تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812204725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوانان را به زور نمي‌توان جذب بازي رايانه‌اي داخلي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: جوانان را به زور نمي‌توان جذب بازي رايانه‌اي داخلي كرد
بخش بازي‌هاي رايانه‌اي دومين جشنواره ملي رسانه‌هاي ديجيتال روز دوشنبه با معرفي بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني برتر و قدرداني از پديدآورندگان آن به كار خود پايان داد.

در اين مراسم از موسسه تبيان و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به دليل درايت در انتخاب موضوع و توليد آثاري فاخر در راستاي سياست‌هاي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي ملي در ايران قدرداني شد.

بهروز مينايي، مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در خصوص فرآيند انتخاب بازي‌هاي رايانه‌اي برتر به خبرنگار فناوران گفت: ما براي حضور توليدكننده‌هاي بازي رايانه‌اي در نمايشگاه فراخواني ارايه داديم كه البته به دليل اينكه فرآيند توليد بازي رايانه‌اي زمان‌بر است، محصولات زيادي به نمايشگاه نرسيد ضمن اينكه به دليل برگزاري همزمان نمايشگاه جيتكس دوبي با نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال بسياري از شركت‌ها در اين نمايشگاه حاضر نشدند و اين همزماني به نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال ضربه زد.

وي افزود: در نهايت 11 اثر به نمايشگاه رسيد كه از اين ميان 6 اثر انتخاب و مورد قدرداني قرار گرفت. همچنين از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و موسسه تبيان به عنوان ناشران برتر بازي‌هاي رايانه‌اي قدرداني شد.

وي گفت: در بخش بازي‌هاي رايانه‌اي نمايشگاه، بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي دو گيم نت ايجاد كرد كه در يك بخش بازي‌هاي رايانه‌اي معمولي و در بخشي هم بازي‌هاي رايانه‌اي جديد با عنوان كنسول 7 كه مشكل بي‌تحركي بازيكنان گيم را ندارد، در اختيار بازديدكنندگان و علاقه‌مندان به بازي‌هاي رايانه‌اي قرار گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در گيم‌نت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، 3 بازي خارجي در اختيار بازديدكنندگان قرار گرفت گفت: متاسفانه بازي‌هاي رايانه‌اي توليد داخلي كشور هنوز آن ميزان جذابيت و كيفيت را به دست نياورده است كه بتواند پا به پاي بازي‌هاي خارجي رقابت كند. ضمن اينكه بازي‌هاي ايراني به سادگي و آساني روي دستگاه رايانه اجرا نمي‌شود.

مينايي گفت: ما نمي‌توانيم علاقه‌مندان بازي‌هاي رايانه‌اي را وادار به بازي با بازي‌هاي توليد داخل كنيم. بلكه بايد در جهت رشد و پيشرفت كيفي اين محصولات گام برداريم تا بازيكنان به صورت خودانگيخته به سمت بازي‌هاي داخلي جذب شوند.

وي افزود: ما روند توليد بازي رايانه‌اي در كشور را بررسي و نقاط ضعف آن را كشف كرده‌ايم و در صدد رفع آن هستيم.

مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: در اختيار نداشتن فناوري پيشرفته توليد گيم مهم‌ترين معضلي است كه ما در زمينه توليد با آن مواجهيم و براي رفع اين معضل قصد داريم با شركت‌هاي بين‌المللي توليد بازي رايانه‌اي وارد مذاكره شده و به نحوي با آنها همكاري كنيم كه ضمن خريد فناوري، انتقال فناوري نيز محقق شود.

وي گفت: همچنين قصد داريم با اعزام و بورسيه دانشجويان ايراني به دانشگاه‌هاي بين‌المللي در رشته‌هاي طراحي و توليد بازي رايانه‌اي، زمينه‌هاي كسب و انتقال فناوري را فراهم آوريم.

وي افزود: اگر صرفا به خريد فناوري بپردازيم در اين حوزه وابسته خواهيم ماند در حالي كه قابليت توليد بازي را در كشور داشته و ايده‌ها و داستان‌هاي جذابي هم در اختيار داريم.

گفتني است در مراسم اختتاميه بازي‌هاي رايانه‌اي نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال از اميرمحمد رضايي، خالق داستان رايانه‌اي «داستان جزيره» به تهيه‌كنندگي كانون پرورش فكري به خاطر خلق يك اثر جذاب و به‌روز در يك سبك قابل اعتنا در بازي‌سازي قدرداني شد.

همچنين از طراحان بازي رايانه‌اي جذاب و پوياي «داستان دوستان» به تهيه‌كنندگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به دليل ايجاد ارتباط موثر كودكان در فضايي سالم قدرداني شد.

همچنين از بازي رايانه‌اي «لطفعلي خان زند» به تهيه‌كنندگي شركت هنرهاي پويا به دليل استمرار در روايت داستان‌هاي ايراني در قالبي متنوع و جذاب قدرداني شد.

در ادامه اين مراسم به واسطه تلاش مجدانه و پيگيري هنرمندان و متخصصان در ارايه يك بازي نزديك به استانداردهاي جهاني از بهرام برقعي به دليل خلق اثر زيباي «عصر پهلوانان» به تهيه‌كنندگي شركت رسانه‌افزار شريف قدرداني شد.

در اين مراسم به‌خاطر بيان رشادت‌هاي حزب‌الله لبنان در قالب يك بازي رايانه‌اي خوب و جذاب از خالق اثر بازي رايانه‌اي «مقاومت» به تهيه‌كنندگي موسسه تبيان قدرداني شد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن