تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821172972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوودي در قزاقستان مطرح كرد تشكيل كلوپ انرژي پيشنهاد ايران به سازمان شانگهاي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: داوودي در قزاقستان مطرح كرد تشكيل كلوپ انرژي پيشنهاد ايران به سازمان شانگهاي
معاون اول رئيس جمهور در اجلاس شانگهاي ايده كلوپ انرژي را مطرح و حمايت جمهوري اسلامي ايران از اين ايده را مورد تأكيد قرار داد.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر پرويز داوودي صبح پنج شنبه طي سخناني در نشست نخست وزيران سازمان همكاري شانگهاي كه وي به عنوان نماينده عضو ناظر در اين اجلاس شركت كرده بود با تأكيد بر اين مطلب به مواردي از اهميت اين ايده اشاره كرد و افزود: اميدوارم اين اجلاس نتايج و دستاوردهاي خوبي در جهت تقويت صلح و ثبات منطقه اي و جهاني داشته باشد.
وي تأكيد كرد: به عنوان نماينده يك كشور ناظر در اين اجلاس وظيفه خود مي دانم تا تلاش هاي همه جانبه و روزافزون خود را براي مشاركت و همكاري بيشتر با سازمان ادامه دهيم.
داوودي با اشاره به برخي توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران از قبيل برخورداري از امنيت، برخورداري از مزيت نسبي انرژي و فرهنگي كه مي تواند نقش مؤثري در جهت تحقق و نيل به مقاصد و اهداف والاي سازمان همكاري شانگهاي ايفا كند تأكيد كرد: در اين ارتباط جمهوري اسلامي ايران از ايده كلوپ انرژي حمايت مي كند.
معاون اول رئيس جمهور با تمجيد از رويكرد جديد سازمان مبني بر تقويت و گسترش همكاري با اعضاي ناظر گفت: در پرتو اين رويكرد قابل تقدير جمهوري اسلامي انتظار دارد به منظورتقويت همكاري هاي اقتصادي با تعيين كارگروههاي كاري ويژه مشترك و مبادله پروژه ها و برنامه هاي همكاري هاي راهبردي و چند جانبه بين اعضا و كشورهاي ناظر گفت: حضور و عضويت ايران در كنسرسيوم بانكي اعضا مي تواند هزينه هاي روابط اقتصادي را كاهش و حجم روابط را افزايش دهد.
داوودي در پايان با تأكيد بر ضرورت همكاري اعضا براي رفع خطرات و بحران هاي ناشي از خشكسالي در كشورهاي عضو خواستار اتخاذ تدابير لازم براي مقابله به هنگام با بحران هاي مالي ناشي از بحران مالي كشورهاي جهان و كاهش اثرات آن براي كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي شد.
پوتين: از همان ابتدا خواهان حضور رسمي ايران در شانگهاي بوديم
پرويز داوودي ديدارهاي حاشيه اي هم در اين نشست داشت كه مي توان به ديدارهاي جداگانه با نخست وزيران روسيه و چين به عنوان مهمترين آن ها اشاره كرد.
داوودي در ديدارش با پوتين خواستار راهبردي شدن همكاري هاي خوب ايران و روسيه شد و تأكيد كرد: با توجه به رشد افراط گرايي در منطقه اين همكاري ها بيشتر لازم است.
ولاديمير پوتين رئيس جمهور سابق روسيه و نخست وزير فعلي اين كشور هم با تأييد سخنان داوودي به مبادلات بازرگاني 3.5 ميليارد دلاري دو كشور اشاره كرد و گفت: اين رقم نشان دهنده گسترش روابط همه جانبه است.
وي تأكيد كرد: ما طرح هاي دو جانبه و چند جا نبه آتيه دار و مساعدي داريم و از حضور ايران در سازمان همكاري شانگهاي استقبال مي كنيم.
رئيس جمهور پيشين روسيه درباره نقش ايران در سازمان همكاري شانگهاي به عنوان عضو ناظر گفت: ما از همان ابتدا از مشاركت ايران در اين سازمان بين المللي استقبال كرده ايم.
وي در ادامه اظهار كرد كه در زمينه توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل به غير از روسيه و ايران، امكان حضور آذربايجان نيز وجود دارد و در زمينه انرژي، حضور قطر امكان پذير است.
پوتين تأكيد كرد: همكاري در زمينه امور درياي خزر هم براي ايران و هم براي روسيه بسيار مهم و مساعد است.
براساس گزارش خبرگزاري نووستي، وي افزود كه دو كشور روابط حسنه اي داشته اند كه در ساليان اخير به طور جدي در حال رشد است.
تمامي امكانات لازم براي عضويت رسمي ايران مهياست
نخست وزير چين هم در ديدار جداگانه اش ضمن تأكيد بر وجود فصل مشترك هاي زياد با ايران براي توسعه روابط حمايت جدي كشورش را از عضويت ايران در شانگهاي اعلام كرد.
داوودي هم متقابلاً با تأكيد بر اهميت انرژي به ويژه گاز در آينده گفت: ايران و چين در آينده جهان در اين خصوص نقاط كليدي خواهند بود.
دكتر داوودي سازمان همكاري هاي شانگهاي و كنسرسيوم مشترك بانكي را فضاي خوبي براي طراحي نظام جديد بانكي مستقل از نظام هاي بانكي بين المللي دانست و خواستار اجراي اين كنسرسيوم شد.
«ون جيا بائو» نخست وزير چين در اين ديدار با بيان اينكه به اعتقاد ما هيچ مانعي براي حضور ايران به عنوان عضو اصلي در سازمان همكاري هاي شانگهاي وجود ندارد و ما از آن حمايت مي كنيم، يادآور شد: به اعتقاد ما تمامي امكانات لازم براي حضور ايران به عنوان عضو اصلي سازمان شانگهاي فراهم شده است.
وي تأكيد كرد: در سال 1384 كه عضويت ايران به عنوان عضو ناظر سازمان شانگهاي پذيرفته شد مقام هاي جمهوري اسلامي ايران به ويژه رئيس جمهور اسلامي ايران حضوري فعال داشته و راهكارهاي بسيار خوب و منطقي ارايه دادند كه اين نشانه توجه جدي دولتمردان ايراني به اين سازمان است.
نخست وزير چين با اشاره به موضوع صلح آميز فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: دولت چين همواره از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كند چرا كه ايران به عنوان عضو ان.پي.تي حق بهره مندي و استفاده از اين انرژي را دارد.
وي با اشاره به حضور دكتر محمود احمدي نژاد به همراه محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در بازي هاي پارالمپيك گفت: اين حضور نشانه توجه و حمايت ايراني از اين بازي ها بود و ما به همين خاطر از دولتمردان ايراني تشكر مي كنيم.
نخست وزير چين با بيان اينكه اوضاع بين المللي در حال دگرگوني است و جهان جديدي در حال شكل گيري است، تصريح كرد: در جهان جديد بايد شاهد تنوع فرهنگ هاي مختلف باشيم چرا كه معتقديم نظام نوين بين المللي براساس منطق روابط عادلانه و احترام متقابل و احترام به حاكميت يكديگر و عدم دخالت در استقلال كشورها شكل گيرد.
ون جيا بائو همچنين با اشاره به بحران مالي در غرب و تاييد ايده داوودي براي مقابله با اين بحران گفت: اين بحران از آمريكا شروع شده و به اقتصاد جهان سرايت كرده است و اقتصاد كل جهان را تحت تأثير منفي خود قرار داده است. وي اضافه كرد: بايد براساس همكاري هاي متقابل با يكديگر با اين بحران مقابله كرد و نقش سازمان شانگهاي در كنترل بحران مالي بين المللي بسيار حايز اهميت است.
نخست وزير چين همچنين از ايران خواست تا همكاريهاي خود را براي تامين انرژي اين كشور بيشتر از گذشته ادامه دهد و گفت: دولت چين براي اين همكاري اهميت زيادي قايل است.
توجه به نوآوري ها از مصوبات اجلاس فعلي شانگهاي
گفتني است در سازمان همكاري هاي شانگهاي كشورهاي چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان عضويت دارند. علاوه بر ايران، هند، پاكستان و مغولستان حكم ناظر را در اين سازمان دارند.
اعضاي سازمان همكاري هاي شانگهاي در جلسه شوراي نخست وزيران اين سازمان توافق كردند كه به طرح هاي عمده مشترك در زمينه نوآوري ها توجه خاصي مبذول دارند.
در كنفرانس مطبوعاتي مشتركي كه در پايان اين جلسه برگزار شد ولاديمير پوتين همكاري در زمينه هاي انرژي، ساختمان سازي، حمل و نقل و فن آوري هاي عالي را از جهاتي داراي اولويت برشمرد. شركت كنندگان در اين جلسه بودجه سازمان همكاري شانگهاي در سال آينده را تاييد و توافق نامه تبادل اطلاعات درباره انتقال منابع انرژي را امضا كردند كه تامين كننده هماهنگي در امور ثبت گمركي مرزهاي كشورهاي عضو سازمان خواهد بود.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن