تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سليماني:ابتكار ششمين جشنواره رضوي فعال‌سازي دستگاههاي مردم محور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سليماني:ابتكار ششمين جشنواره رضوي فعال‌سازي دستگاههاي مردم محور است
فرهنگي. جشنواره . مساجد
مشاور وزير و دبيرستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كشور، تفاوت ششمين جشنواره رضوي با جشنواره‌هاي سال قبل را در فعال‌سازي دستگاههاي فعال‌كننده بخش مردمي و حضور كشورهاي مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا حميدرضا سليماني روز دوشنبه در نشست ستاد اجرايي جشنهاي رضوي با عنوان -دهه كرامت و ولايت> گفت: دبيرخانه ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كشور برگزاري ‪ ۱۰‬هزار برنامه متنوع فرهنگي و هنري را با همكاري سازمانها و نهادهاي مرتبط برنامه ريزي كرده است.

دبير ستاد عالي كانونهاي مساجد كشور از برگزاري ‪ ۴‬هزار جشن در ‪ ۴‬هزار كانون فرهنگي هنري مساجد و ‪ ۶۰‬جشن شاخص در ‪ ۳۰‬استان كشور خبر داد و افزود : دبيرخانه ستاد عالي كانونهاي مساجد به عنوان مسئول پيگيري جشن‌هاي مردمي ششمين جشنواره رضوي ستاد اجرايي اين جشن‌ها را با حضور نمايندگاني از شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، سازمان تبليغات، اوقاف و امور خيريه، صدا و سيما، انجمن اسلامي اصناف، نيروي مقاومت بسيج، دفتر تبليغات حوزه علميه و وزارت آموزش و پرورش تشكيل داده است.

وي ،خواستار اجراي برنامه‌هاي مردمي و انعكاس آن از طريق صدا و سيما و ساير رسانه‌ها شد و تصريح كرد : بايد فضاي عمومي كشور با نشاط و شاهد يك اتفاق مهم باشد و همگان از محضر امام رئوف بهره ببرند.

سليماني به بيان برخي انتظارات عمومي از دستگاهها پرداخت و اظهار داشت:
برگزاري مسابقات متنوع فرهنگي هنري در مراكز وابسته، برگزاري نشست مطبوعاتي، تلاش در جهت تبيين و ترويج فرهنگ رضوي با بهره‌گيري از شخصيت هاي برجسته علمي و مذهبي از جمله اين انتظارات است.

وي افزود: اعطاي هدايايي به پرسنل و خانواده يشان به مناسبت اين ايام، تاكيد بر تكريم ويژه مراجعين و پذيرايي از ايشان، انتشار اقلام تبليغي مانند پوستر، بروشور و بنر به مناسبت اين ايام از ديگر اقداماتي است كه دستگاههاي حاضر در اين ستاد مي‌توانند انجام دهند.

*** ‪ ۸‬هزار طلبه براي تبليغ در دهه كرامت و ولايت اعزام مي‌شوند به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت‌الاسلام روحاني نژاد> نيز در نشست ستاد اجرايي جشن‌هاي رضوي ، گفت : سازمان تبليغات اسلامي در چهار محور -ملي> ، -فضاي مجازي>، -برنامه‌هاي خاص خراسان رضوي> و -برنامه‌هاي خاص قم> برنامه‌هايي را در دهه كرامت و ولايت طراحي كرده است .

وي با اعلام آمادگي كليه ادارات تبليغات اسلامي براي همكاري با نهادهاي مختلف جهت هرچه باشكوه تر برگزار شدن اين جشنها تصريح كرد: فضاسازي شهري ، توليد محتواي متناسب با ولادت كريمه اهل بيت (ع ) حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع ) از برنامه‌هاي طراحي شده براي اين دهه است.

-روحاني نژاد> افزود از ميان ‪ ۳‬هزار و هفتصد روحاني مستقر در سطح كشور، ‪۲‬ هزار و پانصد جشن ويژه توسط همين تعداد روحاني مستقر در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

وي برگزاري نمايشگاه -كاروان آفتاب> در مشهد مقدس را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان از ‪ ۲۳‬برنامه پيشنهادي در محور برنامه‌هاي خاص استان خراسان رضوي نام برد و گفت: در اين نمايشگاه علاوه بر ارايه محصولات فرهنگي مشاوره ديني و قرآني و همچنين تصحيح قرائت نماز پيش بيني شده است.

همه ساله از ميلاد كريمه اهل بيت (ع ) حضرت فاطمه معصومه (س) (اول ذيقعده) ميلاد ثامن الحجج، علي ابن موسي الرضا (ع ) ‪ ۱۰‬ذيقعده جشنواره فرهنگي هنري رضوي در موضوعات متنوع مانند شعر، تئاتر، هنرهاي نمايشي، هنرهاي تجسمي و ... در سراسر كشور و به ميزباني استانهاي مختلف برگزار مي‌شود كه در سال ‪ ۸۷‬مسئوليت برگزاري جشنهاي مردمي اين جشنواره به دبيرخانه ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد سپرده شده است.

همچنين در اين جلسه مشاور وزير و دبيرستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد كشور، معاون شوراي سياستگزاري ائمه جمعه سراسر كشور، نمايندگان صدا و سيما، انجمن اسلامي اصناف و بازاريان، نماينده شهرداري تهران و معاون دفتر تبليغات حوزه علميه قم به بيان فعاليت‌هاي حوزه مربوطه پرداختند.

*** برگزاري جشنهاي سنتي ائمه راه به جايي نمي‌برد
معاون شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور با تاكيد بر لزوم تعامل دستگاههاي استاني براي برگزاري جشنهاي مردمي رضوي از ابلاغ اين برنامه ها بر ائمه جمعه سراسر كشور خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهيمي در نشست ستاد اجرايي جشنهاي رضوي با اشاره به همايش اخير ائمه جمعه سراسر كشور در تهران گفت: همايش اخير ائمه جمعه با موضوع فرهنگ عمومي برگزار شد و با بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي باب جديدي در اين مورد باز شد.

وي با تاكيد بر لزوم هماهنگي روحانيون در اجراي برنامه‌هاي فر هنگي و فرهنگ‌سازي خاطرنشان كرد: امروزه برگزاري مراسم جشنهاي ائمه در قالب‌هاي سنتي راه به جايي نمي‌برد بلكه بايد با استفاده از ابزارهاي روزآمد اين جشنها را برنامه ريزي كنيم.

ابراهيمي ، افزود: بايد ذائقه نسل جوان را در نظر بگيريم و با گستردگي برنامه‌ها هم آنان را به مساجد و مراكز فرهنگي جذب كنيم ولي بايد مسائل شرعي را هم در اين مورد فراموش نكنيم.

وي گفت: در مقوله تبليغات ديني و دين فعاليتهاي زيادي نياز دارد كه همه دلسوزان بايد در اين راستا تلاش كنند و همه دستگاههاي مرتبط را درگير كنند معاون شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور، گفت : مقام معظم رهبري پس از ‪ ۳۰‬سال كه از انقلاب مي‌گذرد با تيزبيني خاصي كه دارد اخيرا دستور نگارش منشور واحد فرهنگي براي تعامل و هماهنگي همه دستگاه ا و نهادهاي فرهنگي را صادر كردند كه اميدواريم زمينه‌هاي آن فراهم شود.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن