تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديجيتال نويسي و مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ديجيتال نويسي و مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال
رسانه هاي "آن لاين" با چنان سرعتي رشد كردند؛ كه رونق رسانه هاي سنتي را به چالش كشيدند.


هموطن آنلاين- سايه نيكانلو - خوشبختانه در سال هاي اخير ،‌ رشته هايي مثل مديريت رسانه و ژورناليسيم الكترونيكي در كشور در حال شكل گيري است . اما هنوز با آرمان مطلوب فاصله زيادي دارد. رشته ميان رشته اي مديريت رسانه، در دپارتمان هاي مختلف رويكردهاي رسانه اي مختلفي دارد.
در كشور ما اين رشته در مقطع ارشد براي نخستين بار در سال 81 در دانشكده صدا و سيما اجرايي شد؛ و بر همين اساس رويكردي راديو تلويزيوني دارد. اين البته منحصر به كشور ما نيست؛ و در بسياري از دانشكده هاي جهان مديريت رسانه، با رويكرد راديو تلويزيوني تنظيم و اجرا مي شود.
براي مثال در آكادمي آسيايي فيلم و تلويزيون، كه در هندوستان واقع است؛ دوره دوساله MBA در مديريت رسانه، بيشتر رويكردي مبتني بر پخش راديو تلوزيوني دارد؛ و توليد تلويزيوني، بازار رسانه اي و تكنولوژي هاي جديد را مورد توجه قرار مي دهد.همچنين مديريت شركت هاي رسانه اي مبتني بر روزنامه، در عصري كه رسانه هاي جديد و رقباي محلي بازار پر رقابتي را ايجاد كرده اند؛ به عنوان يك مسأله و تخصص مطرح است؛ و ديگر صرفاً مالكان نمي توانند كار مديريت را به عهده داشته باشند.
مديريت اين رسانه نيز از ديگر ابعاد مديريت رسانه به شمار مي رود."كالج ارتباطات لندن" مديريت رسانه را به عنوان مديريت رسانه هاي چاپي در نظر گرفته است. اين كالج با همكاري آكادمي رسانه هاي چاپي، دوره كارشناسي ارشد مديريت رسانه چاپي يا پرينت را براي مديران و مشاوران و محققاني كه در اين عرصه ي رقابتي و به شدت در حال تحول، مشغول فعاليتند؛ ايجاد كرده است.
سايت آكادمي رسانه هاي پرينت تصريح كرده است؛ كه امروزه مديران صنعت رسانه هاي چاپي براي اداره شركتهاي رسانه اي مبتني بر روزنامه هاي چاپي نياز به اين دارند؛ كه دانش تكنيكي را با مهارتهاي مديريت استراتژيك با هم داشته باشند. اين سايت هدف اين دوره را آموزش مديران براي سطوح پايين، مياني و عالي در صنعت رسانه هاي چاپي معرفي كرده است. در اين دوره كه به صورت تمام وقت و در 45 هفته طراحي شده است؛ دانشجويان با تحقيقات موردي، بازديدهاي صنعتي، سخنرانان ميهمان و كار بر روي پروژه هاي مديريتي، براي اداره اين صنعت در بازار رسانه اي آماده مي شوند.
واحدهاي اصلي اين رشته عبارتند از: تحقيقات آكادميك، رفتار سازماني، توليد، خدمات و ديناميك بازار، تكنولوژي هاي رسانه چاپي، كسب و كار و مديريت استراتژيك، استراتژي هاي مالي و استراتژي هاي عملي. همچنين دانشجويان بايد يكي از سه واحد زير را انتخاب كنند. مديريت كيفيت، مديريت بازاريابي و فروش و برنامه ريزي براي سرمايه گذاري. اما يكي ديگر از رويكردهاي مديريت رسانه در جهان كه حوزه هاي مطالعاتي آن به سرعت در حال تحول و نو شدن است؛ مديريت رسانه هاي جديد است. اساساً دهه نود را دهه اينترنت ناميده اند. دهه اي كه اينترنت به سرعت فراگير شد؛ و فن آوري هاي ديجيتال جهان رسانه ها را از خود متأثر ساختند.
رسانه هاي "آن لاين" با چنان سرعتي رشد كردند؛ كه رونق رسانه هاي سنتي را به چالش كشيدند. آنها سرعت انتقال و حجم محصول رسانه اي را تا حد زيادي افزوده اند؛ و بر برد و برش رسانه اي افزودند؛ و ويژگي جديدي به رسانه ها افزودند. آن خصوصيت انقلابي، تعاملي بودن است. پروفسور "پاول" يكي از اساتيد سايبر ژورناليسم، در اين خصوص گفته است:"در ساده ترين سطح بايد بگويم؛ در روزنامه نگاري، سايبر - ديجيتال- آن لاين، يك كانال تازه براي تحويل، بسته بندي و توزيع اطلاعات از سوي سازمان هاي خبري است. در اين محيط انواع عناصر رسانه اي با يكديگر تركيب شده اند؛ كه باعث تعامل استفاده كنندگان از محتوا مي شوند. اين امر به تسهيل توزيع و پس فرست {يا بازخور} مي انجامد."
در نتيجه به واسطه ي فن آوري ديجيتال و ويژگي هاي فضاي مجازي، ساخت رسانه اي تازه اي متولد شد.
اين ساخت رسانه اي جديد، مستلزم مديريت جديدي از جهت فرايند توليد و عرضه ي محصول رسانه اي است. چراكه در رسانه هاي جديد مفهوم رسانه و محصول رسانه اي متفاوت است.
مديريت رسانه هاي ديجيتالي
از اين روست كه مديريت در مديريت رسانه هاي آن لاين، اهميت و حساسيتي خاص مي يابد. اگر مديريت را به معني مسئوليت براي شناختن، طراحي كردن، هدايت كردن، توسعه دادن و ارزيابي كردن سرمايه گذاري و در پي آن سازمان و فعاليتهايش در نظر بگيريم؛ ( Prof. Dr. Beat F. Schmid, 2002) و آن را در كنار اين تعريف از رسانه قرار دهيم؛ كه رسانه عبارتست؛ از سيستم كانال ارتباطي، كه اجازه مي دهد؛ ارتباطات در ميان زمان و فضا، (يك فضاي منطقي با زبان و زمينه مشترك) جريان داشته باشد.مديريت اين رسانه هاي جديد، يكي از ابعاد و دغدغه هاي اين گرايش ميان رشته اي نوظهور است. از اين رو رويكرد غالب رشته مديريت رسانه، در برخي از دپارتمان ها، مديريت رسانه هاي جديد و مبتني بر وب است. براي مثال رشته مديريت رسانه، در دانشگاه "سنت گالن" عمدتاً ناظر بر اين مباحث است.
افرادي كه در سايت مديريت رسانه دانشگاه "سنت گالن" به عنوان متخصصين مديريت رسانه و محققين انستيتو "مديريت ارتباطات و رسانه" معرفي شده اند؛ تخصص هايي در زمينه هاي آن لاين و رسانه هاي جديد دارند.
"دورت ويتينگ كريست" ( Doerte Wittig Christ) كه دانشجوي دوره دكتراي مديريت ارتباطات و رسانه دانشگاه سنت گالن است؛ كارشناسي ارشدش را در زمينه تجارت و اقتصاد رسانه دانشگاه "برلين" آلمان گرفته است. حوزه تخصصي او اقتصاد اينترنتي است.
"ينگزي اكسو" (Yingzi Xu) دانشجوي دكترا است؛ و فوق ليسانسش را در رشته مديريت و تجارت بين المللي از دانشگاه "شيفلد هالام" ( (Sheffield Hallam گرفته است. حوزه هاي مورد علاقه او تجارت الكترونيك و نشر آن لاين و بازاريابي در صنعت رسانه است. او همچنين سردبير اجرايي ژورنال بين المللي تجارت الكترونيك و كسب و كار رسانه اي است.
دكتر "سالوم اشميد ايسلر" Dr. Salome Schmid-Isler)) از سال 90 در دانشگاه "سنت گالن" مشغول تدريس شد. او از سال 97 به عنوان محقق وارد انستيتيو مديريت ارتباطات و رسانه شد. طراحي ارتباطات از منظر تاريخي، طراحي محصولات ديجيتالي و زيباشناسي رسانه، حوزه هاي تخصصي و تحقيقي او هستند.دكتر "يوهاشيم هيز" (Dr. Joachim Haes ) فوق ليسانس مديريت ارتباطات را از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي گرفت؛ و از دانشگاه "سنت گالن" در رشته اقتصاد فارغ التحصيل شد. او در انستيتيو مديريت ارتباطات و رسانه اين دانشگاه، مشغول به كار مي باشد.
مدير اين انستيتيو دكتر "بيت اشميت "كه يكي از مطرح ترين اساتيد اين رشته است؛ ابتدا در دانشگاه "سوييس" فيزيك نظري خواند؛ و بعد از "انستيتيو تكنولوژي فدرال سوييس" در رشته ي رياضيات دكترا گرفت. حوزه تخصصي او تكنولوژي اطلاعات بود؛ و از سال 1987 استاد تكنولوژي و مديريت اطلاعات دانشگاه "سنت گالن" شد. از 89 تا 97 مدير انستيتيو مديريت اطلاعات در اين دانشگاه بود. از سال 98 مدير انستيتيو مديريت ارتباطات و رسانه شد؛ و از آن زمان در زمينه طراحي محصولات ديجيتال، بازاريابي توليدات الكترونيكي، مديريت اطلاعات، مديريت دانش، تئوري رسانه و مديريت رسانه مشغول فعاليت است.
بخش غالب سايت مديريت رسانه اين دانشگاه، كه از معروف ترين سايت هاي مديريت رسانه به شمار مي رود؛ تمركز خود را بر حوزه هاي دانش رسانه، كسب و كار رسانه اي، بازارهاي الكترونيكي، مديريت ارتباطات و طراحي رسانه هاي الكترونيكي قرار داده است.
سايبر ژورناليسم
سايبرژورناليسم چه تاثيري بر تحول روزنامه نگاري داشته است؟ روزنامه نگاري سايبر به چند دليل از روزنامه نگاري چاپي فاصله گرفته است. يكي از اين موارد، حذف شدن ماشين چاپ از حوزه توليد پيام است كه اين امر سرعت توليد را در روزنامه نگاري سايبر بالا برده است. دوم اينكه محتواي چاپي در اين نوع از روزنامه نگاري به محتواي ديجيتال تبديل شده و اين امر امكان مديريت محتوا و به روز سازي آن را فراهم كرده، سومين مورد قابليت آشكار بينامتنيت است به اين معنا كه محتوا در رسانه هاي سايبر از حالت متن منفرد به حالت فرامتن رسيده است.
نكته ديگر وارد ساختن مخاطبان از فضاي يك سويه چاپي به فضاي دوسويه سايبر است و بالاخره روزنامه نگاري سايبر به مهارت خاص خود نياز دارد و تكيه بر مهارت هاي متفاوتي را در توليد مي طلبد. اين نوع روزنامه نگاري چه برتري هايي به روزنامه نگاري چاپي دارد؟ اما در مورد مزاياي روزنامه نگاري سايبر بايد بگويم اين نوع روزنامه نگاري مزاياي فراواني دارد كه از جمله آنها مي توان به آزادي از زمان و مكان در اين روزنامه نگاري اشاره كرد كه اين بسيار مهم است. شما به محض ورود به جهان سايبر درموقعيت بي زماني و بي مكاني قرار مي گيريد.
به قول مارك فدرمن، انديشمند برجسته عرصه تكنولوژي هاي بسيار پيشرفته؛ در اين جهان، امكان اتصال و ارتباط بي نهايت، باعث وارونگي تصور ما از ارتباطات فرهنگي و شهروندي مي شود. وقتي مرزها و منطقه بندي هاي مبتني بر زمان حذف شود، به معناي واقعي كلمه ما به شهروندان جهان تبديل مي شويم و همانطور كه توزيع انبوه كتاب هاي چاپي باعث شد تا ايده ها و نظرات؛ بدون نياز به حركت خود فرد، در جهات مختلف حركت كنند ومسافت هاي طولاني را بپيمايد و ظرفيت توليد مطالب چاپي بلافاصله از قدرت نويسندگان براي توليد محتوا پيشي بگيرد، حالا ديجيتاليسم هم باعث دور بعدي تسريع در توليد محتوا شده است.
بي واسطه گي هم از مزاياي ديگر روزنامه نگاري سايبر است. منظورتان از بي واسطه گي چيست؟ در سايبر ژورناليسم بين توليدكننده يا روزنامه نگار آنلاين و مصرف كننده كه همان مخاطب باشد واسطه اي وجود ندارد و شبيه ارتباط چهره به چهره است. دوسويه بودن و حالت فرامتنيت هم همانطور كه گفتم از ويژگي هاي روزنامه نگاري سايبر است. به جنبه تكميل شوندگي متن هم بايد اشاره كنم و به پايايي متون سايبر كه هيچگاه از بين نمي روند و كهنگي خبر و در آرشيو خاك خوردن در اينجا وجود ندارد. استفاده از گرافيك، فيلم و صدا و تصوير هم جزو ويژگي هاي ديگر است كه رسانه هاي چاپي تنها تصوير را از اين مجموعه دارند. عرضه محتوا با پيكربندي هاي گوناگون هم از مزاياي ديگر است كه خودش بحث جداگانه اي را مي طلبد.
امكان شخصي سازي محتوا از سوي مخاطب هم از ويژگي هاي منحصر به فرد اين نوع روزنامه نگاري است. در ضمن شكل گردآوري و توزيع محتوا هم در روزنامه نگاري سايبر بسيار آسانتر از روزنامه نگاري چاپي است. روزنامه نگاري الكترونيك در ايران از چه زماني و چگونه آغاز شد؟ چه سير تحولي را طي كرده و الان در مقايسه با جهان در چه مرحله اي هستيم؟ از زماني كه روزنامه ها تصميم گرفتند فايل هايشان را به صورت pdf روي وب قرار دهند، اما گونه برخط اين روزنامه نگاري و به تعبير بهتر تاريخ تولد روزنامه نگاري آنلاين در ايران به گونه اي كه پيوسته آپديت شود و خودش توليد محتوا كند و به مثابه مكمل نسخه چاپي عمل كند؛ با تولد جام جم آنلاين در نوزدهم مهر 1381 شروع مي شود.
سايبرژورناليسم مي تواند جاي روزنامه نگاري سنتي را بگيرد؟ بايد منتظر ماند و ديد؛ من در تحقيقي كه 5 سال پيش در اين باره انجام دادم ديدگاه هاي 40 پاسخ دهنده (20 روزنامه نگار عرصه سايبر و 20 روزنامه نگار عضو رسانه هاي چاپي) را درباره 60 گويه اي كه به آنان دادم در حوزه هاي گوناگون و از جمله آينده روزنامه نگاري سايبر و سنتي، بررسي كردم. اين تحقيق نشان داد كه روزنامه نگاران ايراني عرصه سايبر و همتايان آنان در عرصه روزنامه نگاري سنتي بر سر 18 گويه دچار اختلاف نظر هستند كه حاوي پيام هاي بسيار مهمي بود. يكي از موارد مشهود اين اختلاف نظرها مربوط به همين سوال شما بود. به طوري كه گويه مربوط به اينكه آيا سايبرژورناليسم مي تواند جاي روزنامه نگاري سنتي را بگيرد؛ مورد اختلاف ترين گويه بين روزنامه نگاران سايبر و روزنامه نگاران سنتي بود.
آن گونه اين بود كه روزنامه نگاري سنتي باقي خواهد ماند و اگرچه از مخاطبان آن به تدريج كاسته خواهد شد، اما هسته اي از مخاطبان فرهيخته به رسانه هاي چاپي وفادار خواهند ماند. جالب اين بود كه در پاسخ به اين گويه كه تازه خيلي هم عليه روزنامه نگاري سنتي نبود؛ روزنامه نگاران سايبر قويا معتقد بودند روزنامه نگاري سنتي باقي نخواهد ماند و اين در حالي بود كه روزنامه نگاران سنتي معتقد به بقاي آن بودند. به هر حال تا آن موقع بر سر اين جابه جايي مورد بحث شما اختلاف نظرها در ايران بين روزنامه نگاران دست اندركار هر دو عرصه بسيار بالا بود.
به چه ابزارهايي براي روزنامه نگاري آنلاين نياز است؟ آيا اينترنت تنها ابزار است؟ نه، اينترنت فقط زيرساخت ماجراست و نه خود آن. براي اين نوع روزنامه نگاري به مهارت هاي گوناگون از جمله نرم افزارهاي مختلف و به زبان هاي برنامه نويسي و نيز به شيوه هاي آنلاين نويسي نياز داريم. محتوا در سايبرژورناليسم و روزنامه چاپي چه تفاوتي دارد؟ هيچ تفاوتي در محتوا وجود ندارد.
تفاوت ها بر سر نحوه ارائه آنها است و فرمت هايي كه بايد پيش از لود به خود بگيرند. در واقع ارزش هاي خبري ربطي به نوع رسانه ها ندارند و ارزش هاي هميشگي خود را دارند. استفاده از فيلم، انيميشن يا فايل هاي صوتي مي تواند مفيد باشد؟ چرا كه نه. اگر پهناي باند مناسب و زيرساخت هاي قوي وجود داشته باشد اين دو از مميزه هاي بي بديل روزنامه نگاري آنلاين هستند و از ضعف هاي آشكار روزنامه نگاري چاپي؛ چون نمي تواند از اين امكان استفاده كند.
امنيت در روزنامه نگاري الكترونيك چقدر مهم است؟ خيلي مهم هست. سايت شما بايد هميشه در دسترس باشد و كار كند. ضعف امنيتي از هيچ نظر خوب نيست. در روزنامه هاي آنلاين براي طراحي صفحات وب به چه نكاتي بايد توجه شود؟ جوابش دهها كتابي است كه در اين مورد نوشته شده است. ولي به طور مختصر، شلوغ نبودن صفحات، روان بودن طبقه بندي اطلاعات و سرعت لود شدن از فاكتورهاي مهم هستند. صفحه اول بهتر است چه ويژگي هايي داشته باشد؟ اين مساله در مورد سايت هاي گوناگون جواب هاي متفاوتي دارد. نمي شود قيافه home page يك سايت خبري به مجلات شبيه باشد و يا يك سايت زنان اين مميزه زنانه بودن را در نوع آيكن ها و رنگ هايش نشان ندهد.
در واقع در پاسخ به سوال مهم شما بايد بگويم كه صفحات اول سايت ها در قالب شكل جديدي از معرفي و توصيف هويت فردي يا سازماني طي چند سال اخير توسعه يافتند و بسيار مهم شده اند. در كل بايد جنبه هاي چشم نوازي، معرفي خود و نيز ساختارمند بودن اطلاعات و جنبه هاي تعاملي را در home page داشت. امكان rss تا چه حد مورد توجه روزنامه هاي الكترونيك ايران قرار گرفته؟ اين امكان مناسب هنوز به طور گسترده از سوي كاربران آماتور مورد استفاده قرار نمي گيرد ولي براي حرفه اي ها وب بسيار مفيد است؛ چون با اين سرويس، وقت زيادي از كاربران حرفه اي آزاد مي شود. به نظرم rss يك دستيار تخصصي است كه نه مزاحمتي دارد و نه حقوقي طلب مي كند. در تعيين تگ ها به چه نكاتي بايد توجه شود؟ به نكات فراواني بايد دقت كرد ولي اجازه بدهيد با توجه به اينكه خودم درگير يك سايت خبري هستم، از دادن پاسخ به اين پرسش خود داري كنم.
نشريات الكترونيك از چه قوانيني پيروي مي كنند؟ آيا قوانين نشريات چاپي براي آنها هم اعمال مي شود؟ رويه هاي قبلي در جهان وجود ندارد و ملاك حقوقي در بيشتر كشورهاي جهان براي سايت ها همان مقررات عام حقوقي است اما در فصل اول قانون مطبوعات ايران در بخش تعريف مطبوعات در ماده يك 3تبصره وجود دارد كه در تبصره 3 مي گويد تمامي نشريات الكترونيكي مشمول مواد اين قانون است. به پرسش شما بايد حقوقدانان و دست اندركاران حقوق سايبر پاسخ حقوقي بدهند اما به نظر من نشريه الكترونيك الزاما وب پايه نيست و بنابراين من آن را قابل تسري به وب سايت ها نمي دانم. مشترك شويد rss مخفف really simple syndication به معني تشكيل ارتباط هاي بسيار ساده است و به شما امكان مي دهد تا از آخرين خبرها و عنوان هاي سايت و يا وبلاگهاي مورد علاقه خود با خبر باشيد، بدون آنكه به آنها سر بزنيد.
ساختار يك فيدrss از زبان xml تشكيل شده است و شما نيز مي توانيد با استفاده از زبانxml يك rss براي سايت خودتان درست كنيد. با قرار دادن يك قسمت rss يك سايت در متن سايت ديگر، با عوض شدن اخبار و عناوين سايت اول، اين محتويات در سايت دوم هم به صورت خودكار عوض مي شوندrss . روشي براي توصيف اخبار و محتوي وب است كه براي توزيع از طريق يك ناشر آن لاين به كاربران وب بكار مي رود. هرگاه وب سايتي قصد داشته باشد محتوي مطالب خود را منتشر كند توصيفي از آن محتوي به شكل يك مدرك rss تهيه مي كند كه يك كاربر با يك مرورگر يا برنامه خاصي كه قابليت خواندن محتوي توزيع شده به اين وسيله را داشته باشد، مي تواند آن مطالب را دريافت كند.
rss reader يك نرم افزارrss خوان الكترونيكي است. اكنون نرم افزارهاي بسياري در اين زمينه وجود دارند كه مي توان با دانلود آنها rss خواند. اما به تازگي مرورگرهاي اينترنتي نيز به سيستم rss خواني الكترونيكي مجهز شده اند. feedshow.ir نيز يك rss reader آن لاين است كه توسط گروه نوين وب طراحي و راه اندازي شده است. اين سايت به كليه وب مستر ها و صاحبان سايت ها و وبلاگ هاي فارسي اين امكان را مي دهد تا با درج لينك هاي rss خود باعث باعث افزايش بازديد سايت يا وبلاگ خود شوند و امتياز خود را در موتور هاي جستجو افزايش دهند .
نتيجه
اين گزارش ما را به يازده نتيجه اصولي رهنمون مي كند :
‌ 1- سايبر ژورناليسم به اندازه سايبر ديپلماسي مهم است.
2- اموزش ژورناليسم الكترونيكي در كليه گرايش هاي روزنامه نگاري و ارتباطات بايد تدريس شود.
3- دركليه رسانه هاي ديجيتالي بايد سردبير ديجيتالي ،‌مثل مدير كنترل كيفي كارخانه حضور داشته باشد.
4- دولت براي توسعه ديجيتالي نويسي بايد هزينه كند.
5- حضور كم رنگ بخش هاي دولتي در رسانه هاي ديجيتال ،‌ آسيب پذيري ديجيتالي كشور را افزايش مي دهد.
6- رسانه هاي ديجيتالي در كشورهاي اسلامي بايد ركن ارتباطات ميان فرقه ها و مذاهب باشد.
7- تقريب ميان مسلمانان با رسانه هاي ديجيتالي بيش از پيش بايد ارتقا يابد. 8- رقابت سازي و فرصت سازي كاري در رسانه هاي ديجيتالي بايد توسط مسئولان حمايت شود
9- رسانه هاي ديجيتالي ،‌ توسط نيروهاي آماتور با سواد رسانه اي كم و محدود موفق نخواهند بود و درآمد زا نيستند.
10- هويت سازي براي رسانه هاي ديجيتالي توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد بيش از يك حرف و ادعا صورت عملي به خود بگيرد.
مهمترين نقطه عطف
بر اساس آنچه گذشت و خصوصا نتايج حاصل از اين گزارش به اعتقاد نگارنده ، مهمترين نقطه عطف براي توسعه فرهنگ سايبر ژورناليست با تاسيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شكل گرفت. مركز مذكور كه در سال 1385 با هدف حمايت از رسانه هاي ديجيتال و گسترش فرهنگ استفاده از اين رسانه ها تاسيس شد، در مدت كوتاه عمر خود تا كنون توانسته است اقدام به برگزاري صدها همايش، نشست، و كارگاهاي مختلف در زمينه سايبر ژورناليسم نمايد.
همچنين اين مركز در نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال كه نخستين دوره آن سال گذشته برگزار شد، و دومين دوره آن در هفته جاري افتتاح خواهد شد، توانست حمايت مناسبي از نشريات الكترونيك نمايد. اميد است كه با حضور گسترده رسانه هاي الكترونيك در دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال و برگزاري چند نشست تخصصي با موضوع راهكارهاي حمايت از سايبر ژورناليست ، اين مهم بتواند جايگاه خود را در كشور عزيزمان پيدا كند.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن