تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821172357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور در جلسه معارفه و توديع معاون سياسي: مجوز دفتر آمريكايي تحت هيچ شرايطي صادر نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: وزير كشور در جلسه معارفه و توديع معاون سياسي: مجوز دفتر آمريكايي تحت هيچ شرايطي صادر نمي شود
علي كردان گفت كه وزارت كشور تحت هيچ شرايطي مجوز تأسيس دفتر شوراي ايراني-آمريكايي را صادر نخواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزيركشور در حاشيه مراسم توديع و معارفه معاون سياسي اين وزارتخانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره صدور مجوز براي تاسيس دفتر شوراي ايراني-آمريكايي در تهران اظهار داشت: چون ثبت انجمن هاي مردم نهاد، احزاب و صنوف از وظايف وزارت كشور است؛ اگر درخواستي را كسي ارايه كند، وزارت كشور بايد اتخاذ تصميم كند ولي تا اين لحظه هيچ درخواستي درخصوص موضوع مطرح شده به وزارت كشور نيامده است.
وي افزود: اگر چنين درخواستي هم ارايه شود وزارت كشور به دليل منافع كشور و اينكه اين موضوعات را حقير مي داند و قدرت ملت ايران را بسيار سنگين تر از كل آمريكا و اشخاصي كه خود را به عنوان يك شهروند آمريكايي مي دانند، مي داند، مجوز صادر نمي كند.
وزير كشور هم چنين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز قدرتمند تر از اين است كه به خود آمريكا چنين مجوزي بدهد، چه رسد به يك شهروند آمريكايي كه در كشور ما به دلايلي شهرت پيدا كرده است؛ بنابراين چنين مجوزي از وزارت كشور تحت هيچ شرايطي صادر نخواهد شد و امكانات قانوني كه ما در اختيار داريم نيز چنين جوازي را به وزير كشور نخواهد داد.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي درخصوص اقدامات انجام شده درخصوص گروهك تروريستي ريگي، نيز گفت: اقدامات زيادي در اين زمينه صورت گرفته و دولت پاكستان قول داده همكاري هاي بيشتري در اين زمينه انجام دهد اما كاري كه جمهوري اسلامي ايران با اقتدار انجام داد، اين بود كه توانست تمام شاخه هاي عامل اصلي گروگانگيرها را ساقط كند و مالك ريگي را در پاكستان تنها گذارد.
وي در ادامه اين موضوع را به مردم ايران تبريك گفت كه نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي كشور قدرتي را در اختيار دارند كه حتي اگر دولت هاي همسايه به دليل فشار آمريكايي ها در برخي نقاط قبايلي، بر برخي موارد تسلط ندارند، قدرت از بين بردن اين گروهك تروريستي را دارد.
در ادامه، خبرنگاران از وزيركشور خواستند اسم جاعل مدرك خود را اعلام كند كه وي گفت: من نگفته ام جعل، من چنين حرفي نزده ام. نه وزارت علوم چنين چيزي اعلام كرده و نه من و كميته اي كه در مجلس تشكيل شد هم چنين حرفي نزد.
كردان ادامه داد: چيزي كه من نوشتم اين بود كه تخلفاتي در اين زمينه رخ داده است و اتهام جعلي كه مطرح مي كنند براي من سخت است، نه اين كه جعلي صورت گرفته است و اصلاً آن آقا را هم مطرح نكردم و درباره آن آقا هم گفتم تخلفاتي صورت گرفته است.
پس از پافشاري خبرنگاران براي اين كه وزير كشور نام اين شخص را اعلام كند، كردان گفت: من شرعاً حق ندارم آبروي يك مسلمان را ببرم. اين وظيفه دستگاه قضايي است و من به دستگاه قضايي ارجاع داده ام، شما هم لطف كنيد و از دستگاه قضايي بپرسيد.
كردان همچنين دوشنبه شب در مراسم توديع و معارفه استانداران پيشين و جديد زنجان بر رفع مشكلات معيشتي مردم تاكيد كرد و گفت: رفع مشكلات معيشتي مردم بايد جزو برنامه هاي مسئولان باشد.
شش اولويت كاري
معاونت سياسي وزارت كشور
كامران دانشجو، معاون سياسي جديد وزير كشور تاكيد كرد كه انتخاباتي در چارچوب قانون، رعايت اخلاق و صيانت از آراء برگزار مي كنيم.
معاون سياسي جديد وزير كشور، اولويت هاي برنامه خود در پست جديد را در شش محور عنوان كرد و گفت: اولويت اول؛ انجام كليه ماموريت ها و وظايفي كه از طرف وزيرمحترم كشور به عهده اينجانب به عنوان جانشين وزير گذاشته مي شود، با توكل و اميد به ياري خداوند متعال و با بهره گيري از تمام توان و تجربه خود و همكاري و همدلي معاونين محترم وزير، استانداران و كليه مسئولان دلسوز كشور، اولويت دوم؛ نگاه علمي و دين مدار به پديده هاي مختلف و بهره گيري از دانايي و توانايي نيروهاي متدين و نخبگان كشور براي تبديل تهديدات به فرصت ها و ايجاد نشاط و شادابي در تمامي ساز و كارها و لايه هاي اجتماعي. اولويت سوم؛ شفاف سازي گردش كار و آشنا نمودن ارباب رجوع به حقوق قانوني خود و احترام به حمايت از حقوق حقه مراجعين و نهايتاً جلب رضايت آنها.
وي افزود: اولويت چهارم؛ گردش نخبگان و ساماندهي و برقراري ارتباط هرچه بيشتر بين شبكه علمي، سياسي و اجرايي كشور و پيوند بين حوزه هاي نرم افزاري و سخت افزاري. اولويت پنجم؛ تلاش در جهت ارتقاي كيفيت و گسترش مشاركت سياسي مردم در نظام سازمان يافته و ساماندهي و حمايت هرچه بيشتر از فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي در چارچوب قانون و نيز حمايت و گسترش فعاليت كانون هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح كشور. اولويت ششم؛ تعامل با تمامي نهادها، سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي و نظارتي، احزاب و تشكل هاي قانوني و تمامي شخصيت هاي موثر در انتخابات براي برگزاري انتخاباتي رقابتي، مردمي و با نشاط در چارچوب قانون و رعايت اخلاق اسلامي با امانت داري و صيانت كامل از آراي مردم.
عليرضا افشار نيز در مراسم توديع خود از معاونت سياسي وزارت كشور در پاسخ به دعوت براي سخنراني، بدون حضور در پشت تريبون از جايگاه حضار براي معاون سياسي جديد وزير كشور آرزوي موفقيت كرد.
افشار همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر احتمال بازگشتش به ستاد كل نيروهاي مسلح يا ادامه فعاليت در وزارت كشور اظهار داشت: هرجا كه رئيس جمهور تشخيص دهند، فعاليت خود را انجام مي دهم.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن