تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820996498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره ملي آش و آشپزي ايراني در زنجان برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره ملي آش و آشپزي ايراني در زنجان برگزار مي شود
زنجان - خبرگزاري مهر: جشنواره ملي آش و آشپزي ايراني براي چهارمين بار از 14 آبان ماه به مدت يك هفته در پارك ملت شهر زنجان با مشاركت شهرداري زنجان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، زنجان براي چهارمين بار در جشنواره ملي آش و آشپزي ايراني٬ ميزبان رقابت آشپزهاي سراسر كشور است.

اين جشنواره امسال با يك ساختار جديد با همكاري موسسه فرهنگي و هنري طريقت نور اشراق٬ سازمان ميراث فرهنگي٬ صنايع دستي و گردشگري و شهرداري زنجان برپا مي شود.

شركت كنندگان مي توانند در دو بخش آزاد و موضوعي با هم به رقابت بپردازند همچنين در بخش اول آشپزها در منزل اقدام به طبخ نموده و در ساعتي معين در محل جشنواره حضور پيدا مي كنند.

در بخش موضوعي مواد لازم جهت پخت آش توسط دبيرخانه به آنها ارائه مي شود و شركت كنندگان 200 دقيقه فرصت دارند تا غذا را آماده كنند.

روز اول پس از برپايي مراسم افتتاحيه در بخش آش، آش شله قلمكار و آشپزي كوفته و سبزي توسط شركت كنندگان آماده مي شود.

همچنين در روزهاي بعدي اين جشنواره به ترتيب آشهاي ماست و كشك، رشته، ترش، شلغم و گندم و در بخش آشپزي ماهي و سبزي پلو، آبگوشت و ديزي، دلمه و كوكو، چلوكباب، جوجه كباب، خورشت قيمه و قليه طبخ مي شود.

در روز 20 آبان ماه، فينال رقابت آشپزهاي برگزيده به مدت شش روز برپا مي شود و شركت كنندگان بايد آشهاي ماست و كشك و يا خوراك املت و نيمرو طبخ مي كنند.

در محل برگزاري جشنواره 220 غرفه برپا مي شود و از اين تعداد 160 غرفه براي ارائه صنايع دستي استانهاي مختلف در نظر گرفته شده تا سوغات محلي و صنايع غذايي در معرض ديد علاقمندان و فروش گذاشته شود.

بر خلاف سالهاي گذشته اين غرفه ها شامل صنايع دستي مختص ايران است همچنين در 20 غرفه آش به فروش مي رسد.

10 غرفه براي مسابقات آشپزي ، پنج غرفه به منظور ارائه مجلات مربوط به غذا و آشپزي است و 25 غرفه نيز در اختيار سازمانهاي ميراث فرهنگي قرار گرفته است.

مناسبتهاي ملي، ديني و مذهبي، قومي و قبيله اي و عشيره اي و سوغات متمايز، مخصوص و شناسنامه دار ملي مواردي هستند كه در اين غرفه ها در قالب سفره هاي مختلف به نمايش گذاشته مي شود.
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن