تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806710359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/لرستان را بايد با همه استعدادها و قابليتهايش دريافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/لرستان را بايد با همه استعدادها و قابليتهايش دريافت
خرم آباد - خبرگزاري مهر: مردم لرستان جمله خبري خبرنگار مهر مبني بر اينكه "رئيس جمهور مي آيد" را با لبخندي تلخ ولي توام با اميد پاسخ مي دهند و تنها خطاب به مرد اول هيئت دولت مي گويند: "لرستان را با اين همه استعداد و قابليت دريابيد".

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، لرستان از روزهاي مقابله با ظلم از رژيم ستم شاهي گرفته تا دفاع مقدس خاطرات غرورانگيزي دارد كه هيچ گاه از اذهان اين ملت و تاريخ پرافتخارش محو نخواهد شد.

مردمان ساده دل و ولايتمدار لرستان در هيچ برهه اي از جانفشاني براي اسلام و انقلاب فروگذار نكردند و حال اين مردم سلحشور در كنار آب چون تشنه گان فرياد سر مي دهند و مي خواهند غبار فقر و محروميت در همه ابعاد از چهره لرستان رخت بربندد.

لرستان، اين سرزمين شش هزار و 200 آلاله خونين و دومين استان آسيب ديده از جنگ تحميلي امروز در ميان كوهي از مشكلات قد خم كرده و شايد نسيمي از عدالت محوري دولت نهم بتواند غبار خستگي ساليان دور را از چهره اين خطه پرگهر بزدايد و مرهمي باشد بر دستان رنجديده مردمان اين سرزمين پرنعمت و بركت خداوند.

يكي از شهروندان خرم آبادي در پاسخ سئوال مهر كه از مطالباتش در سفر دوم هيئت دولت مي پرسد، مي گويد: لرستان در ابعاد مختلف داراي مشكلات زيادي است كه اين امر موجب شده كه با وجود استعدادهاي طبيعي و شگرف در رديف استان هاي كمتر توسعه يافته و محروم قرار بگيرد.

محمد حسيني با اشاره به بيكاري به عنوان اولين معضل لرستان كه موجب نا اميدي در ميان نسل جوان اين استان شده است، ادامه مي دهد: دولت بايد با ابزارهايي كه در اختيار دارد فكري براي اين معضل بزرگ در لرستان به عنوان اولين استان بيكار كشور بكند.

وي به ديگر زيرساختهاي توسعه كه لرستان از آنها نيز بي نصيب مانده است اشاره مي كند و مي گويد: راهها به عنوان يكي از مهم ترين عوامل زيرساختي در بحث توسعه در لرستان مورد بي مهري قرار گرفته اند كه يكي از عواملي كه موجب عدم استقبال سرمايه گذاران از اين استان شده است عدم چهارخطه بودن راههاي استان است.

اين شهروند خرم آبادي با افسوس سري تكان مي دهد و اضافه مي كند: فرودگاه و راه آهن به عنوان ديگر وسايل حمل و نقل در استان نيز با ركود مواجهه هستند به نوعي كه پروازهاي فرودگاه خرم آباد همواره به صورت يكي در ميان برگزار مي شوند كه همين امر خود موجب دور ماندن سرمايه گذاران از اين استان شده است.

وي عدم چهارخطه بودن راههاي لرستان را يكي از عوامل مهم در ميزان بالاي تصادفات در اين استان مي داند و تاكيد مي كند: وزارت راه و ترابري بايد با توجه به اينكه لرستان به عنوان مسير ترانزيتي شمال و مركز به جنوب محسوب مي شود براي حل اين مشكل چاره اي بيانديشد.

يك از دانشجويان خرم آبادي در گفتگو با مهر نيز از مشكلات دانشگاه هاي استان مي گويد و توضيح مي دهد: خوشبختانه دانشگاهها در لرستان در طول دولت نهم از پيشرفت هاي خوبي در بخش تحصيلات تكميلي و اعتبارات برخوردار بوده اند.

وي ادامه مي دهد: اما در زمينه ارتقا سطح علمي اساتيد و استفاده از استادان مجرب در دانشگاههاي لرستان خلا ديده مي شود كه بايد با حمايت هاي دولت در اين بخش اين ضعف نيز برطرف شود.

اين دانشجوي خرم آبادي از عدم توسعه خوابگاهها به عنوان يكي ديگر از نقاط ضعف دانشگاههاي استان نام مي برد و مي گويد: متاسفانه رشد خوابگاههاي بي كيفيت خودگردان در لرستان و عدم توجه به ايجاد ظرفيت جديد در اين بخش موجب گريزان بودن بسياري از دانشجويان فعال و مستعد از انتخاب دانشگاه هاي اين استان شده است.

يك شهروند بروجردي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در اين شهرستان به طرح هاي فرودگاه و راه آهن بروجرد اشاره مي كند و از هيئت دولت مي خواهد زمينه تسريع در احداث اين دو پروژه مهم و زيرساختي را در شهرستان بروجرد فراهم كند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر اين شهرستان با وجود منابع فراوان آب هنوز از داشتن يك سد محروم مانده است، ادامه مي دهد: احداث سدهاي "گله رود" و "شهيد بروجردي" اين شهرستان به دليل كمبود اعتبارات در هاله اي از ابهام قرار دارد كه بايد دولت با تزريق سرمايه و اعتبار به ساخت سدهاي موجود در اين شهرستان به منظور توسعه بخش كشاورزي كمك كند.

يك ورزشكار بروجردي نيز در گفتگو با مهر از وضعيت ركود ورزش بانوان در اين شهرستان انتقاد مي كند.

وي ادامه مي دهد: با وجود استعدادها و پتانسيل هاي زيادي كه در بخش ورزش بانوان در اين شهرستان وجود دارد هنوز زير ساخت هاي اوليه ورزش بانوان از جمله سالن و تجهيزات ورزشي وجود ندارد.

يك شهروند نورآبادي در گفتگو با مهر وضعيت رودخانه درون اين شهر گلايه و تصريح مي كند: وضعيت رودخانه درون شهر نورآباد و بوي تعفن اين رودخانه كه در روز فاضلاب زيادي به آن ريخته مي شود موجب نارضايتي تعداد زيادي از شهروندان شده است.

وي خواستار اختصاص اعتبار لازم براي لايروبي اين رودخانه و سامان بخشيدن به سيستم فاضلاب شهري در نورآباد شد.

اين شهروند نورآبادي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت شهرك صنعتي اين شهرستان اشاره كرد و بيان داشت: در حال حاضر تنها شهرك صنعتي نورآباد با 12 كارگاه توليدي نيمه تعطيل است.

وي به عدم تكميل سالن ورزشي مصوب دور اول هيئت دولت در اين شهرستان اشاره كرد و خواستار توجه ويژه مسئولان وزارت نيرو براي ساخت سدهاي "خاتون بان" و "تاج امير" اين شهرستان شد.

علي مرادي شهروند پلدختري نيز در گفتگو با مهر از قابليت هاي نفتي اين شهرستان سخن گفت و خواستار احداث پالايشگاه در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي و بيكاري استان شد.

وي با بيان اينكه پلدختر به لحاظ تقديم شهدا در جنگ تحميلي دومين شهرستان كشور محسوب مي شود، ادامه داد: متاسفانه با پايان جنگ تحميلي سهمي از اعتبارات سازندگي نصيب لرستان و شهرستان پلدختر نشد.

يكي از شهروندان كوهدشتي نيز در گفتگو با مهر با يادآوري حادثه تلخ "سعادت آباد تهران" كه موجب داغدار شدن خانواده هاي زيادي در اين شهرستان شد از مسئولين مي خواهد فكري به حال جمعيت جوان، تحصيل كرده و جوياي كار ولي بيكار اين شهرستان بكنند.

يكي از شهروندان الشتري نيز در گفتگو با مهر از قابليت هاي لرستان در بخش گردشگري سخن مي گويد و ادامه مي دهد: لرستان به عنوان نگين غرب ايران هنوز از نظر زيرساخت هاي گردشگري با مشكلات زيادي مواجهه است.

وي بخشي از اين عقب ماندگي را ناشي از عدم ورود سرمايه گذار به استان دانست و تاكيد كرد: دولت بايد اولين گام ها را براي توسعه اين صنعت بردارد تا به تدريج سرمايه گذاران براي حضور در اين عرصه ترغيب شوند.

معاون برنامه ريزي استانداري لرستان و مسئول كميته تنظيم مصوبات و توافقات دور دوم سفر هيئت دولت به استان در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، با اشاره به برخي محورهاي پيشنهادي به هيئت وزيران براي سفر دور دوم، اظهار داشت: هدايت و اجراي حداقل 30 واحد صنعتي و توليدي بزرگ و تامين تسهيلات ارزي و ريالي آن، طرح هاي احداث و تكميل سدها و اجراي آبياري پايين دست ها و ايستگاههاي پمپاژ آب، توسعه فرودگاه خرم آباد، ايمن سازي و افزايش پروازها، توسعه كمي و كيفي راههاي استان، تامين اعتبار آزاد راه خرم آباد - پل زال، توسعه كمي و كيفي مراكز درماني استان و تكميل بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد، مطالعه و تصويب 30 منطقه نمونه گردشگري استان و ايجاد موزه هاي باستان شناسي و مردم شناسي از جمله محورهايي است كه در دور دوم سفر مطرح خواهد شد.

سيد رضا دهناد با اشاره به ضرورت احداث تالار بزرگ شهر در بخش پيشنهادات فرهنگي، افزود: تكميل مطالعات راه آهن دورود - خرم آباد و دورود - بروجرد، تكميل سيستم هاي فاضلاب شهرهاي استان و تصفيه خانه خرم آباد، تكميل پروژه هاي تامين آب شرب استان لرستان، توسعه كمي و كيفي شهرك هاي صنعتي استان، تامين اعتبار براي توسعه و عمران شهرهاي استان و كمك به شهرداريها، مطالعهات معادن تمام شهرستان هاي استان و تهيه 10 لايه اطلاعات زمين شناسي، احداث خط انتقال دوم گاز به طول 167 كيلومتر و ايجاد پايانه هاي صادراتي سنگ در لرستان را از ديگر مطالبات مردم اين استان در دور دوم سفر خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: احداث سيلوي گندم و كارخانه هاي آردسازي، افزايش اعتبارات عمراني، توسعه كمي و كيفي دانشگاههاي استان، ساخت خانه براي معلولين، احداث واحد هاي گاوداري شيري صنعتي، توسعه عمليات آبخيزداري، شبكه هاي آبياري و احداث ايستگاه تخقيقات كشاورزي، تامين اعتبار براي بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده، كمك به بنياد توسعه و كارآفريني لرستان، احداث سالن ورزشي پنج هزار نفري، تكميل دهكده المپيك و احداث، مطالعه استاديوم 50 هزار نفري، تامين تسهيلات مورد نياز طرح هاي اشتغالزاي لرستان و تامين اعتبار براي احداث نمايشگاه بين المللي استان بخش ديگري از پيشنهادات سفر دوم هيئت دولت به لرستان را تشكيل مي دهد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن