تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در بيست و چهارمين همايش فصلي خانه احزاب مطرح شد؛تاكيد بر سلامت انتخابات و بي‌‏طرفي مسوولان برگزاري انتخاباتضرورت استفاده از نظرات كارشناسان در اجراي طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در بيست و چهارمين همايش فصلي خانه احزاب مطرح شد؛تاكيد بر سلامت انتخابات و بي‌‏طرفي مسوولان برگزاري انتخاباتضرورت استفاده از نظرات كارشناسان در اجراي طرح تحول اقتصادي


تهران- خبرگزاري كار ايران
بيست و چهارمين همايش فصلي خانه احزاب صبح پنجشنبه در حالي در سالن ششصد نفره وزارت كشور برگزار شد كه از 168 عضو خانه احزاب تعداد محدودي از نمايندگان تشكل‌‏هاي سياسي در اين همايش شركت كردند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"،همايش فصلي خانه احزاب كه با موضوعات بررسي طرح تحول اقتصادي و انتخابات رياست جمهوري آينده با يك ساعت تاخير نسبت به زمان اعلام شده(9صبح)برگزار شد با استقرار هيات رئيسه كار خود را آغاز كرد و سپس دبير كل خانه احزاب سخنان خود را با تاكيد بر عدالت محوري در جامعه آغاز كرد.
موسوي تبريزي: هيچ عدالتي بدون توجه به حكمت و تدبير برقرار نخواهد شد

دبيركل خانه احزاب گفت: مسوولان اجرايي و نظارت انتخابات بايد با تيزبيني كامل، حكمت و تدبير از راي مردم امانتداري كنند.
«سيد حسين موسوي تبريزي»، طي سخناني در اين همايش با اشاره به برگزاري انتخابات رياست‌‏جمهوري سال آينده و نيز طرح تحول اقتصادي دولت، به بررسي عدالت در جامعه پرداخت و گفت: انتخابات و همين‌‏طور طرح تحول اقتصادي بايد براساس عدالت صورت گيرد.
وي افزود: هيچ عدالتي بدون توجه، حكمت و تدبير برقرار نخواهد شد.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه لازم است در كشور انتخابات سالم براساس تدبير صورت گيرد به حفظ بيت‌‏المال از سوي مسوولان اشاره كرد و گفت: در قرآن بارها قيام به عدالت تاكيد شده و عدالت‌‏گستري در جامعه وظيفه هر انسان پاكي است.
وي تاكيدكرد: هر يك از آراي مردم، امانتي است در اختيار مسوولين و بي‌‏توجهي به راي مردم خيانت به امانت است و اين گناهش بالاتر از خيانت به امانت شخصي است.
موسوي تبريزي با تاكيد بر اينكه اصل عدالت در لفاظي‌‏ها تحقق نمي‌‏يابد به فرازهايي از نامه‌‏هاي حضرت علي‌‏(ع) به مالك‌‏اشتر و نيز بيانات رهبر فقيد انقلاب درمورد حفظ راي مردم و بيت‌‏المال اشاره كرد و گفت: طراحان طرح تحول اقتصادي بايد براساس عدالت و نيز استفاده از نظرات كارشناسان امر، به تحقق اين طرح كمك كنند.
وي با بيان اينكه طرح تحول اقتصادي در دولت‌‏هاي گذشته و به‌‏خصوص در برنامه چهارم توسعه به تصويب رسيده بود، گفت: اميدواريم مسوولان برگزاري انتخابات با تيزبيني كامل در حفظ راي مردم گام‌‏هاي موثري بردارند.
دبيركل خانه احزاب در پايان سخنان خود با ارايه گزارشي درمورد عملكرد خانه احزاب خطاب به وزير كشور گفت: خانه احزاب طبق مصوبه مجلس 60 ميليون تومان از وزارت كشور طلب دارد كه متاسفانه طي دو سال اخير نتوانستيم آن را مطالبه كنيم و اميدواريم وزير محترم كشور طلب خانه احزاب را در آينده نزديك پرداخت كند تا اين نهاد مردمي در رفع مشكلات مالي خود موفق باشد.
مرتضوي كياسري: نظارت مردم بر انتخابات بايد در غالب احزاب صورت گيرد

همچنين رئيس هيات عالي نظارت خانه احزاب نيز در بيست وچهارمين همايش فصلي خانه احزاب گفت: مسوولان برگزاري انتخابات رياست‌‏جمهوري بايستي به مُر قانون توجه كنند.
مرتضوي كياسري با اشاره به انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده گفت: همه دلسوزان كشور با هم‌‏نظر هستند كه بايد انتخاباتي پرشور و با حضور حداكثري مردم صورت گيرد. هر راي مردم تيري به سينه پركينه دشمن است.
وي با بيان اينكه در طول مسير انتخابات در روش برگزاري اختلاف‌‏نظرهايي به‌‏وجود مي‌‏آيد، افزود: شوراي نگهبان روش خاص خود را اعمال مي‌‏كند ولي احزاب اعتقادات خود رادارند و مردم نيز انتظارات خاص خود را از مسوولان دارند.
رئيس ميز احزاب كشور در ادامه تصريح كرد: در انتخابات اگر به مُر قانون كه مورد تاكيد رهبري نظام نيز است توجه شود، تمام كشمكش‌‏ها حل خواهد شد.
وي با اشاره به وظيفه كميته عالي نظارت خانه احزاب گفت: در اين كميته فرهنگ عمومي انتخابات را ايجاد كرديم و از مسوولان هم انتظار داشتيم كه در اين زمينه ياري‌‏گر ما باشند.
مرتضوي كياسري به نظارت ميز احزاب توسط مردم بر انتخابات اشاره كرد و گفت: يكي از نكات قابل توجه به‌‏عنوان پيشگيري قبل از درمان كه مسوولان بايد براي كاهش كمشكش‌‏هاي انتخاباتي به آن توجه كنند، استفاده از تجربه‌‏هاي گذشته است تا افكار عمومي جامعه به‌‏خاطر برخي بدخلقي‌‏ها ملتهب نشود.
وي با اشاره به نظارت ميز احزاب در انتخابات مجلس هشتم گفت: در بحث نظارت ميز احزاب ايران در انتخابات مجلس هشتم، براي نخستين بار 30 ميز احزاب در سراسر كشور راه‌‏اندازي كرديم.
رئيس عالي نظارت خانه احزاب در ادامه تصريح كرد: اگر ميز احزاب در انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده بخواهد به وظيفه خود به‌‏درستي عمل كند بايد ابزار كار در اختيارش قرار گيرد.
وي با اشاره به مشكلاتي كه ميز احزاب كشور در انتخابات مجلس هشتم داشت، گفت: در اين انتخابات به وزارت كشور اعلام كرديم كه تعداد محدودي بازرس را در اختيارمان قرار دهد تا بتوانيم به وظيفه نظارتي خود عمل كنيم. ولي متاسفانه اين‌‏كار صورت نگرفت ولي ما با نداشتن ناظر وظيفه‌‏مان را انجام داديم.
مرتضوي كياسري در پايان خطاب به وزير كشور گفت: براي تحقق نظارت عالي مردم از طريق ميز احزاب بر انتخابات، در اختيار قرار دادن چند ميز اتاق كفايت نمي‌‏كند. اميدواريم كه ابزارهاي نظارت را در اختيار ميز احزاب قرار دهند و مدد كنند تا ما هم عددي در كنار آنها باشيم.
مصباحي مقدم:پرداخت نقدي يارانه‌‏ها حلوا پخش‌‏كردن نيست

رئيس كميته ويژه طرح تحول اقتصادي در مجلس نيز در اين همايش با تاكيد بر اينكه آزادكردن قيمت حامل‌‏هاي انرژي شوك انرژي به‌‏دنبال خواهد داشت،تصريح كرد: بايد به مردم بگوييم كه در اثر اين آزاد سازي دولت تلاش مي‌‏كند، شوك قيمتي را تا حدي جبران كند و اگر به اين زبان گفته شود كسي تصور نمي‌‏كند كه با پرداخت نقدي يارانه‌‏ها گويي حلوا پخش مي‌‏كنند.
«غلامرضا مصباحي‌‏مقدم» در ادامه افزود: اوايل تيرماه يا مردادماه بود كه رئيس‌‏جمهوري مساله طرح تحول اقتصادي را مطرح و اعلام كرد كه توان لازم را براي اجراي آن داريم و طبعا نيازي به‌‏وضع قانون جديد نيست و به‌‏دنبال آن براي نمايندگان مجلس ابهاماتي در مورد نحوه اجراي اين طرح به‌‏وجود آمد.
رئيس كميته ويژه طرح تحول اقتصادي در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مطرح شدن اين طرح توسط رئيس‌‏جمهوري منجر به تشكيل كميته ويژه طرح تحول اقتصادي در مجلس شد، گفت: اين كميسيون جلسه‌‏اي با رئيس‌‏جمهوري داشت و تاكنون 10 جلسه در مجلس با حضور نمايندگان دولت براي بررسي طرح تحول اقتصادي برگزار شده است.
نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه طرح تحول اقتصادي در 7 محور مطرح شده است، ادامه داد: دغدغه نمايندگان اين نبود كه طرح تحول اقتصادي مساله بدي است بلكه دغدغه ما مربوط به نحوه اجراي اين طرح بود.
مصباحي مقدم با اشاره به محورهاي مطرح شده در اين طرح خاطرنشان كرد: ساماندهي سيستم توزيع كالا از شكل سنتي به شكل مدرن و همچنين ساماندهي گمرك‌‏هاي كشور كه در حال حاضر 162 پايگاه گمركي داريم كه 60 پايگاه فعال هستند و 92درصد از كالاها وارداتي از اين 60 مركز تامين مي‌‏شود، از جمله محورهاي طرح تحول اقتصادي است.
نظام جامع مالياتي از ديگر محورهايي بود كه در طرح تحول اقتصادي، مصباحي مقدم به آن اشاره كرد و ادامه داد: چه كسي غافل از اين است كه نظام اقتصادي ما بهره‌‏وري پايين دارد و دو مساله‌‏اي كه تاكنون كمتر به آن پرداخته شده است، اصلاح نظام پولي و مالي كشور است.
مصباحي مقدم هدفمندكردن يارانه‌‏ها را مساله ديرينه ارزيابي كرد و ادامه داد: اين مساله تبديل به آرزو شده ولي براي اجراي آن نياز به اقدامي به موقع و قاطع داريم. البته به گونه‌‏اي نيست كه تاكنون كاري انجام نشده باشد ولي اقدام قاطع براي پيشبرد آن لازم است. دغدغه نمايندگان هم اين است كه چگونه مي‌‏خواهند آن را اجرا كنند كه آثار منفي كمتري داشته باشد.
نماينده مردم تهران با بيان اينكه اصلاح قيمت‌‏ها شوك قيمتي را در كالاها به‌‏وجود خواهدمي‌‏آورد، افزود: اين افزايش قيمت‌‏ها قطعا براي خانوارهايي كه حامل انرژي را مصرف مي‌‏كنند، افزايش جدي هزينه‌‏ها را به‌‏دنبال خواهد داشت و وقتي قيمت حمل‌‏ونقل بالا برود هر چيزي كه وابسته به اين قيمت‌‏هاست، بالا مي‌‏رود.
رئيس كميته ويژه طرح تحول اقتصادي در مجلس با بيان اينكه اصلاح قيمت‌‏ها انتظارات تورمي در جامعه به‌‏وجود مي‌‏آورد، ادامه داد: مدل‌‏هايي كه دوستان ما در دولت ارايه كردند، مدل IO ، FP يا CGE بود. اين مدل‌‏ها در صورتي‌‏كه تغييرات قيمتي بين 15 تا 20 درصد باشد جواب مي‌‏دهند؛ ولي وقتي جهش قيمتي بين 300 تا 500 درصد باشد قطعا اين مدل‌‏ها قابل استفاده نيستند.
وي تاكيد كرد: دغدغه ما در مجلس اين است كه آيا تبعات اين مساله قابل پيش‌‏بيني است و مي‌‏توان جواب 70 ميليون را داد؟ البته يك‌‏شنبه در جلسه علني پيشنهاد‌‏هايي به ما ارايه مي‌‏شود كه اميدواريم به نتيجه برسيم.
مصباحي مقدم با بيان اينكه تورم نقطه به نقطه در كشور براساس آمار سمي بانك مركزي 29 درصد است، تصريح كرد: چشم‌‏اندازي كه ما از اين ميزان تورم تا پايان سال داريم اين‌‏گونه نيست كه تورم پايين‌‏تري را شاهد باشيم. پيش‌‏بيني اين است كه در همين حدود باقي بماند.
وي ادامه داد: اينكه رئيس‌‏جمهوري پيش‌‏بيني كرده است مبلغي را به صورت نقدي به مردم پرداخت كنيم بر مبناي نفت 112 دلار بوده است در صورتي‌‏كه در حال حاضر اين مبلغ به 57 دلار رسيده است و احتمال افت آن نيز وجود دارد و اگر بناست اين بودجه براي آزادسازي قيمت‌‏ها باشد، قيمت پايين آمده و حالا كه نصف شده يارانه پنهان هم به نصف مي‌‏رسد و نمي‌‏توان از اين راه درآمد به‌‏دست آورد و به مردم وعده دهيم كه فلان مقدار به شما پول مي‌‏دهيم.
وي ادامه داد: آزادكردن قيمت حامل‌‏هاي انرژي، شوك انرژي به‌‏دنبال خواهد داشت. بايد به مردم بگوييم كه در اثر اين آزادسازي دولت تلاش مي‌‏كند، شوك قيمتي را تا حدي جبران كند كه طبعا براي طبقات پايين جامعه معنادار خواهد بود نه طبقات مياني‌‏ جامعه. اگر به اين زبان گفته شود كسي تصور نمي‌‏كند كه حلوا پخش مي‌‏كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه صورت مساله اين است كه قيمت‌‏هاي حامل‌‏هاي انرژي بايد آزاد شود، تصريح كرد: در مجلس هفتم و هشتم براي مديريت مصرف سوخت قانون جامع حمل‌‏ونقل را پيشنهاد داده بوديم، متاسفانه الان كنار گذاشته شده است.
وي در پايان سخنان خود تاكيدكرد: بناي ما بر همكاري با دولت است. ولي چگونگي اجراي طرح تحول اقتصادي نقدي يا غيرنقدي پرداخت‌‏كردن يارانه‌‏ها مساله مهمي است و به همين جهت كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در مجلس تشكيل شده و با لايحه‌‏اي كه از سوي دولت به مجلس ارايه مي‌‏شود به ادامه اين حركت اميدواريم. همين‌‏كه دوستان ما در دولت به اين نتيجه رسيده‌‏اند كه اجراي طرح تحول اقتصادي نياز به قانون دارد، براي ما جاي خوشحالي است.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي:طرح هدفمندسازي يارانه‌ها آرزوهاي ديرينه كشور است
همچنين سخنگوي طرح تحول اقتصادي اين طرح را از بزرگترين طرح‌هاي اقتصادي كشور خواند.
«فرزين» كه در بيست‌‏وچهارمين همايش فصلي خانه‌ احزاب سخن مي‌گفت، با اشاره به طرح تحول اقتصادي،گفت: اين طرح سال‌هاست كه در دولت نهم در قالب بسته سياستي در حال برنامه‌‏ريزي است و با دو عدالت و رشد اقتصادي مطرح شد و ما سرانجام بر روي 7 محور متمركز شديم كه كاملا نظام‌مند با يكديگر هستند.
وي افزود: براي تحقق رشد نياز به قيمت‌گذاري كارآمد داريم و از مباني اصلي اقتصاد رفاه و توليد در علم اقتصاد است البته اين تنها شرط تحقق رشد نيست؛ اما اصلي است كه بايد به آن توجه شود. از اين طريق بود كه بحث ماليات و يارانه مطرح شد كه هر دو در رشد و توزيع درآمد موثر هستند. حجم يارانه‌ها بيش از بودجه جاري دولت است و مجموع اينها نشان‌‏دهنده‌ آسيب اساسي ما در بحث ماليات و يارانه است.
وي با اشاره به گمرك به‌‏عنوان محور دوم طرح تحول اقتصادي افزود: گمرك نوعي ماليات از مرز است كه در رشد كشور موثر است. گمرك ناكارآمد باعث افزايش قيمت تمام شده كالا در كشور مي‌شود و آسيب‌هاي آن را همگي مي‌‏توانيم ببينيم.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي همچنين با بيان اينكه نظام توزيع فاصله‌توليدكننده و مصرف‌كننده را پر مي‌كند، گفت: چرخش كالا در كشور ما بسيار زياد است و به تبع آن قيمت تمام شده‌محصول هم بالاست و نظام توزيع ما به‌‏خاطر ناكارآمدي به‌‏عاملي براي گراني و تورم تبديل شده است. محور بهره‌وري هم در برنامه‌هاي توسعه و برنامه‌هاي جامع مغفول مانده است.
فرزين با اشاره به دو محور بانك و نظام ارزش‌گذاري پول ملي خاطرنشان كرد: در نظام بانكداري ما خدمات مناسب ارائه نمي‌‏شوند و بانكداري الكترونيك هم نهادينه نشده است. در نظام ارزش‌گذاري هم بحث اساسي در ماليه‌عمومي است كه براي ايجاد تعادل در بودجه موثر است و اين دو هم بر رشد و عدالت موثرند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه در محورهاي طرح‌‏تحول اقتصادي كاملا منطبق با برنامه چهارم است، تصريح كرد: اما روش ما پروژه‌‏محوري است و سعي كرديم از اهداف كلان كه آسيب برنامه‌هاي كلان هستند، گذر كنيم. لذا تك‌‏تك محورها را به پروژه‌هاي مشخص تبديل و طرح تحول‌‏ را به بسته سياستي منسجمي تبديل كرديم.
فرزين درباره‌با اشاره به‌‏ميزان مشاركت‌‏كارشناسان ‌‏و اساتيد دانشگاه در طرح تحول اقتصادي‌‏تصريح كرد: دبيرخانه‌اي براي اين طرح در دولت داريم كه 7 كميته تخصصي را شامل مي‌‏شود. طرح‌ها در كميته‌ها بررسي مي‌شود و براي هر كميته شوراي مشورتي متشكل از احزاب صاحب‌‏نظر دانشگاهي يا آن صنعت و حرفه پيش‌‏بيني شده است. اين شوراي مشورتي طرح را پس از بررسي و تاييد به كارگروه طرح تحول اقتصادي مي‌برد كه جلسه‌اش با حضور رئيس‌جمهور، برخي معاونان، وزراي اقتصادي و چند اقتصاددان در روزهاي سه‌شنبه هر هفته برگزار مي‌‏شود.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها را از آرزوي ديرينه كشور توصيف كرد و ادامه داد: اين طرح از برنامه‌اول توسعه به بعد مورد توجه بوده است؛ زيرا نظام پرداخت يارانه‌كنوني عين بي‌‏عدالتي است و يارانه‌ها به دهك‌‏هاي بالاي درآمدي تعلق مي‌گيرد و در حقيقت با نظام كنوني بي‌‏عدالتي را در كشور گسترش مي‌‏دهيم. البته اين طرح به معناي قطع يارانه نيست، بلكه گذر از روش كنوني و دستيابي به روش ديگر است.
فرزين درپايان سخنان خود با اشاره به مصرف بيش از حد انرژي در كشورمان تصريح كرد: انرژي چه در خانواده و چه از سوي توليدكننده‌ها اصراف مي‌شود و استفاده صحيحي از آن صورت نمي‌گيرد و اين امر منجر به آثار منفي اقتصادي از جمله قاچاق به‌‏معناي خروج منابع از كشور، آثار زيست‌‏محيطي و تخصيص نامناسب منابع در بنگاه‌‏ها شده است.
عهد كامران دانشجو با مردم:قول مي‌‏دهم در انتخابات آينده طبق قانون عمل كنم
در ادامه همايش فصلي خانه احزاب سخنراني معاون سياسي وزير كشور كه هم زمان قائم مقام وزير كشور نيز و به نيابت از او در اين مراسم شركت كرده بود اهميت زيادي داشت چه آنكه حوزه فعاليت دانشجو هم مرتبط با فعاليت احزاب است و هم با برگزاري انتخابات رياست جمهوري آينده مرتبط است.
اينگونه بود كه معاون سياسي وزير كشور در همايش فصلي خانه احزاب گفت: براي ما به‌‏عنوان مجري انتخابات فرقي نمي‌‏كند كه چه كسي در انتخابات آينده رئيس‌‏جمهور ايران مي‌‏شود.
كامران دانشجو با بيان اينكه صحبت از انتخابات آينده با توجه به فاصله هفت ماهي كه به انتخابات مانده كمي زود به‌‏نظر مي‌‏رسد، اظهار داشت: در قانون اساسي و در بيانات رهبر فقيد انقلاب بارها ذكر شده است كه جمهوري اسلامي حياتش به راي مردم است.
وي افزود: مردم با درك صحيح از شرايط و موقعيت كشور و با شناخت مناسب از شرايط زماني وظيفه خود را به‌‏خوبي انجام مي‌‏دهند.
قائم مقام وزيركشور در ادامه تصريح كرد: اگر انتخابات سالمي داشته باشيم موجب اتحاد، عزت، اقتدار و نشاط جامعه مي‌‏شود.
وي با بيان اينكه در بعضي كشورها انتخابات موجب افتراق مردم مي‌‏شود به شاخص‌‏هاي انتخابات سالم اشاره كرد و گفت: يكي از شاخص‌‏هاي مهم در انتخابات، قانون‌‏گرايي است و ما به‌‏عنوان مسئولان اجرايي بايد سلايق حزبي را كنار بگذاريم و اينكه چه كسي در انتخابات آينده پيروز مي‌‏شود براي ما مهم نيست.
دانشجو با بيان اينكه ما امانتدار راي مردم هستيم و بايد از آراء مردم صيانت كنيم، گفت: امانتداري اجتهاد بردار نيست و بايد در مراحل مختلف انتخابات از راي مردم صيانت شود.
وي خطاب به حاضرين در جلسه و مردم گفت: در اينجا با شما عهد مي‌‏بندم كه جز قانون چيزي ديگري برايم ملاك نباشد و عهد مي‌‏بندم كه هيچ‌‏گاه به حاشيه نروم و آخرت خود را به دنيا نفروشم.
معاون سياسي وزير كشور تصريح كرد: مهمترين وجه تمايز انتخابات در كشور اسلامي با كشورهاي غربي حاكميت اخلاق است و اين يكي ديگر از شاخص‌‏هاي انتخابات در كشور ما محسوب مي‌‏شود.
وي با تاكيد بر اينكه بايد جامعه اخلاقي ايجاد شود، انتخابات را بهترين عرصه براي بروز اخلاق حسنه دانست و گفت: مردم از دروغ، تهمت، جنگ رواني، شايعه‌‏پراكني و سياه‌‏نمايي كه از سوي كانديداهاي انتخابات صورت ‏گيرد، به‌‏شدت پرهيز كنند و كانديداها بايد در چارچوب دين و اخلاق اسلامي عمل كند.
قائم مقام وزير كشور شاخصه ديگر در انتخابات را رقابت دانست و با تاكيد بر رقابت سالم گفت: رقابت سالم بايد در چارچوب قانون و شرع مقدس باشد.
وي قانون‌‏گرايي، رعايت مسايل عمومي ومنافع ملي در موضع‌‏گيري‌‏ها، نظارت دقيق بر عملكرد ستادها از طرف نامزدهاي انتخابات، رعايت انصاف در تبليغات، رعايت صداقت و امانت‌‏داري و تلاش براي مشاركت حداكثري را از مهمترين وظايف مسوولان، كانديداها و مردم در انتخابات دانست و گفت: كانديداها بايد از تخريب رقيب و نيز موضع‌‏گيري‌‏هايي كه به بي‌‏اعتمادي مردم مي‌‏انجامد پرهيز كنند.
دانشجو تاكيد كرد: برآيند عملكرد ما بايد افزايش اميد به آينده و اعتماد به نظام در آحاد مردم باشد.
وي با بيان اينكه نوع تبليغات در كشورما با ديگر كشورها متفاوت است، بر اهميت نظارت كانديدا و ستادهاي انتخاباتي تاكيد كرد و گفت: اينكه نامزد انتخابات نداند در ستاداش چه مي‌‏گذرد و به اين وسيله هر كاري كه دلشان خواست انجام دهد توجيه‌‏پذير نيست.
معاون سياسي وزير كشور در پايان مهمترين مساله در انتخابات پيش‌‏رو را حضور حداكثري مردم دانست و گفت: فراهم آوردن زمينه‌‏اي براي حضور حداكثري مردم منحصرا وظيفه مجري انتخابات نيست. بلكه كانديداها نيز بايد در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.
بعد از سخنان دانشجو وي به پرسشهاي حاظرين نيز پاسخ گفت.
معاون سياسي وزير كشور درباره‌ي سخنان ظفرزاده مبني بر مقابله‌ دولت با تحزب گفت:‌من چنين نگاهي ندارم و مطمئنم دولت هم چنين نگاهي را ندارد. اگر دولت اعلام كرده برآمده از حزب نيست، اين واقعيت دارد، اما دال بر اين نيست كه دولت مخالف فعاليت احزاب باشد.
وي با اشاره به مسئوليت قبلي اش در مقام استانداري تهران و برگزاري دو انتخابات، گفت: انتخاباتي كه من در تهران برگزار كردم، جزو كم حاشيه‌ترين انتخابات‌ها بود، ضمن اين كه شما ايرادات من را به من مي‌گوييد ونگاه من در اين مسير به كمك و راهنمايي شماست، در هر حال معتقدم تمام عوامل انتخابات بايد قانونگرا و امانتدار باشند.
قائم مقام وزير كشور درباره‌اظهار نظر يكي از حاضرين در اين مراسم مبني بر عدم حمايت از احزاب در برخي شهرستان‌ها و لزوم رعايت بي‌طرفي از سوي فرمانداران شهرستانها نيز گفت: معتقدم بايد در حد توان از احزاب حمايت شود از فرماندران هم مي‌خواهم كه در انتخاباتات جانب داري نكرده و اصل بي‌طرفي را رعايت كنند.
وي تصريح كرد: البته اين‌كه چه كسي در انتخابات ثبت نام كند و چه كسي نكند، مسير مشخصي دارد كه قانون آن را معين كرده است، ما مي‌توانيم بر مبناي قانون جلوي ثبت‌نام افراد را بگيريم ولي در هر حال قانون ملاك عمل است.
دانشجو با بيان اينكه جناح و حزب را ضرر مملكت نمي داند،اظهار داشت: جناح و حزب را نه تنها به ضرر كشور نمي دانم بلكه به نفع آن هم مي دانم، اما مجري انتخابات نبايد جناح و حزبي را مدنظر قرار دهد. وي درباره‌تعيين مرز تخريب كانيداها نيز گفت: مرز تخريب رعايت اصول اخلاق اسلامي است، اگر از آن فراتر نرويم تخريب صورت نمي‌گيرد، در غير اين صورت تخريب انجام مي شود، خصوصا در مورد كساني كه 30 سال است براي اين نظام كار كرده‌اند، بايد از اين مسائل جلوگيري كرد.
قائم مقام وزير كشور در واكنش به پرسش يدالله طاهرنژاد عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران درباره چگونگي تحقق برگزاري انتخابات سالم و كاهش مشاركت مردم تهران در انتخابات مجلس هشتم و نيز اعتقاد نداشتن وزير كشور به راي مردم مطابق اظهارات يكي از نمايندگان مجلس(زاكاني) در جلسه راي اعتماد علي كردان گفت : نتيجه‌يك انتخابات سالم مشاركت حداكثري مردم است، ما تلاشمان را مي‌كنيم كه مشاركت حداكثري وجود داشته باشد، اگر در دوره‌اي ريزش وجود داشته، به تمام عوامل بر مي گردد، بايد از آن درس بگيريم، همدل باشيم و نقاط ضعف را پوشش دهيم.
وي افزود: اين‌كه كسي گفته آقاي كردان به راي و انتخابات بي‌اعتقاد است من نمي‌توانم پاسخ گو باشم خود فرد بايد پاسخ بدهد، ولي آنچه كه مشخص است ولي فقيه مردم‌سالاري ديني را بهترين الگو مي‌داند و اگر ايشان فردي ولايي است كه حتما هم است مردم سالاري ديني الگو و ملاك ايشان خواهد بود.
دانشجو درباره‌ي لزوم بها دادن به ميز احزاب در انتخابات آينده نيز گفت:‌نظارت در مجموعه‌ي قانون پيش بيني شده و من مر قانون را انجام خواهم داد.
معاون سياسي وزير كشور در خصوص توجه ويژه به احزاب زنان و مظلوميت اين تشكل‌ها كه مورد سوال دبير كل مجمع فاطميون بود ،گفت: نقش زنان در تمام مراحل انقلاب اگر بيشتر از مردان نبوده كمتر از آنها هم نيست، انقلاب امر مستمري است و حتما نقش زنان بايد مستمرا و به صورت فعال در اين مسير باشد.
وي در پايان در پاسخ به پرسشي درباره‌ي ساز و كار برخورد با رسانه‌ها و گروه‌هايي كه در انتخابات جوسازي و ايجاد تشنج مي كنند، گفت:‌اميدواريم چنين چيزي نباشد كه ابزاري براي برخورد با آن نياز داشته باشيم، ما به سمت پرهيز از حاشيه و پرداختن به متن مي رويم و اين متن همان انتخابات سالم است.
بيست وچهارمين همايش فصلي خانه احزاب با برگزاري تريبون آزاد پايان يافت.
پايان پيام

كد خبر: 454702
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن