تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه بر مشکلاتی که در جشن ازدواجتان بوجود آمده پیروز شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: چگونه بر مشکلاتی که در جشن ازدواجتان بوجود آمده پیروز شوید! بعضی از زوجها در مراسم عروسی شان مشکلات بزرگی را تجربه میکنند – مانند اختلاف عقیده با بزرگترها ، بارش باران و خراب شدن مکان عروسی و....- دکتر فیل در این رابطه توصیههایی مطرح میکند:


شاید سالها از جشن عروسیتان میگذرد و شما بارها خودتان را سرزنش کرده اید که ای کاش فلان کار را در عروسی ام انجام نمیدادم ؛ از خودتان میپرسید آیا این اتفاق باعث میشود زندگی ام خراب شود؟

آیا آن مسئله ارزش این را دارد که من سالها به خاطرش ناراحت باشم؟ شاید آن ساعتها از بهترین ساعات زندگیتان نبوده باشد ، اما این را بدانید که همه ممکن است اشتباه کنند و دیگر زمان آن رسیده که این ناراحتی را از ذهنتان پاک کنید.


آیا فکر میکنید دوستان و آشنایان، شما را با رفتارهای روز عروسیتان مورد قضاوت قرار میدهند؟
شما واقعا نباید نگران قضاوت آنها در مورد رفتار روز عروسیتان باشید. خودتان هم خوب میدانید که دیگران آن روز را فراموش کرده اند. دکتر فیل به یکی از مراجعینش این نکات را یادآور میشود که آنها شما را دوست دارند. رفتار شما در علاقه آنها به شما تاثیری ندارد.

شاید روز ازدواجتان آنطور که همیشه آرزویش را داشتید نبوده ، اما بیایید از دریچه دیگری به آن بنگرید. شاید بعضی از رفتارهای شما ناراحت کننده بوده ، اما سعی کنید در مراسم بعدی آن رفتار را جبران کنید . برای مثال سالگرد ازدواجتان را جشن بگیرید و در آن مراسم تلافی رفتار ناراحت کنندهتان را دربیاورید. مراسم عروسی یک مهمانی ، یک مراسم تشریفاتی و یک اتفاق است. سالگرد ازدواجتان نیز سالگرد مراسم ازدواج شما نیست ، سالگرد روزی است که شا زندگی مشترکتان را آغاز کرده اید.

چه خود شما مراسم ازدواجتان را خراب کرده باشید یا رفتار فرد دیگری باعث بهم خوردن مراسم ازدواج شما شده باشد ، به یاد داشته باشید که "بخشش" بهترین انتخاب است.به غصه خوردن و سرزنش کردن خودتان پایان دهید. سعی کنید همیشه شما باشید که راه حل مشکلتان را پیدا میکنید نه اینکه راهی پیدا شود و ناگزیر آن را انتخاب کنید.

همه اینها بستگی به نیت و هدف شما دارد. هیچ کس عمدا نمیخواسته مراسم ازدواج شما را خراب کند. اتفاقی بوده که افتاده ؛

اگر نمیتوانید آن روز را فراموش کنید از خودتان بپرسید:
مقصر دانستن و سرزنش کردن خودم چه نتیجه ای برایم داشته است؟ آیا نتیجه اش فقط رنجش و عصبانیت نبوده ؟ زمانیکه شما نتیجه رفتارهای خودتان را بفهمید ، متوجه میشوید که مجبورید انتخاب کنید ؛ تمام اتفاقاتی که افتاده تمام شده . من که نمیخواستم این اتفاق بیفتد ، پس باید دست از سرزنش کردن خودم بردارد. دکتر فیل میگوید "شما نمیتوانید رفتار مناسبی در مقابل همسر و یا فرزندانتان داشته باشید چرا که میگویید یک همسر و مادر خطاکار باید سرزنش شود و این کار باعث میشود نه خودتان را دوست داشته باشید و نه اینکه بتوانید براحتی و صادقانه به خانوادهتان عشق بورزید. "باید خودتان را ببخشید"

بعضیها میگویند اگر در مراسم عروسی باران ببارد شانس و اقبال به عروس و داماد رو میکند ، پس این اتفاق بد نیست. به یاد داشته باشید واقعیتی وجود ندارد ، دیدگاه شماست که واقعیت را میسازد. شما این توانایی را دارید که دیدگاههای متفاوتی در مورد مسائل مختلف زندگی داشته باشید ، پس سعی کنید نسبت به اتفاقات روزمره ، شرایط محیطی و ... دیدگاه خوب و مثبتی داشته باشید.

دیدگاهتان را در مورد آن روز تغییر دهید :
آن روز ، روزی بوده که شما و همسرتان به عنوان زن و شوهر شناخته شدید ، از آن روز شما دارای یک زوج شدید. و حالا شما داستان هیجان انگیزی دارید که برای دیگران تعریف کنید.

کلماتی که شما به زبان میآورید تاثیر شگفت آوری روی احساسات شما دارند. پس سعی کنید کلماتی که بار منفی دارند به زبان نیاورید. کلماتی مانند "فاجعه" ، "مصیبت" ، "وحشتناک" ، "بدترین روز زندگی ام" را از زبانتان پاک کنید. از خودتان بپرسید که آیا اینهایی که شما دارید به زبانتان اجازه جاری کردن شان را میدهید واقعیت دارند یا خیر؟ برای مثال ، بارش باران در روز ازدواج شما یک فاجعه و مصیبت بوده ؟!

آیا آن اتفاق "وحشتناک" باعث شده که زندگی مشترک شما خراب شود؟
به یاد داشته باشید، شاید شما بهم خوردن مراسم عروسیتان را دلیل بروز مشکلات زندگیتان بدانید اما عمیق تر بنگرید.آیا شما بار مشکل دیگری را نیزبه دوش میکشید؟چرا احساسات کنونیتان را اتفاقات گذشتهتان جدا نمیکنید؟دست از کالبدشکافی اتفاقات ناخوشایند گذشته بردارید . این کار باعث میشود رابطه شما با همسرتان بدتر شود.

به یاد لحظات خوبی باشید که با همسرتان گذرانده اید. جشن یا مهمانی که بهمراه همسرتان شرکت کرده اید . یا به یاد ماه عسلتان بیفتید ؛ لحظات زیبایی که جز عشق ،احساس دیگری بین شما و همسرتان نبود.
فراموش نکنید ، آن لحظات را با همسرتان مرور کنید و به اتفاقات خوشایند و بامزه آن بخندید. بعضی اوقات باید از جدی بودن دست بکشید. حتی یاد بگیرید که به اتفاقات ناخوشایند نیز با نگاه جدیدی بنگرید و حتی به آن بخندید. شاید داستان روز ازدواج شما داستان بامزه ای باشد که بعدها برای نوههایتان تعریف کنید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن