تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزن ايران در امارات خبر‌داداستقبال بي‌نظير از كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در امارات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رايزن ايران در امارات خبر‌داداستقبال بي‌نظير از كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در امارات
گروه بين‌الملل: رونمايي از كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان، به‌عنوان اثري نفيس و دست‌نويس، در غرفه رايزني ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب شارجه، با استقبال بي‌نظير شهروندان اماراتي مواجه شده است.
«محمدرضا حاتمي» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در امارات در گفت‌و‌گوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان از نخستين روز نمايشگاه كتاب شارجه(هشتم آبان) در اين نمايشگاه با استقبال گروه‌هاي مسلمان، مسيحي، يهودي و ديگر اقليت‌هاي مذهبي اين كشور مواجه شده‌است و اين استقبال همچنان ادامه‌دارد.

حاتمي با تأكيد بر اين‌كه اين قرآن، اثري دست‌نويس و منحصر به‌فرد است، افزود: بازديدكنندگان با اشتياقي عجيب براي مشاهده قرآن از نزديك به غرفه رايزني مراجعه‌مي‌كردند و باورنداشتند قرآني كه آيه‌هاي آن با ميكروسكوپ قابل مشاهده است با دست و با چشم غير مسلح به نگارش درآمده‌باشد.

رايزن ايران در امارات تأكيدكرد: تجمع گسترده اماراتي‌ها در راهروي غرفه رايزني از نخستين روز نمايشگاه شارجه به حدي بود كه مسئولان برگزاري اين نمايشگاه را بر آن داشت تا غرفه را به مكان بزرگ‌تري انتقال‌دهند، اما سرانجام منصرف‌شدند.

وي همچنين تأكيد‌كرد: وجود كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان باعث شده‌است غرفه رايزني ايران كه طي سال‌هاي گذشته در بخش غرفه‌هاي خارجي فعال‌بود به عنوان غرفه‌اي مهم به بخش عربي نمايشگاه منتقل شود و اين تغيير به بركت اين قرآن بوده‌ و بسيار جالب توجه است.

محمدرضا حاتمي در بخش ديگري از سخنان خود روند اطلاع‌رساني به شهروندان اماراتي درباره اين اثر نفيس قرآني را تشريح‌كرد و گفت: پيش از افتتاح نمايشگاه كتاب شارجه خبر نمايش اين اثر در روزنامه‌هاي «الخليج»، «البيان» و «گلف نيوز» امارات منتشر شد و بلافاصله پس از آيين افتتاحيه نيز اخبار مربوط به اين مراسم در اختيار خبرگزاري‌هاي داخلي قرار‌گرفت.

حاتمي همچنين تصريح‌كرد: مسئولان تلويزيون شارجه نيز دهم آبان‌ماه با توليد برنامه‌اي ويژه، گزارش مفصلي از اين قرآن را براي شمار ديگري از علاقمندان ارايه‌كردند.

كلام وحي حد و مرز جغرافيايي نمي‌شناسد

رايزن ايران در امارات با تأكيد بر اين‌كه «نمايش چنين قرآني در شارجه ثابت‌كرد كه كلام وحي حد و مرز جغرافيايي، سياسي و حتي ديني نمي‌شناسد»، اظهار‌كرد: حضور يكي از بانوان مسيحي در غرفه رايزني و گرفتن عكس‌هاي متعددي از اين قرآن توسط وي نشان‌داد كه قرآن فقط ويژه گروه خاصي نيست بلكه بسياري از انسان‌ها مجذوب كلام وحي بوده و ارزش و احترام ويژه‌اي براي آن قايل هستند.

محمدرضا حاتمي همچنين يادآور‌شد: برگزاري آيين افتتاحيه كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان با حضور گروه‌هاي شيعه و سني همچون «شيخ سلطان بن محمد القاسمي» حاكم شارجه، «طارق متري» وزير اطلاع‌رساني لبنان، «عبدالله بن سالم القاسمي» معاون حاكم شارجه، «بلال البدور» قائم مقام وزير فرهنگ و جوانان امارات، «عبدالله بن محمد العويس» مديركل فرهنگ و رسانه شارجه نيز نشان‌داد كه با تمسك به قرآن وحدت اسلامي محقق خواهد‌شد و هرگونه اختلاف مذهبي بي‌معنا خواهد‌بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ديگر آثار قرآني به نمايش درآمده در غرفه رايزني ايران در امارات يادآورشد: ارايه قرآن‌هاي «ريحان»* و نيز حدود شش نوع قرآن با هنر اصيل خطاطي و خوشنويسي ايراني از جمله اين آثار است كه در اندازه‌ها و قطع‌هاي مختلفي(جيبي و رحلي) در معرض ديد عموم قرار گرفته‌است.

رايزن ايران در امارات در پايان تأكيدكرد: كتاب‌هايي با موضوعات مختلف و حدود چهار هزار لوح‌ فشرده به‌‌منظور معرفي جذابيت‌هاي مذهبي، فرهنگي و سياحتي ايران و آشنايي با پيشرفت‌هاي كنوني اين كشور از ديگر آثار به نمايش‌درآمده در غرفه رايزني ايران در نمايشگاه شارجه است.

يادآوري‌مي‌شود كوچك‌ترين قرآن دست‌نويس و جواهرنشان جهان كه به‌ همت «مؤسسه مشاوره‌اي نورگستر گل‌ها» در ايران كتابت شده‌است، در دو صفحه به ابعاد 5 در 7 سانتي‌متر، با چشم غيرمسلح(بدون استفاده از تجهيزاتي همچون ميكروسكوپ،...) نگاشته‌شده كه با كنار هم قراردادن اين دو صفحه، قرآني به ابعاد 10 در 7 سانتي‌متر تشكيل‌مي‌شود.

همچنين بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب شارجه از هشتم آبان‌ماه در محل دائمي نمايشگاه‌ها واقع در اكسپوشارجه در ميدان «التعاون» آغاز به كار كرد و تا هفدهم آبان پذيراي علاقمندان خواهد‌بود.

*قرآن‌هايي با خط خوانا كه با پايان‌يافتن آيات، صفحه نيز خاتمه‌مي‌يابد و استفاده از هنر تذهيب ايراني ويژگي بارز اين قرآن است.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن