تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 31 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811965009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چکیده عقل ناب : حکمت سینوی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: چکیده عقل ناب : حکمت سینوی




كتاب «چكیده عقل ناب» با عنوان فرعی «مقالات و گفتوگوهایی درباره ابن سینا»، به اهتمام سیدمسعود رضوی و به سفارش بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا منتشر شد.
این كتاب دارای 16 بخش است. دامنه ابن سیناپژوهی عنوان اولین بخش این اثر است كه گفتوگویی با كامران فانی است. سرقت كتابهای ابنسینا، تحقیقی درباره منابع تاریخ زندگی و زمانه ابن سینا عنوان بخش دوم این كتاب است كه توسط «دیوید رایسمن» نوشته شده و توسط سیدمهدی حسینی اسفیدواجانی ترجمه شده است.
رساله رهایی از هراس مرگ از ابن سینا عنوان دیگری است كه توسط حجتالاسلام سعید رحیمیان ترجمه و شرح شده است. استقبال تشیع دوازده امامی از ابن سینا در دوره مغول، نام بخش چهارم این كتاب است كه توسط احمد. ه. الرحیم نوشته، و توسط مرضیه سلیمانی ترجمه شده است.
ابن سینا در غرب موضوع دیگری از این اثر است كه در واقع گفتوگویی است كه با كریم مجتهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران انجام شده است. همچنین در بخش بعدی گفتوگویی با سیدحسین نصر درباره مقام علمی ابنسینا انجام شده است.
خدا و فیزیك، از هاوكینگ تا ابن سینا عنوان بخش هفتم این اثر است كه توسط «ویلیام ای.كارول» نوشته شده است كه توسط سیدمسعود رضوی ترجمه شده است. روح متعالی، مغالطه زبان خصوصی و اسلامی كردن ابن سینا تأملات انتقادی در چند نظریه سیدحسین نصر عنوان بخش هشتم است كه توسط پرویز مروج نوشته، و توسط مرضیه سلیمانی ترجمه شده است.
سیدمسعود رضوی نویسنده این كتاب معتقد است، اگر به دقت در تاریخ علم و عقل در جهان اسلام نظر كنیم، درخشش تمدنی قرون چهارم به بعد را یكسره در پی راهگشاییهای ابوعلی سینا محقق میبینیم. سخت است در غیاب ابن سینا سرنوشت دو فرهنگ و دو تمدن اسلامی و غربی را تصور كنیم.
هانری كربن و ابن سینا عنوان بخش بعدی است كه حاصل گفتوگویی با انشاء الله رحمتی است. ابن سینا و تأملات فلسفی پیرامون وحی عنوان بخش دهم این كتاب است كه توسط موسی ملایری نوشته شده است. عشقآموزی از دفتر عقل عنوان بخشی از كتاب است كه ماحصل گفتوگویی با غلامحسین ابراهیمی دینانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است كه توسط منیره پنجتنی تهیه شده است.
عنوان بخش دوازدهم این اثر همسخنی با ابن سیناست كه در واقع گفتوگویی است كه منیره پنجتنی با رضا داوری اردكانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس فرهنگستان علوم انجام داده است. تأثیر ابن سینا بر تفكر یهودی عنوان بخش بعدی این اثر است كه توسط «اروین روزنتال» نوشته شده و توسط سیدمهدی حسینی اسفیدواجانی ترجمه شده است.
ریاضیات و نجوم در آثار ابن سینا عنوان گفتوگویی با حسین معصومی همدانی است كه توسط «منیره پنجتنی» تهیه شده است، همچنین دریغا بوعلی سینا گزارش واپسین لحظههای زندگی ابن سینا عنوان بخش دیگری از كتاب است كه توسط سها علی مددی نوشته شده است.
معماری آرامگاه بوعلی، تجسم حكمت سینوی، عنوان بخش آخر این اثر است كه ماحصل گفتوگویی با «هوشنگ سیحون» معمار آرامگاه بوعلی است كه توسط توكل دارایی مسئول روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا تهیه و تنظیم شده است.
در بخشی از مقدمه این اثر به قلم سیدمسعود رضوی آمده است: «اگر به دقت در تاریخ علم و عقل در جهان اسلام نظر كنیم، درخشش تمدنی قرون چهارم به بعد را یكسره در پی راهگشاییهای ابوعلی سینا محقق میبینیم. سخت است در غیاب ابن سینا سرنوشت دو فرهنگ و دو تمدن اسلامی و غربی را تصور كنیم».
كتاب «چكیده عقل ناب» به شمارگان 2500 نسخه همزمان با جشنواره حكمت سینوی رونمایی و منتشر شده است.
داستانهای فلسفی جهان

میشل پیكمال داستانهای فلسفی جهان را در كتابش جمع كرده است كه عمدتا داستانهایی شرقی هستند.
همه آدمها قصه را دوست دارند. از آدم بزرگها گرفته تا بچهها. چون داستان بیشتر در ذهن می ماند و قالب نرم و روایت گونه آن باعث میشود كه به آرامی اثر گذارد و نتیجه اخلاقی خودش را در فكر خواننده بگذارد.
نویسنده در مقدمه كتاب نوشته است: «بچههای امروز نیاز به تغذیه از راه حكایت و افسانه دارند. آنها نیاز دارند بزرگ فكر كنند. فلسفه ما در غرب از نظر داستان غنی نیست.
ما هنگامی كه میخواهیم با یك كودك گفتوگو كنیم احتیاج به یك روایت داریم. خیلی سخت است بخواهیم برای او از آزادی یا عدالت به صورت انتزاعی صحبت كنیم. ولی بسیار آسانتر است اگر با روایت داستان «دیوژن و عدسی» یا «گرگ و سگ» لافوتتن این كار را بكنیم.
ما این كتاب را ابزاری برای آنهایی میدانیم كه میخواهند به طرف فلسفه بروند.»
كتاب «داستانهای فلسفی جهان» دو قسمت دارد.
اول خود داستان و سپس قسمتی كه نامش كارگاه فیلسوف است.
در كارگاه فیلسوف نتیجه داستان آمده است و با طرح سوالی خواننده را وادار به تفكر میكند.
ترانه وفایی این كتاب را به فارسی و انتشارات او آن را منتشر كرده است.
«داستان های فلسفی جهان» در 97 صفحه و 2 هزار و 500 شمارگان با قیمت 3 هزار و 500 تومان منتشر شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن