ادامه داد: تاريخ سي ساله انقلاب اسلامي اين مساله را به وضوح آشكار كرده كه هر كجا مجموعه مديران نظام، تصميم‌گيري‌ها و سياستگذاري‌ها در راستاي راه ، سفارشات و وصاياي امام عظيم‌الشأن بوده؛ توفيق حاصل شده و هرجا فاصله ايجاد شده، مشكلات پديد آمده است. اعتماد عميق اكثريت قاطع ملت ايران به درستي راه امام، امروز بزرگترين سرمايه براي نظام جمهوري اسلامي است.

وي افزود: رهبري معظم انقلاب اسلامي ،خلف شايسته امام (ره)، كه همواره منادي ترويج انديشه‌هاي امام هستند، نيز در پيام آغاز سال و در سخنان‌شان در حرم مطهر امام بر توجه به وصايا و سفارشات محوري امام به عنوان راهنماي عمل نظام جمهوري اسلامي تاكيد ويژه و خاص داشتند.

وي ادامه داد: طبيعي است كه ترويج اين انديشه، راه، مكتب و شخصيت، ترويج اسلام ناب و حقيقتي است كه انبياي بزرگ، اولياي الهي و ائمه اطهار براي آن جانفشاني كردند.

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) با بيان اين‌كه " پژوهشگران حوزه انديشه امام خميني(ره) در خدمت اردوگاهي قرار دارند كه مستقيما اسلام راستين علوي و محمدي(ص) را تبيين و بازشناسي مي‌كند" اظهار كرد: در حوزه انديشه امام كارهاي فراواني انجام شده است اما به دليل بي‌كرانگي و وسعت حوزه‌هاي فكري كه حضرت امام در قله‌هاي آن ايستاده بود، جاي كار، بسيار زياد است و هنوز بخش اندكي از اين اقيانوس واكاوي شده است.

وي ادامه داد: تشنگان حقيقت، نسل جوان، جامعه و مديران ما به شناخت اين انديشه و راز توفيق گفتمان حضرت امام (س) در عرصه عمل و موفقيت‌هاي آن نياز دارند. انديشه‌اي كه باعث شد در عصر "نتوانستن‌ها" يك انسان با دست خالي، تحولي را به وجود بياورد كه بزرگترين قدرت‌هاي مسلط جهاني را به زانو درآورد.

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) تاكيد كرد: انتظار از حوزه علميه كه خاستگاه حقيقي حركت و جنبش و قيام امام بود و امام بزرگوار چندين دهه متوالي در اين حوزه نورافشاني علمي، جهادي و اخلاقي داشتند، اين است كه بيش از پيش به تدريس آراء و ترويج افكار امام در جامعه از طريق تبليغات ديني و گنجاندن واحدهاي رسمي در نظام آموزشي حوزه در تمامي سطوح همت گمارد و دين خود را اداكند.

وي اظهار كرد: بحمدالله در جلسه مشترك مسولان موسسه با آيت‌الله مقتدايي مدير محترم حوزه علميه قم، كه از شاگردان شاخص و ممتاز حضرت امام هستند، شوراي مديريت حوزه علميه قم در خصوص گنجاندن بحث تدريس انديشه امام و نظام فقهي ايشان در نظام آموزش حوزه آمادگي كامل خود را اعلام كرد و ما منتظر بروز و ظهور آثار اين تصميم ارزشمند هستيم.

وي افزود: تعريفي كه يادگار حضرت امام از محوري‌ترين وظيفه موسسه داشتند، علاوه بر نظارت بر آن‌چه كه به نام امام منتشر و توليد مي شود، فراهم‌سازي بسترهاي اوليه در عرصه‌هاي وسيعي است كه بقيه اجزاي نظام و عموم پيروان امام بايد وارد آن شوند.

انصاري ادامه داد: بايد كاري كنيم كه تحقيق و تدريس انديشه امام در كليه سطوح موسسات و مراكز آموزشي و پژوهشي كشور، هم در نظام دانشگاهي و هم در نظام حوزوي از تعريف و جايگاه متناسب با شأن معمار و بنيانگذار نظام برخوردار شود. ما خود را متوليان انحصاري انديشه امام نمي‌دانيم. تنها اين راه را باز مي‌كنيم و نشان مي‌دهيم كه مي‌توان گستره وسيع اين اقيانوس را به جامعه عرضه داشت.

وي در ادامه با بيان اين‌كه " منزل امام در قم كانون فرياد و خروش انسان‌هايي بوده است كه در روزگار خفقان و ستم عليه رژيم ستمشاهي خروشيدند" گفت: مسوولان بايد توجه ويژه‌اي در طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مجموعه بيت امام و طرح ميدان روح‌الله داشته باشند. اين‌جا كانون دفاع از ميراث حقيقي شيعه و مرجعيت بوده و اين خانه يادآور حقانيت و اصالت انقلاب اسلامي است. انتظار نگاه جدي‌تري از ناحيه رياست محترم جمهوري و مسولين بخش برنامه‌ريزي بودجه‌هاي استاني در اين خصوص است.

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) ضمن تقدير از زحمات حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي گفت: از روز راه‌اندازي نمايندگي موسسه در قم ما شاهد بالندگي، توسعه بيش از پيش مجموعه و ارتقاء غناي علمي و معنوي اين مجموعه بوديم. اين نمايندگي از نظر توسعه فضاي كاري، تجهيز مجموعه، افزايش بودجه و اعتبارات، ارتباطاتي كه با بخش‌هاي مختلف حوزه برقرار شد و نهادينه كردن فعاليت‌ها در اين مراكز، حركت بالنده و رو به رشدي داشته است كه ان‌شاءالله از اين به بعد نيز ادامه مي‌يابد.

وي به سوابق مديريتي، فرهنگي و پژوهشي حجت الاسلام والمسلمين حبيب‌الله موسوي سرپرست جديد نمايندگي موسسه در قم اشاره كرد گفت: انتظار مي‌رود با حضور ايشان و با بهره‌گيري از تجارب و همكاري فكري مديران پيشين، نفسي تازه و تواني بيشتر برنمايندگي موسسه در قم دميده شود.

انصاري در پايان گفت: بسم رب آغاز مي‌كنيم و بسم رب ادامه مي‌دهيم و مي‌دانيم در جايي كار مي‌كنيم كه منسوب به كسي است كه تمام عالم را محضر خدا مي‌د‌انست و تكليف الهي منشاء همه فريادها، سكوت‌ها، تحمل‌ها و كارهايش بود.

در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين عبداللهي سرپرست پيشين نمايندگي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خيني(ره) در قم در سخناني با ارئه گزارشي از فعاليت‌هاي پنجساله دوران مسووليت خود گفت: اصلاح ساختار اداري، احداث ساختمان موسسه در قم براي توسعه و تجميع فعاليت‌هاي پژوهشي، خصوصي‌سازي برخي از بخش‌ها از جمله بخش توزيع منشورات، كوچك‌سازي مجموعه و تامين امنيت شغلي كاركنان از جمله فعاليت‌ها در 5 سال اخير بوده است.

وي در ادامه به تشريح فعاليت‌هاي فرهنگي نمايندگي موسسه در قم پرداخت و اظهار كرد: از جمله فعاليت‌هاي فرهنگي اين نمايندگي، توسعه ارتباطات با مراكز و موسسات علمي و پژوهشي، برگزاري نشست‌هاي مشترك، برپايي چندين نمايشگاه در حوزه انديشه امام، همكاري با ستاد سالگرد حضرت امام(ره)، برگزاري مسابقات علمي و فرهنگي، برگزاري جشنواره انديشه جاويد با همكاري مراكز معتبر حوزوي در 30 مركز استان كشور، حضور فعال در كنگره امام خميني و كرامت انسان و ارائه 80 مقاله در اين كنگره، راه‌اندازي نگارستان امام در قم و گسترش كتابخانه تخصصي امام خميني(ره) بوده است.

رييس پيشين نمايندگي موسسه تنظيم نشر آثار امام در قم، در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي اين نمايندگي در حوزه آموزش، گفت: اصلاح و تكميل روند پيشين آموزشي در 4 رشته تخصصي و افزودن رشته تعليم و تربيت به نظام آموزشي موسسه، پيگيري و به تصويب رساندن رشته شناخت انديشه هاي امام خميني(ره) در وزارت علوم، پيگيري و راه اندازي 4 گرايش تخصصي در مقطع كارشناسي ارشد با مجوز وزارت علوم در مركز جهاني علوم اسلامي، تهيه و ارسال سرفصل هاي دو دوره دكتراي فقه و عرفان جهت برگزاري در پژوهشكده امام خميني و انقلاب اسلامي، گنجاندن دو واحد درسي در تمامي مقاطع حوزه، پيگيري راه اندازي رشته تخصصي امام شناسي، برگزاري 6 دوره فراگير 6 ماهه از بين طلاب خارج فقه، 4 دوره از بين طلاب سطوح پايين ايراني و غير ايراني، 2 دوره از بين مربيان تربيتي مدارس و همكاري با جهاد دانشگاهي و وزارت فرهنگ و ارشاد از جمله فعاليتهاي آموزشي اين نمايندگي بوده است.

وي در ادامه، حوزه پژوهش را عمده‌ترين حوزه كاري اين نمايندگي دانست و با اشاره به وجود 3 گروه تخصصي مديريت انديشه‌هاي عقلي، مديريت انديشه‌هاي نقلي و تدوين متون درسي و وجود دو واحد خاطرات و همايش‌ها، و پايان نامه‌ها گفت: در پنج سال گذشته، 44 عنوان اثر پژوهشي منتشر شده و 24 عنوان در حال چاپ است. همچنين 62 عنوان در مرحله ويرايش، 15 عنوان در حال ارزيابي و 46 عنوان اثر پژوهشي در حال تاليف است كه برخي از آن‌ها چندين جلد است.

عبداللهي ادامه داد: جمع آوري پايان نامه‌هاي مهم با موضوع امام و آماده‌سازي تعدادي پايان‌نامه به صورت كتاب، تهيه 1000 موضوع مورد تحقيق در حوزه انديشه امام و ارائه آن به مراكز حوزوي، آماده‌سازي چندين جلد كتاب در حوزه انديشه‌هاي كلامي امام، تدوين مجموعه معجم‌ها و كتابشناسي‌هاي جديد در علوم نقلي و عقلي و تدوين دانشنامه امام خميني(ره) با تصويب بيش از 1367 مدخل اصلي و ارجاعي و تكميل 550 پرونده علمي برا ي آن از ديگر فعاليت‌هاي پژوهشي نمايندگي موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) در قم است.

وي ضمن خوشامدگويي به حجت الاسلام موسوي گفت: در اين نمايندگي زيرساخت‌هاي خوبي شكل گرفته و آمادگي يك خيز عظيم براي معرفي انديشه هاي امام در تمامي حوزه ها به جامعه وجود دارد.

در اين مراسم همچنين حجت الاسلام المسلمين سيدحبيب الله موسوي، در سخنان كوتاهي گفت: با توجه فعاليت‌هاي گسترده در اين موسسه شايد تصور بر اين باشد كه همه كارها در حوزه انديشه امام انجام شده و ديگر كاري نمانده است. اما علي رغم اين همه كار صورت گرفته، به دليل گستردگي و جامعيت انديشه حضرت امام خميني(ره) هنوز حوزه هاي وسيع ديگري هست كه بايد بر آن‌ها همت گماشت.

وي اظهار كرد: امام درياي بيكراني است كه هر كسي در هر حوزه‌اي مي‌تواند در آن شنا كند. اميدواريم قدمي هرچند كوچك در اين اقيانوس بيكرانه برداريم تا جامعه اسلامي از آثار و انديشه‌هاي امام(ه) هرچه بيشتر بهرمند شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن