تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور متخصصين برجسته دنيا؛هم انديشي درمان تشنج برگزار مي شود/ دستاوردهاي ويژه در درمان برخي از جانبازان اعصاب و روان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با حضور متخصصين برجسته دنيا؛هم انديشي درمان تشنج برگزار مي شود/ دستاوردهاي ويژه در درمان برخي از جانبازان اعصاب و روان
در هم انديشي تشنج و كنگره سراسري صرع برجسته ترين متخصصين داخلي و خارجي در حوزه هاي مختلف پزشكي در خصوص آخرين تجربيات خود در درمان بيماران مبتلا به تشنج- كه شامل جانبازان اعصاب و روان نيز است- به تبادل نظر خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر سيد سهراب هاشمي فشاركي رئيس اين هم انديشي و كنگره سراسري صرع با بيان اينكه به دنبال نخستين هم انديشي ( سمپوزيوم ) درمان بيماران تشنج، كنگره سراسري صرع نيز برگزار مي شود افزود: مركزعلوم اعصاب با انجمن صرع در اين زمينه مشاركت دارد و در حقيقت اين هفته را مي توان هفته صرع يا تشنج ناميد كه از جمعه 10 آبان سال جاري تا پنجشنبه 16 آبان ادامه خواهد داشت.

راه اندازي كلينيك درد براي درمان جانبازان اعصاب و روان

اين متخصص داخلي مغز و اعصاب افزود: ما در درمان جانبازاني كه درد داشتند به اين نتيجه رسيديم كه بسياري از آنها يا تشنج مي كنند و يا حداقل لفظ تشنج بر آنهاست و يا حالاتي شبيه تشنج دارند. در زمان درمان به اين نتيجه رسيديم كه صرف درمان يك بعدي متخصصين اعصاب براي اينها كافي نيست و كلينيك چند تخصصي درد را راه اندازي كرديم.

وي افزود: با گذشت حدود دوسال از زمان راه اندازي اين كلينيك از متخصصين روان شناس، روانپزشك، تغذيه، قلب، جراحي اعصاب، داخلي مغز و اعصاب و ... بهره برديم و براي درمان برخي از آنها به اين نتيجه رسيديم كه مشكلات پيش آمده را در يك هم انديشي مطرح كنيم و اميدواريم كه حل شود.

دكتر هاشمي فشاركي مشكلات تشنج را تنها مختص جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاعي ندانست و افزود: بي نهايت متنوع است به طوري كه ما تا كنون نتوانستيم آنها را تقسيم بندي كنيم و براي جمع آوري اطلاعاتمان دچار مشكل هستيم. از ناراحتيهاي روحي صرف تا ناراحتيهاي جسمي صرف (نخاعي، مغزي، استخواني، عضلاني و...) مي تواند باشد و برخي از اين مسائل با جراحي و يا تكنيكهاي خاص ديگر درمان شده كه از افتخارات كلينيك درد است.

اين هم انديشي چاره جويي براي درمان جانبازان خاص است

وي در پاسخ به اين سؤال كه درمان جانبازان اعصاب و روان را در ايران چگونه ارزيابي مي كنيد گفت: خيلي عقب هستيم. البته ما تنها به اعصاب و روان نمي پردازيم، اما در مورد تشنج تنوع بيماري زياد است.

رئيس كنگره صرع بسياري از تشنجها در جانبازان اعصاب و روان كه داراي ضايعه مغزي هستند را ناشي از مغز ندانست و افزود: برخي از حمله ها، حمله هاي مغزي نبوده بلكه ايستهاي قلبي است كه با يك بيمار مغزي متفاوت است كه در اين هم انديشي به دنبال راهكارهاي درمان اين گروهها هستيم.

وي درمورد ميزان آشنايي متخصصين خارجي شركت كننده دراين هم انديشي با مشكلات جانبازان گفت: عمده كساني كه از آلمان مي آيند به خاطر اعزام زياد جانباز به آلمان با مشكلات آنها آشنا هستند و متخصصين كلينيك تشنج از كانادا نيز به واسطه جنگ خليج و عراق نبايد بي تجربه باشند.

وي به موفقيت روشهاي جراحيهاي صرع در دنيا اشاره كرد كه هنوز در ايران به اين وسعت از آن استفاده نشده است و انتخاب بيماري كه جراحي مناسب آن است و برداشتن محل درستي كه منشأ صرع است را از مهمترين مسائل در اين روش عنوان كرد و افزود: جراحي جانبازاني كه قسمتي از مغزشان تخريب شده يكي از سؤالاتي است كه از متخصصين خارجي خواهيم داشت.

دكتر هاشمي فشاركي به تجربيات موفقيت آميز متخصصين داخلي اشاره كرد و در عين حال گفت: ما ضمن معرفي درمان موفق برخي از بيماران خود كه با روشهاي خاص سلامت خود را بازيافته اند در اين هم انديشي بيماران ويژه اي را كه درمانهاي متعدد بر آنها جواب نداده معرفي مي كنيم تا راهكارهاي درمان را با يكديگر مطرح كنيم.

علم پزشكي تا كنون موفق به پيشگيري از تولد كودكان مبتلا به صرع نشده است

اين متخصص داخلي مغز و اعصاب توليد بسياري از داروهاي بيماران مبتلا به صرع را درايران خوب ارزيابي كرد و درباره پيشگيري از تولد كودكان مبتلا به صرع گفت: شايد بر اساس اطلاعات خانوادگي بتوان در مورد اين مسئله حدس زد اما اينكه بشود در اين خصوص اقدامي كرد بسيار ناتوانيم. ضمن اينكه پيش بيني تولد كودكي مبتلا به تشنج بسيار سخت است اما در اين هم انديشي بحث ژنتيك و صرع را داريم.

بيشتر شيوع بيماري صرع بين 15 تا 40 سال

دكتر حسين كچويي دبير اين هم انديشي نيز گفت: تقريبا 65 درصد علت تشنج ها مشخص نيست و از حدود 40 ميليون صرعي در دنيا بيشترين شيوع اين بيماري در سنين 15 تا 40 سال است.

وي افزود: تا كنون علت مشخصي براي ابتلا به صرع يافت نشده اما تعداد زيادي از آنها عليرغم تمهيدات دارويي دچار صرع مقاوم به درمان مي شوند و در واقع موضوع اصلي اين هم انديشي چاره جويي براي اين موارد است.

وي با تأكيد بر استفاده از متخصصين روانشناس، مددكار، تغذيه، روانپزشك، قلب و... هدف درمان صرع را بر سه پايه كنترل حملات تشنج، نجات بيمار از عوارض دارو و ارتقاي كيفيت زندگي بيمار عنوان كرد.

بخشي از حملات مغزي و عصبي ناشي از ناتوانايي جنسي است

در اين نشست خبري متخصصين مركز علوم اعصاب از راه اندازي كلينيك درد و تشنج خبر دادند و با اشاره به برخي از موفقيتهاي اين كلينيكها مشكلات جنسي و ناتوانايي هاي جنسي را به عنوان يكي از مهمترين علل تشديد تشنج و حملات عصبي و مغزي عنوان كردند و اين يافته تحقيقي را يكي از دستاوردهاي مهم اين دو كلينيك دانستند و براي حل اين مسئله از راه اندازي كلينيك سلامت خانواده خبر دادند و خواستار توجه مسئولين فرهنگي و ديگر اساتيد علوم پزشكي و علوم انساني در حل اين مشكلات شدند.

در اين نشست بر تشكيل پزشك خانواده و راه اندازي كلينيكهاي تخصصي ديگر براي درمان جانبازان و ايثارگران تأكيد شد.

اين هم انديشي و كنگره با همكاري تمام مراكز و انجمنهاي پزشكي و درماني فعال در حوزه بيماران مبتلا به صرع سراسر كشور برگزار مي شود و متخصصين برجسته دنيا نظير پرفسور آندرمن، دكتر الگار، پرفسور هاركنس و... سخنراني خواهند كرد.

در اين هم انديشي كه از تاريخ جمعه 10آبان سال جاري تا يكشنبه 12 آبان در دانشكده علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار مي شود متخصصان داخلي و7 تن از اساتيد برجسته از كشورهاي كانادا، انگليس، آلمان آخرين روشهاي درماني خود را ارائه خواهند داد.

در سه روز اول اين هم انديشي(10 تا 12 آبان) مقالات متخصصين خارجي ارائه مي شود كه عمده مقالات در مورد جنبه هاي درماني صرع مقاوم به درمان است و در روز دوشنبه 13 آبان كنگره يك روزه "جراحي صرع" در اصفهان برگزار مي شود و از 14 تا 16 آبان "كنگره سراسري صرع" در تهران برگزار مي شود و متخصصين داخلي در اين كنگره به قرائت مقالات خود خواهند پرداخت.

در اين كنگره21 كنفرانس و 5 ميزگرد با عنوان جراحي صرع، تشنج، حاملگي و شير دهي، حملات شبه تشنج ، اجيماتورينگ و... برگزار مي شود.

صرع ناشي از تكرار يك موج غير طبيعي در مغز است كه خود را به صورت اختلال سطح هوشياري يا اختلال رفتاري ناگهاني نشان مي دهد و يك بيماري جسمي و مزمن است.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن