تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي آية ا... هاشمي رفسنجاني بيان شد؛ انتقاد از سكوت خبري نسبت به انفجار بمب اتمي كوچك در مرزهاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: از سوي آية ا... هاشمي رفسنجاني بيان شد؛ انتقاد از سكوت خبري نسبت به انفجار بمب اتمي كوچك در مرزهاي ايران
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: عراق، يك باتلاق براي آمريكاييهاست و هر چه مي گذرد بيشتر در اين لجن فرو مي روند.
به گزارش فارس، آيةا... هاشمي رفسنجاني، خطيب نماز جمعه در سخنان خود با اشاره به پخش صحنه هايي از منفجر كردن يك

بمب اتمي كوچك با قدرت 5 كيلو تن از سوي آمريكا در جنگ 1991 در بين بصره و مرز ايران از سوي يكي از تلويزيونهاي ايتاليايي و در جمع خبرنگاران رسانه ها، خاطرنشان كرد: صحت اين خبر كاملاً مشخص نشده است. انتظار مي رفت كه اين خبر مانند بمب در جهان منفجر شود اما سؤال اين است كه چرا مسأله اي به اين اهميت حتي از سوي رسانه هاي ايتاليايي بايكوت شده است.
وي افزود: اگر اين جنايت درست بوده باشد، جاي بسيار تأمل است كه چرا آمريكا براي ترساندن و تنبيه دولت ورشكسته آن روز عراق به چنين جنايتي دست زده است.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه اين فيلم 17 مهرماه پخش شده است، گفت: به تازگي يكي از رسانه هاي ايتاليايي فيلمي را پخش كرده است كه براساس آن آمريكايي ها در جنگ 1991 بمب اتمي كوچكي را در بين بصره و مرز ايران منفجر كرده اند.
بحران اقتصادي در جهان
آيةا... هاشمي رفسنجاني به بحران اقتصادي در جهان اشاره كرد و گفت: اين بحران مسأله عجيب و البته سابقه داري است چرا كه در سالهاي حدود 1930 بحراني مشابه در جهان پديد آمد و آثار فراوان سياسي و اقتصادي را به همراه داشت.
وي با اشاره به اينكه برخي اعتقاد دارند در هر صد سال يك سونامي اقتصادي در جهان اتفاق افتاده است، گفت: اين بحران اخير نيز به واقع يك سونامي است.
امام جمعه موقت تهران همچنين به برگزارشدن جلسه اي در مجمع تشخيص مصلحت نظام و بررسي عواقب و تأثيرات اين بحران بر ايران اشاره كرد و افزود: اين نشستها كافي نيست و بايد محافل مختلف به بررسي اين بحران بپردازند.
وي با بيان اينكه اگر اين ركود، تورمي باشد، بسيار كشنده است، خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي فشارهاي سختي بر طبقات ضعيف جامعه وارد مي شود.
خطيب نماز جمعه تهران با تأكيد بر اينكه نبايد فكر كنيم كه اين حادثه در دنيا به نفع ماست، گفت: به اعتقاد من و بسياري از صاحب نظران ديگر، اينگونه نيست كه اين شرايط به نفع ما باشد، بنابراين نبايد از اين بحران اظهار خوشحالي كنيم.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اولين كساني كه از اين بحران آسيب مي بينند كارگرها و قشر ضعيف جامعه هستند، تأكيد كرد: نبايد گفت كه اين مسأله معجزه خداوند است كه اين كشورها تنبيه شوند، چرا كه هر چند ممكن است تنبيهي براي آنها باشد اما قشر ضعيف جامعه نيز آسيب مي بينند و بايد مراقب اين مسأله بود.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه نقش كشورمان آنقدري نيست كه بتوانيم اين سونامي را در جهان مهار كنيم، گفت: اولين موج اين سونامي براي كشورمان ارزان شدن قيمت نفت است كه از بشكه اي 147 دلار به 64 دلار رسيده است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه بايد ذخاير ارزي كشورمان را به نقطه مطمئني براي كشور تبديل كنيم كه در چنين حوادثي اقتصادمان به باد نرود، گفت: البته نمي خواهم آن بحثهاي انتقادي را مطرح كنم كه اين ذخاير حفظ شده است يا خير، بلكه بحث هشدار و تذكر است.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه شايد آمريكايي ها به اين نتيجه برسند كه يك ماجراجويي جهاني ديگر مي تواند مسايل داخلي اين كشور را حل كند، افزود: به اين جهت بايد مراقب و هوشيار باشيم.
آيةا... هاشمي رفسنجاني از كشورهاي بزرگ خواست تا از ماجراجويي دست برداشته و دست كمك به سوي همه كشورها دراز كنند. وي همچنين از سازمانهاي بين المللي خواست تا وارد ميدان شوند و نگذارند مردم فقير جهان دچار فاجعه شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين بحران را بسيار جدي دانست و در عين حال تأكيد كرد: البته كشورهاي جهان سوم در پيش آمدن اين سونامي هيچ نقشي نداشته و كوتاهي نكرده اند.
آيةا... هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود به فشارهاي آمريكا به عراق براي تحميل يك قرارداد امنيتي به اين كشور، گفت: اجازه آمريكا براي ماندن در عراق يكي دو ماه ديگر به اتمام مي رسد، لذا آمريكايي ها براي ماندن در عراق يا بايد با دولت اين كشور قرارداد ببندند كه اكنون اين در دستور كار است كه ماندن آمريكاييها را در عراق 3 سال ديگر تمديد كنند و يا اينكه اگر به توافق نرسيدند، سازمان ملل وارد شود.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه آمريكا با كشتار فراوان در عراق و از دست رفتن ابهت و قدرتش، حالت فشلي را پيدا كرده است، اظهار داشت: شرايط آمريكا در افغانستان حتي بدتر از عراق است.
وي با اشاره به اينكه آمريكاييها به خاطر روحيه تجاوزگرانه و متكبر گرفتاريهاي زيادي را براي خود درست كرده و در شرايط سختي به سر مي برند، افزود: اگر آمريكا از عراق برود، اعلام شكست است و بدون شك مردم آمريكا دولت اين كشور را به خاطر هزينه هاي بسيار بازخواست خواهند كرد و اگر هم بخواهد بماند مردم عراق راضي نيستند و نمي تواند بتواند بنابراين آمريكا در بن بست قرار گرفته است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه از دولتها و صاحبنظران خواست تا با كمك يكديگر سنگي كه آمريكا به چاه انداخته است را به نحوي در بياورند و ملت عراق را از اين مخمصه اي كه آمريكاييها برايشان پديد آورده است، برهانند.آيةا... هاشمي رفسنجاني گفت: با تجربه خودم مي گويم كه اين يك باتلاق براي آمريكاييهاست و هر چه مي گذرد بيشتر در اين لجن فرو مي روند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن