تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816583547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميسيون صنعت و معدن مجلس فرصت و چالشهاي استان مركزي را ارزيابي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كميسيون صنعت و معدن مجلس فرصت و چالشهاي استان مركزي را ارزيابي كرد
اراك - فرصتها و چالشهاي بخش صنعت و معدن استان مركزي شامگاه چهارشنبه در نشستي با اعضاي كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي ارزيابي و بررسي شد.


در اين نشست انجمنهاي صنعتي و معدني بخش خصوصي و نمايندگان صنايع مادر تخصصي و خوشه هاي صنعتي استان مركزي مشكلات چرخه توليد، بازاريابي و صادرات كالا و خدمات و ضعفهاي قانوني اين بخشها را تشريح كردند.
استاندار استان مركزي در اين نشست گفت:اين استان دومين قطب صنايع مادر و چهارمين قطب صنعت كشور است و حيات اقتصادي صنعتي و معدني آن سهم بسزايي در درآمد سرانه ملي دارد.
"علي اكبر شعباني فرد" افزود: اين استان از نظر تنوع توليد محصولات صنعتي در صدر است و محصولات نفت گاز،ماشين آلات سنگين راه سازي و ساختماني ، تجهيزات و سازه هاي سنگين فلزي، مواد شيميايي،سلولزي، قطعات خودرو، واگن قطار ،لوله و پروفيل، تجهيزات انتقال نيرو، برق الكترونيك ، دارويي و بهداشتي و ساير بخشها را داراست.
وي گفت: استان از نظر دانش فني و نيروهاي متخصص و ماهر از سرمايه هاي كشور است و در صورت حمايتهاي جدي و برنامه دار از صنعت و معدن اين منطقه بستر خودكفايي در نيازهاي كشور مهيا است.
وي افزود: حمايت دولت و مجلس از صنايع توانمند استان و كشور در گرفتن پيمانكاري طرحهاي بزرگ و قرار دادن lcبراي فراهم سازي بستر مناسب توليد و كاهش زمان قراردادها ، ايجاد شرايط مناسب براي تسريع در رداخت بدهي معوقه صنعت به بانكها را ازمسايل جدي اين بخش دانست.
وي گفت: هم اينك بيش از دوهزار و 400واحد صنعتي در استان مركزي فعاليت داد و در شرايطي كه سرانه سرمايه گذاري صنعتي در نقاط مختلف كشور 400ميليون ريال است اين شاخص در استان مركري 600ميليون ريال است.
وي افزود: در راستاي سياستهاي اشتغالزايي و زيربنايي دولت ايجاد دوهزار بنگاه اقتصادي زودبازده در استان مركزي در دست پيگيري است كه بين 50تا 95درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي ، اجراي اصل 44در صنايع و معادن نيازمند شفاف سازي و ايجا د بستر براي بخش خصوصي است و مي طلبد كميسيون صنايع و معادن مجلس در زمينه حل اين مشكلات راهبردهاي عملياتي و كارآمدي طراحي و مصوب كند.
شعباني فرد، وجود نواقصي در اجراي قانون استفاده از 51درصد توان توليد داخلي براي طرحهاي توليدي را يك مانع جدي در صنعت و معدن كشور دانست و گفت: نظارت مجلس براي رعايت اين سهم از ساخت داخل به جز عمليات ساختماني و نصب الزامي است.
وي افزود: برگزاري مزايده و مناقصات طرحهاي توليدي كشور اكنون توسط تعدادي شركت عمومي انجام ميشود كه سپردن كار به پيمانكاران دست دوم تا دست چندم ، بي توجهي اين شركتها به ظرفيتهاي توليد داخل و تامين تجهيزات طرحها از رقباي خارجي از مسايلي است كه صنايع مادر و زير دستي كشور را با چالشهاي جدي مواجه كرده است.
رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: تسهيل و اصلاح قوانين به نفع توليد و صادرات و حذف قانين ناكارآمد و دست و پاگير از اهداف اين كميسيون است.
"عزت الله اكبري" افزود: اصلاح نواقص موجود و توجه به توانمنديهاي صنعتي و معدني با همكاري موثر مجلس، دولت و بخش خصوصي امكان پذير است.
وي گفت: بخش خصوصي به عنوان ظرفيت مستعد بايد در نظام مندي علمي فرصتها و چالشهاي بخش معدن و صنعت كشور وارد شود و با ارائه آن به مجلس زمينه قانونمندي مهيا شود.
وي افزود: ورود توليد و صاادرات كشور به رقابت اي جهاني نيازمند بستر سازي است و به حداقل رساني آسيب هااز اين منظر نيازمند حركت علمي و سريع همه بخشهاي مرتبط كشور است.
وي ،ظرفيت اصل 44را بالا دانست و گفت: مادامي كه بخش خصوصي به ميدان عمل وارد نشده و نواقص آن را منعكس نكند حوزه قانون گذاري و نظارت مجلس در اين بخش كامل نمي شود.
وي افزود: توليد ملي بايد براي بدنه كشور به عزم جدي تبديل شود و دولت با لوايح قوي و كارآمد براي حمايت از بخش صنعت و معدن در كنار مجلس قرار گيرد.
وي ، ضعف ارتبا ط تشكلهاي صنعتي و معدني با مجلس، نيودظام جامع در بخشهاي بيمه اي، تامين اجتماعي، بانكها ، گمرك رااز مشكلات اساسي كشور دانست و گفت: مهندسي مجدد در اين بخشها ، تسهيل شرايط كسب و كار و اصلاح قانون سرمايه گذاري نيازمند همكاريهاي بخش خصوصي ، دولت و مجلس با هم ست.
اكبري، معضل بخش معدن كشور را خام فروشي توليدات و ضعف صنعت فرآوري در ارزش افزوده آوري براي كشور خواند.
در اين نشست مقرر شد كميته ويژه اي براي جمع بندي و ارائه راهكارهاي مشكلات صنعتي و معدني كشور تشكيل و ظرف ده روز معضلات و قابليتهاي چرخه توليد، سرمايه گذاري و صدرات معدني و صنعتي استان مركزي را تدوين و به كميسيون صنايع و معادن مجلس ارائه دهد.ك/2
560/557
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن