تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817647790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آتش درون


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در غروب یکی از روزهای اکتبر سال ۱۹۵۰ دختر ۱۹ ساله زیبایی که با دوستش مشغول رقص بود ناگهان مبدل به شعله های آتش شد . درست مانند آن بود که از درونش توفانی به بیرون وزیده باشد . آتش از پشت و قفسه سینه او بیرون می زد و موها و صورتش را به آتش می کشید . ظرف چند ثانیه او مبدل به شعله های آتش شد و پیش از آنکه دوستانش بتوانند خاموشش کنند مرد . دوست او چنین گفت : در آن دور و بر کسی سیگار نمی کشید ، شمعی روشن نبود و من ندیدم که لباس او از جایی آتش بگیرد . باور نکردنی است اما شعله ها از درون او زبانه می کشید . دیگر شاهدان نیز همین نظریه را تایید کردند و سرانجام در گزارش مرگ دختر چنین آمد : مرگ بر اثر آتش سوزی از منشائی ناشناخته ایجاد شده است.

خوشبختانه چنین موارد خلق الساعه ای از آتش سوزیهای انسانی بندرت اتفاق می افتد اما مواردی از آن در تاریخ ثبت شده است . در اسکس شمالی در انگلیس و در قرن ۱۷ جنازه زنی پیدا شد که در کلبه اش سوخته بود اما با وجود شدت سوختگی هیچکس و هیچ چیز دیگری به جز رختخواب پیرزن صدمه ندیده بود . یکی از شاهدان حادثه چنین گفته بود : هیچکس علت واقعه را نفهمید . او در دنباله سخنانش به مکافاتی آسمانی اشاره کرد اما نگفت که این مکافات به چه دلیلی نازل شده است .

در اوایل قرن بیستم یک راننده تاکسی سوار بر اتومبیلش دچار آتش سوزی شد . روزنامه دیلی تلگراف نوشت : شاهدان و پلیس منبع سوخت ماشین را دست نخورده یافتند . درهای تاکسی نیز به سهولت باز می شد اما درون تاکسی یک کوره حدادی بود . متخصصین اظهار کردند که نمی توانند علت واقعی حادثه را دریابند . روزنامه اخبار رینزلدز چند سال بعد مورد مشابهی را گزارش کرد : مردی که در پیاده رو راه می رفت ناگهان منفجر شد . لباسهایش بشدت شعله ور شد . موهایش می سوخت و چکمه های لاستیکی ای که به پا داشت ذوب شده بود . این بمبهای آتشزای زنده همیشه تنها برای خود خطر نمی آفرینند .

پروفسور رابین بیچ بنیانگذار موسسه تحقیقات مهندسی رابین بیچ می گوید : این انسانهای بخت برگشته مسئول وقوع آتشسوزیهایی هستند که میلیونها دلار خسارت به بار آورده است . یکی از مراجعان موسسه او کارخانه داری از اهالی اوهایو بود که پروژه اش در اوایل کار دچار ۸ مورد آتشسوزی شده بود .پروفسور از کارکنان آن پروژه خواست تا تک تک در آزمایشگاه بر روی صفحه ای فلزی بروند و الکترودی را بدست گیرند . در همان حال نگاه او متوجه صفحه ولت متر بود . یکی از کارکنان ، زن جوانی بود که به تازگی استخدام شده بود . وقتی او پا روی صفحه فلزی گذاشت درجه پرشی ناگهانی کرد . او ۳۰ هزار ولت الکتریسسته الکترو استاتیک و مقاومتی برابر ۵۰۰ هزار اهم داشت . پروفسور توصیه کرد که او به قسمت دیگری از کارخانه که در تماس با مواد قابل احتراق نباشد منتقل شود .

پروفسور توضیح داد که تحت شرایط معینی ( مثلا راه رفتن روی فرش در زمستان خشک ) تقریبا هر کسی حدود ۲۰ هزار ولت شارژ الکتریکی تولید می کند . از همین رو است که وقتی دستمان به دستگیره در برخورد می کند دچار شوک می شویم . این الکتریسیته بیشتر اوقات بصورتی بدون خطر از نوک موهایمان خارج می شود . گرچه کسانی هستند ( یک در ۱۰۰ هزار ) که پوست خشکشان تا ۳۰ هزار ولت الکتریسیته تولید می کند . در شرایط خاص چنین افرادی خطرآفرین هستند . برای مثال در اتاق عمل بیمارستان که از داروی بیهوشی اشباع شده است امکان انفجار وجود دارد .علاوه بر آن کارگران کارخانه های مهمات سازی و پالایشگاههای نفت نیز باید آزمایش شوند تا مشخص شود که پوستشان حامل چه مقدار بار الکتریکی است .

پروفسور از یکی از موارد تحقیقش چنین یاد می کند : در یک روز سرد پائیزی راننده ای تصمیم گرفت باتری ماشینش را بررسی کند . او چند قدم روی سیمان پیاده رو راه رفت و به اتومبیلش رسید و کاپوت ماشین را بالا زد و یکی از سوراخهای باتری باز کرد . ناگهان انفجاری رخ داد . گاز هیدروژنی که از باتری خارج شده بود باعث انفجار و زخمی شدنش شد . خوشبختانه کسانی که دارای پوست خشک هستند می توانند با رژیمهای غذایی و ویتامین خودشان را معالجه کنند .

اما گرچه نظریه پروفسور می تواند جوابگوی بسیاری از آتشسوزیها و انفجارها باشد ولی اسرار زیادی بی جواب می ماند . آیا دختری که در حال رقصیدن بود براستی از درون آتش گرفت ؟ مهندسین الکترونیک خاطر نشان می کنند که هیچ یک از انواع تخلیه الکترو استاتیکی نمی تواند منجر به چنان آتشسوزیهایی شود . آیا انسانهای خاص دارای شرایط فیزیولوژیکی خاصی هستند که آنها را قربانیان بالفعل انفجارات ناگهانی می کند ؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن