تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813331317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی موشک ضد کشتی SS-N-19 Shipwreck / P-700 Granit


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در حوالی سالهای 1970 و در دوران جنگ سرد و در پی قدرتمندتر شدن نیروی دریایی امریکا ، روسها نسبت به زیردریاییهای خود احساس خطر کردند ، زیرا دیگر موشکهای قدیمی تر نیروی دریایی شوروی جوابگوی مقابله با ناوگان مجهزتر و پیشرفت کرده امریکا نبودند ( که از جمله این موشکها می توان به SS-N-7/9 اشاره کرد ) در نتیجه انها تصمیم به ساخت موشکهای قدرتمند تری گرفتند تا زیردریاییهای استراتژیک خود و ناوگان دریایی شوروی را به انها مجهز کنند تا در هنگام لزوم از آنها بهره ببرند .
در همان سالها تحقیقات بر روی پروژه P-700 اغاز شد ، موشکی که در ابتدا به صورت ازمایشی ساخته شد مبتنی بر سیستم هدایت اینرسی بوده ودارای سیستم OTH ( این سیستم در موشکهای ضد کشتی به خاطر انحنا و کروی بودن زمین ساخته شده تا رادار ان بتواند با وجود انحنای زمین هدف خود را شناساسیی کند که به سیستم دید فراتر از افق یا over-the-horizon معروف است ) است . موشک فوق مانند اکثر موشکهای شوروی دارای هدایت فعال راداری هم می باشد .
این موشک دارای سر جنگی 750 کیلوگرمی HE با فیوز انفجاری مجاورتی است که البته مدلهایی با سر اتمی و سوختی نیز ساخته شده اند . این موشک از بیشتر ناوشکنها و رزمناوهای روسیه و زیردریاییهای کلاس اسکار روسیه قابل پرتاب است . زیردریاییهای اسکار می توانند 24 فروند از این موشک را حمل و از عمق 30 متری اب شلیک کنند . این موشک همچنین توسط هواپیمای TU-22 نیز حمل و شلیک می گردد .
این موشک دارای یک کامپیوتر دیجیتال با 3 پردازشگر است که ان را قادر میسازد در مواقع اضطراری با جمینگ یا مانور دادن از چنگ موشکهای ضد موشک و سیستمهای ضد کشتی بگریزد . به گفته مقامات روسی بدنه این موشک در برابر ضد موشکهایی مانند فالانکس مقاومت دارد و در برابر انها ایستادگی میکند .
همانطور که گفته شد سر جنگی ان دارای 750 کیلوگرم مواد منفجره از نوع HE یا AP است که در نوع اتمی ان به قدرت 200 تا 300 کیلو تن می رسد . موتور استفاده شده در آن مدل KR-93 است و رادار ان دارای j-band بین 10 تا 12 GHz و K-band با 27-40 GHz است .
مشخصات کلی موشک :
نام بر اساس طراحان روس : P-700 Granit (3M45)
کدناتو : SS-N-19 Shipwreck
سازنده : NPO Mashinostroenia Chelomey
سیستم هدایت : Mid-course autopilot; terminal active / passive radar seeker
سر جنگی : 750 kg HE or 200/350 kT nuclear or submunitions
پیشرانه : one solid-fuel boosters, turbojet sustainer
برد : 550 تا 650 کیلومتر ( بر اساس پرتاب از زیردریایی یا ناو )
سرعت : Mach 2.5 / 835 m/sec
طول : 10 متر
قطر موشک : 853 mm
طول بالها : 2600mm
وزن هنگام پرتاب : 7000 kg
تاریخ شروع پروژه : 1969
تاریخ ورود به خدمت : 1983





























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن