تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816486691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاتل خاموش،زمستان امسال جان چندنفر رامي‌گيرد؟ تعداد قربانيان گازگرفتگي درسال گذشته‌‌٢/٥درصدافزايش يافت معاون آتشنشاني تهران:خرافات درنصب دودكش نيز وارد شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قاتل خاموش،زمستان امسال جان چندنفر رامي‌گيرد؟ تعداد قربانيان گازگرفتگي درسال گذشته‌‌٢/٥درصدافزايش يافت معاون آتشنشاني تهران:خرافات درنصب دودكش نيز وارد شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

طبق مستندات سازمان پزشكي قانوني، دفتر زندگي يك هزار و 24 ايراني در سال گذشته بر اثر گازگرفتگي بسته شد. در حالي كه اين آمار افزايش 2/5 درصدي تعداد جان‌باختگان براثر مرگ خاموش را نسبت به سال 85 نشان مي‌داد، بسياري از كارشناسان سرماي بي‌سابقه سال 86 را دليل اصلي افزايش آمارتلفات اين حوادث عنوان كردند.

به گزارش خبرنگار سرويس «حوادث» ايسنا، معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران بزرگ نيز نداشتن اطلاع درست مردم از خطرناك بودن گاز بي‌رنگ و بي‌بو مونواكسيدكربن را مهم‌ترين علت وقوع حوادث گازگرفتگي در فصل‌هاي سرد دانست.

مهندس محمد بيات، نبود آموزش‌هاي لازم براي پيشگيري از حوادث گازگرفتگي را يكي از دلايل تلفات ناشي از اين گونه حوادث نام برده و معتقد است كه پيشگيري از حادثه مرگباري مانند گازگرفتگي با رعايت اصول ايمني، مسئله بسيار ساده‌اي است كه مي‌تواند كاهش تلفات اين حوادث را در پي داشته باشد.

مردم از خطرناك بودن گاز مونواكسيد كربن بي‌اطلاع هستند

بيات در حالي نبودن آموزش هاي لازم را يكي از دلايل افزايش تعداد جانباختگان اين حوادث مي‌داند و بر بي‌اطلاعي مردم از خطرناك بودن گاز بي‌رنگ و بي بو مونواكسيدكربن تاكيد مي‌كند كه بعضي از كارشناسان نيز در مواردي مناسب نبودن ساعت پخش تيزرهاي تبليغاتي و ناقص بودن اطلاع‌رساني را موجب كم شدن تاثيرگذاري تبليغات و هشدارها مي‌دانند.

بيات با اشاره به اين كه تبليغات در صدا و سيما و دادن هشدار از سوي رسانه‌ها در كاهش تعداد تلفات ناشي از اين حوادث تاثيرگذار است، عنوان مي‌كند كه سازمان آتش‌نشاني در سال گذشته به اين نتيجه رسيد كه با اعزام آتش نشانان به محل‌هايي كه از بخاري‌هاي گازي استفاده مي‌كنند،‌ نكات ايمني را در رابطه با نصب و استفاده از وسايل گرمايشي به مردم بدهد كه اين طرح با استقبال مرد روبرو شد، به طوري كه بعضي از شهرستان‌ها نيز از اجراي اين طرح در پايتخت الگوبرداري كردند.

نگاه خرافاتي به نصب دودكش‌ها در خانه‌ها

نصب دودكش در ظرف آب!!

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران با اشاره به تجربه‌هاي تلخي كه در رابطه با حوادث گازگرفتگي وجود دارد، معتقد است كه نصب غلط دودكش‌ها و يا رعايت نكردن استانداردها در ساختمان‌سازي در وقوع اين حوادث موثر است، به طوري كه بعضي از مردم گاهي در رابطه با نصب دودكش‌ها به خرافات هم روي مي‌آورند. به طور مثال اين افراد معتقدند اگر لوله بخاري را به درون يك ظرف آب بگذارند، ناخالصي گاز وسيله گرمايشي به درون آب رفته و ديگر خطري آن‌ها را تهديد نمي‌كند و يا آن قدر سهل‌انگار هستند كه در طول سال، يك‌بار هم به دودكش‌هاي خود سر نمي‌زنند، شايد بر اثر وزش باد و غيره مواد زايدي در دودكش‌ها وجود داشته باشد.

بيات با اشاره به ناخالصي و استاندارد نبودن مواد سوختي كشور، استاندارهاي لازم در زمينه دستگاه‌هاي گرمايشي و رعايت كردن اصول ايمني را تاثيرگذار دانسته و تاكيد مي‌كند كه با توجه به ناخالصي موجود در مواد سوختي، دستگاه‌هاي گرمايشي بايد داراي تاييديه استاندارد باشند.

كارگران ساختماني بيشترين قربانيان مرگ خاموش پايتخت در سال گذشته

به گفته معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران، كارگران ساختماني در سال گذشته سهم به سزايي را در حوادث گازگرفتگي پايتخت به خود اختصاص دادند، به طوري كه سرايدارها و كارگران ساختماني ساختمان‌هاي نيمه ‌كاره در فضاي كوچكي اقدام به ديواركشي كرده و براثر استفاده نادرست و غيراستاندارد از وسايل گرمايشي، دچار گازگرفتگي شده بودند كه آتش‌نشاني تهران در سال گذشته موفق به شناسايي چند مورد از ساختمان‌هاي نيمه كاره در اين باره شد.

سهم مردان در آمار تلفات گازگرفتگي بيشتر از زنان

براساس آمار پزشكي قانوني، تعداد مرگ و مير ناشي از گازگرفتگي در سال85، 973 نفر بود كه نسبت به رقم 907 نفري سال 84 افزايش چنداني نداشته است.

همچنين طبق آمار ارائه شده از سوي سازمان پزشكي قانوني كشور 709 نفر از يك‌هزارو 24 فردي كه بر اثر گازگرفتگي در سال گذشته جان خود را از دست دادند، مرد بودند و اين در حالي است كه فراواني متوفيان زن حادثه گاز گرفتگي از سال 83 تا 85 بين 216 تا 290 مورد متغير بوده است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن