تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيسي:جايزه شهيد حبيب غني‌پور بايد بين‌المللي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيسي:جايزه شهيد حبيب غني‌پور بايد بين‌المللي شود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:رضا رئيسي گفت: جايزه شهيد حبيب غني‌پور بايد دامنه فعاليت خود را گسترده‌تر ساخته و جامعيت بيشتري به خود بخشد. حتي به عنوان جشنواره‌اي بين‌المللي از بيرون مرزها نيز اثر بپذيرد.

به گزارش گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگان دانشجويي ايران "ايسكانيوز"رئيسي به ستاد خبري هشتمين جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور درباره عملكرد داوران در اين جايزه ادبي اظهار داشت: هر چند تاكنون در تمامي جشنواره‌هاي ادبي شاهد نوعي بي‌عدالتي در زمينه انتخاب آثار بوده‌ايم، به گونه‌اي كه معمولا اين افراد بودند كه ديده شده‌اند نه آثار آنها؛ اما خوشبختانه داوري‌ها در اين جشنواره از سلامت بيشتري برخوردار است و من به جرات مي‌گويم كه به انصاف داوران اين جايزه ايمان دارم.
نويسنده رمان «قطار 57» با اشاره به اين كه اين جشنواره آنطور كه بايد و شايد در ميان مخاطبان تعريف نشده است، افزود: متوليان مي‌بايست خود را معرفي و اظهارنظر كنند؛ زيرا گمنامي اين افراد حتي از روي تواضع، بدگماني برخي را در پي خواهد داشت. لذا مخاطب نيازمند آشنايي با ديدگاه و عقايد برگزاركنندگان اين جايزه است.
رئيسي خاطرنشان كرد: آنچه يك جشنواره را بيشتر مطرح مي‌سازد؛ حاشيه است كه متاسفانه در اين جايزه كمتر به اين مهم توجه مي‌شود، چرا كه يك جشنواره نياز به ويژه برنامه و ارتباطاتي دارد كه تنها در حواشي ظاهر مي‌شود؛ مانند تجليل از نويسندگان، محققان ادبي و....
وي در خصوص وضعيت داستان و رمان در جامعه ادبي امروز كشور گفت: متاسفانه به دليل شرايطي كه در آن به سر مي‌بريم، معضلات و مشكلات پيراموني و همچنين بحث مالي نويسندگان و عدم حمايت مديران فرهنگي، داستان و رمان وضعيت خوبي ندارد و از لحاظ كيفي بسيار ضعيف است. البته ناگفته نماند كه داستان كوتاه در شرايط بهتري نسبت به رمان به سر مي‌برد.
وي در ادامه افزود : افرادي كه چنين جشنواره‌هايي برپا مي‌كنند؛ از جنس ادبيات هستند در حالي كه مديران فرهنگي وارد عمل نمي‌شوند و من تنها دليل اين امر را عدم شناخت و درك معجزه ادبيات و رمان در ميان مسؤولان مي‌دانم.
رئيسي با اشاره به اين كه اين جايزه هنوز جاي كار بسياري دارد؛ افزود: هر چند در سال گذشته و به دليل حمايت‌هاي دولتي، برگزاركنندگان جايزه شهيد غني‌پور توانستند پررنگ‌تر ظاهر شوند، اما هنوز نتوانسته‌اند جريان‌ساز باشند.
وي گفت: شايد بتوان يكي از عواملي را كه سبب ضعف اين جايزه شده است؛ عدم تبليغات كافي در زمينه آشنايي مخاطبان با آن دانست. هر جشنواره و جايزه‌‌اي در طول سال و از زمان شروع فعاليت تلاش مي‌كند تا نمود بيشتري پيدا كرده و خودي نشان دهد؛ اما متاسفانه اين جايزه چنين كاري را انجام نداده است.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن