تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بورس: امضاي الكترونيك به زودي وارد شبكه اطلاع رساني ناشران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان بورس: امضاي الكترونيك به زودي وارد شبكه اطلاع رساني ناشران مي‌شود
اقتصاد. بورس . تحارت الكترونيك
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار مهم‌ترين اقدامات و برنامه‌هاي آتي اين سازمان را در حوزه تجارت الكترونيك تشريح كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، علي صالح آبادي در مراسم افتتاح سومين كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك با رويكرد بورس الكترونيك، برنامه‌ها و انتظارات سازمان بورس و اوراق بهادار از دست اندركاران تجارت الكترونيك را بيان كرد.

وي شبكه اطلاع رساني ناشران (كدال) را يكي از مهم‌ترين اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه تجارت الكترونيك دانست و گفت : با راه اندازي اين سامانه در سال ‪ ،۸۶‬رابطه الكترونيكي بين سازمان بورس، ناشران و سرمايه‌گذاران برقرار شد.

صالح آبادي با بيان اينكه به تازگي امضاي الكترونيك در بازار سرمايه راه اندازي شده است،ا فزود : امضاي الكترونيك به زودي وارد سامانه كدال مي شود.

وي به كثرت سايت‌هاي اطلاع رساني در بازار سرمايه اشاره كرد و اظهار داشت:
اين سايت‌ها ارتباط الكترونيكي را ميان سرمايه‌گذاران و بازار ايجاد كرده اند.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازي سايت ثبت نام آزمون‌هاي حرفه اي، دو سامانه ‪ IPS‬و ‪ GIS‬در شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه و انجام معاملات همزمان (آنلاين) درتهران و ساير شهرستان را از ديگر اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه تجارت الكترونيك نام برد.

صالح آبادي با بيان اينكه كد ملي از سال ‪ ۸۳‬در بورس الزامي شده است، گفت : ارتباط مستقيمي بين شركت سپرده‌گذاري و ثبت و احوال به وجود آمده به طوريكه كدهاي جديد سهامداران پس از تاييد مشخصات آنان توسط ثبت و احوال، صادر مي‌شود.

وي راه اندازي بورس الكترونيك را يكي از اولويت‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام كرد و گفت : اين سازمان به دنبال آن است تا يك چرخه الكترونيك بين مشتري، كارگزار، شركت سپرده‌گذاري مركزي و بانك برقرار شود سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار امكان خريد و فروش مستقيم سهام () ‪DMA‬ , ايجاد حق راي الكترونيك براي حضور سرمايه‌گذاران اقصي نقاط كشور در مجامع شركت‌ها و راه اندازي سامانه بورس گويا را از برنامه‌هاي آتي اين سازمان اعلام كرد.

صالح آبادي تبادل اطلاعات بين ذي نفعلان بازار سرمايه شامل سازمان بورس، بورس ها، كانون ها، كارگزاران، شركت سپرده گذاري، ناشران، حسابرسان و ساير نهادهاي مالي به صورت الكترونيك، فراهم كردن زيرساخت‌هاي الكترونيكي ارتباط بورس تهران با ساير بورس‌ها و ايجاد مركز داده‌ها براي تحليلگران بازار سرمايه را از ديگر برنامه‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار ذكر كرد.

وي با بيان اينكه سازمان بورس و اوراق بهادار تمامي برنامه‌هايي كه در حيطه اختياراتش است را با جديت پيگيري مي‌كند، گفت : اميدواريم در طرح ها و پروژه‌هايي كه جنبه ملي و فراملي دارند، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي ذيربط همكاري‌هاي لازم را با اين سازمان داشته باشند.

صالح آبادي در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از همكاري‌هاي تنگاتنگ وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و بازرگاني با سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با همكاري كارشناسان معاونت فناوري وزارت ارتباطات مي توان نيازهاي الكترونيكي بازار سرمايه را تامين كرد.

وي اظهار اميدواري كرد سازمان بورس و ارواق بهادار به زودي مجوز مركز مياني گواهي امضاي الكترونيك را از وزارت بازرگاني دريافت كند.

سومين كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك با رويكرد بورس الكترونيك در روزهاي اول و دوم آبان ماه امسال در اصفهان برگزار شد.
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن