تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805565225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مهمترین هکرها و هک ها آشنا شوید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تصور كنيد پاي اينترنت نشستهايد و هر سايتي را كه باز ميكنيد با اين جمله روبرو ميشويد: "كليك تولدت مبارك". چه اتفاقي افتاده است؟ حتما طرفداران كليك از سرتاسر دنيا خواستهاند با هككردن اين سايتها سالگرد تولد كليك را دستهجمعي جشن بگيرند!
براي اولين بار جان تي دراپر (John T. Draper) در سال 1972 كاري كرد كه موجب شد فناوري جديد هك متولد شود.
او توانست با نفوذ به سيستم مديريت داخلي شركت مخابرات به صورت رايگان از امكان مكالمات راه دور استفاه كند. كاري كه وي انجام داد قطعا اولين تلاش براي شكستن مرزها و تخطي از پروتكلهاي تعريف شده نبود اما با اطمينان ميتوان گفت به يك جنبش زيرزميني كه چندين دهه از عمرش ميگذشت قدرت مانور داد و باعث شد ميدان براي افراد بدانديشي كه به فكر نفوذ به سيستمها و خرابكاري بودند، باز شود.


كاپيتان خرابكار
"يان مورفي" كه نزد دوستانش به كاپيتان Zap مشهور بود اولين هكري است كه به عنوان يك متهم دستگير و مجرم شناخته شد. مورفي در سال 1981 توانسته بود به سيستمهاي كامپيوتريAT&T نفوذ كند و ساعت داخلي آن را تغيير دهد. بهاينترتيب افرادي كه ظهر به اين سيستم متصل ميشدند با تخفيفي كه شامل حال اوقات نيمهشب بود مواجه ميشدند و برعكس افرادي كه به قصد گرفتن تخفيف در پرداخت صورتحساب در هنگام شب به سيستم متصل ميشدند با صورتحسابهايي زياد روبرو ميشدند. مورفي كه در حال حاضر رييس IAM (سيستم ديتاي ايمن) است با كار خود الهامبخش ساخت فيلم Sneakers شد.

جايزه از آن من است
" كوين پولسن" كه در سال 1983 يك دانشجو بود توانست آرپانت را هك كند. آرپانت كه يك شبكه جهاني بود با رخنه پولسن بهطور موقتي در كنترل وي قرار گرفت. ظاهرا پولسن به شيرينكاري علاقه خاصي داشت چون يكبار ديگر در سال 1990 دست به چنين تجربهاي زد. البته اين بار بهشيوهاي مفرحتر! وقتي وي فهميد راديوي لوسآنجلس براي صد و دومين فردي كه با آنها تماس بگيرد جايزهاي بزرگ درنظر گرفته است براي كسب آن، اقدام به در دست گرفتن كنترل شبكه تلفن كل شهر كرد. بهاينترتيب توانست جايزه را از آن خود كند. البته وي در اين سال بهخاطر همين كار خود دستگير و به 3 سال زندان محكوم شد.

موريس كرم نريز
دوم نوامبر 1988 روزي است كه "رابرت تاپان موريس" 23 ساله كرم خود را ريخت! وي كه فارغالتحصيل دانشگاه كورنل بود با نوشتن يك برنامه مخرب توانست اولين كرم اينترنتي را رها كند و باعث فلج شدن بيش از 6 هزار سيستم كامپيوتري شود. همين كرم باعث و باني يك خير بزرگ شد. در واقع كرم موريس الهامبخش تاسيس يك تيم دولتي ضد تروريسم با نام CERT بود كه هدف آن مبارزه با كرمهاي موريس آينده است. موريس با همه ذكاوتش يك اشتباه بزرگ مرتكب شد: در رابطه با پخش اين كرم به دوستانش چيزهايي گفته بود. همين واقعيت براي او تلخي بزرگي به همراه داشت. طولي نكشيد كه پليس وي را دستگير كرد. گرچه نام او در فهرست هكرهاي مشهور به ثبت رسيد اما عاقبت آن محكوميت به پرداخت جريمه بود. از آنجايي كه كرم موريس نتوانسته بود آسيب جدي به كامپيوترهاي مورد هدفش وارد كند موريس از زندان معاف شد. وي اولين شخصي است كه توسط قانون كلاهبرداري و سوء استفاده كامپيوتري، متهم شناخته شد. فكر ميكنيد پدر موريس در آن زمان چهكاره بود؟ متخصص امنيت كامپيوتري در آژانس امنيت ملي!

جوخه MOD و LOD
در سال 1993 گروهي كه به خود لقب "صاحبان حيله" داده بودند توانستند سيستمهاي تلفن آمريكا را مورد هدف قرار دهند. آنها كه تحت نام MOD شناخته ميشوند اولين كراكرهايي بودند كه از طريق استراق سمع به سيستمها نفوذ كردند. آنها افرادي بودند كه با سيستمهاي تلفن شوخي ميكردند و شهرتشان بهواسطه كشف راههايي براي انجام مكالمات راه دور رايگان بود. آنها اين توانايي را داشتند كه تعداد زيادي از مشتركين تلفن را بهطور همزمان به يكديگر ارتباط تلفني دهند. اين گروه به بسياري از ديتابيسهاي شركتها و موسسات معروف نفوذ كرد. آژانس امنيت ملي، AT&T و بانك آمريكا از اهداف اين گروه بودند. آنها همچنين توانستند به اطلاعات سيستم كامپيوتريTRW دسترسي يابند و بهاينترتيب اطلاعات مالي افراد مشهور و بزرگ را فاش كنند. دليل ديگر مشهوريت MOD ها بهخاطر جنگ با LOD هاست.LOD ها يك گروه كراكر مشهور بودند كه بهخاطر اختلافات داخلي و جدا شدن يكي از اعضاي گروه به نام "فيلبر اپتيك" گروه MOD شكل گرفته بود. اين دو گروه بعدها بر سر بهدست آوردن لقب "پادشاه كراكرهاي سال" با يكديگر به رقابتي سخت افتادند. بسياري بر اين باورند كه اگر بين آنها اين رقابت سر نميگرفت آنها از هم نميپاشيدند. رقابت باعث شده بود آنها بياحتياطتر از آنچه بايد بودند باشند.

مهندسي اجتماعي يا كلاهبرداري؟
در پانزدهم فوريه 1995 "كوين ميتنيك" توسط FBI بهخاطر اقدامات بزهكارانه كامپيوتري دستگير شد. وي با دست يافتن به يك شبكه كامپيوتري بينالمللي توانسته بود حداقل يك ميليون دلار پول را از حسابهاي بانكي بدزدد و هزاران كارت اعتباري را از كار بيندازد و مانع دسترسي آنلاين آنها به ديتابيسهاي شبكه شود. وي توانست سيستمهاي شركتهاي معروفي چون نوكيا، فوجيتسو، موتورولا و سان مايكروسيستمز را بشكند. او هيچگاه قبول نكرد كه كار او هك كردن باشد بلكه معتقد بود كاري كه انجام ميدهد نوعي " مهندسي اجتماعي" است.

دزدي 10 ميليون دلاري
"ولادمير لوين" روسي كه فارغالتحصيل دانشگاه سنپترزبورگ بود توانست در سال 1995 كامپيوترهاي Citibank را متقاعد كند 10 ميليون دلار از حساب ديگر مشتريان به حساب شخصي وي واريز كنند. لوين حتي اين مبلغ را به ديگر حسابهايش در انگليس، فنلاند، هلند، آلمان و اسرائيل منتقل كرده بود. گرچه اين خوشي براي او ديري نپاييد و عاقبت در فرودگاه توسط پليس بينالمللي دستگير شد. بانك مورد حمله نيز توانست بيشتر اين پول را پس بگيرد و به حسابهاي مربوط برگرداند.

مليسا و 5 سال حبس
در سال 1999 ويروس مليسا توسط شخصي بهنام "ديويد اسميت" كه 30سال داشت آزاد و وارد اينترنت شد. اين ويروس تنها در عرض چند ساعت توانست بهبيش از 100 هزار كاربر ايميل حمله كند و 300 شركت را در سرتاسر دنيا به هم بريزد. انتقام اين ويروس يك انتقام جهاني بود. تخريبي كه ويروس مليسا بهبار آورد 400 ميليون دلار ضرر بههمراه داشت. اسميت هم عاقبت دستگير و به مدت 5 سال روانه زندان شد.

پسر بچه مافيايي
شايد شما هم به دنبال شهرت باشيد؟ اين كسب شهرت براي يك پسر بچه كه هويت واقعياش بهخاطر كم سن و سالي فاش نشده است، دردسر آفريد. اين كودك كانادايي كه به "مافيابوي" شهرت يافته است به خاطر نفوذ به بزرگترين سايتهاي اينترنتي دنيا مثل آمازون، ياهو و eBay در فوريه سال 2000 دستگير شد. او توانسته بود اين سايتها را به مدت يك هفته از كار بيندازد. مافيابوي با اين اقدام خود 75 كامپيوتر را در 52 شبكه از كار انداخته بود.
برخي معتقدند اگر اين پسر بچه از تمام قدرتش استفاده ميكرد ميتوانست آسيبي بهمراتب جديتر به شبكه وارد كند. عدهاي ديگر نيز معتقدند اين بچه بازيگوش نهتنها مبتكر و باهوش نبوده است بلكه با وارد كردن يك نسخه كامپيوتري به شبكه فقط توانسته است آن را پر از ديتاهاي آشغال كند.

بازي با دم شير
در نوامبر سال 2002 "گري مك كينون" انگليسي به اتهام نفوذ به بيش از 90 سيستم كامپيوتري نظامي آمريكا در انگليس دستگير شد. وي در حال حاضر تحت محاكمه در دادگاه انگليس است و آمريكا خواهان استرداد وي به اين كشور است.

و اما كلاه سفيدها
فراموش نكنيد كه بهازاي هر كراكري كه بهدنبال خرابكاري و يا تفريح شخصي است، يك هكر هم وجود دارد كه در سيستمها جستجو ميكند تا چيزي براي به اشتراك گذاشتن با ديگران پيدا كند. از اين افراد كه به هكرهاي كلاهسفيد معروف هستند ميتوان به "ريچارد استالمن" كه پايهگذار جنبش نرمافزار رايگان است و ايده نرمافزارهاي اپن سورس را رواج داد، اشاره كرد. "استيو ووزنياك" كه تصميم گرفته بود خودش يك كامپيوتر بسازد چون نميتوانست يك كامپيوتر بخرد، "لينوس توروالدس"، خاق لينوكس، "دنيس ريچي" و "كن تامسون"، كه زبان C را ابداع كرد، نيز از جمله هكرهايي هستند كه كلاهي به رنگ سفيد بر سر دارند!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن