تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820973138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسافر كربلا در مسير عشق


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مسافر كربلا در مسير عشق
تهران-حيات

دو سكانس از فيلم سينمايي «مسافر كربلا» به كارگرداني بيژن شكرريز هنوز فيلم‌برداري نشده است.
به‌ گزارش حيات به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، كار فيلم‌برداري اولين ساخته سينمايي بيژن شكرريز در مقام كارگرداني پس از 55 روز سوم شهريور در ايران به پايان رسيد و اكنون كاوه ايماني كار تدوين، فردين خلعتبري كار ساخت موسيقي و محمود موسوي‌نژاد كار صداگذاري آن را آغاز كرده‌اند.
اين در حالي است كه به گفته بيژن شكرريز كه نخستين اثر بلند سينمايي خود را در مقام كارگرداني در دست ساخت دارد، علي‌رغم نامه‌نگاري‌ها و پيگيري‌هاي فراوان مسؤولين كانون به عنوان تهيه كننده و دست‌اندركاران اصلي با مراجع ذيربط، متأسفانه امكان حضور گروه براي فيلم‌برداري تنها دو سكانس آن فراهم نشده است.
وي گفت: طي 55 روز گروه براي فيلم‌برداري مراحل سختي را از تهران تا قصرشيرين گذراند و اكنون در مرحله تدوين وقتي به نتيجه كار نگاه مي‌كنيم خوشبختانه راضي كننده است اما كاش نهادهاي مختلف همچون سازمان حج و زيارت، آموزش و پرورش، صدا و سيما و سفارت ايران در عراق همكاري بيشتري با سازندگان اين فيلم مي‌كردند تا بتوانيم در بين‌الحرمين و حرم شريف امام حسين(ع) دو سكانس باقي مانده را فيلم‌برداري كنيم.
شكرريز توضيح داد كه اين فيلم از درون مايه‌اي مذهبي برخوردار است نه به معناي مستقيم و شعاري و در شمار فيلم‌هاي ديني و معناگرا قرار مي‌گيرد ضمن اين كه براي كودكان و نوجوانان واجد جذابيت و براي بزرگسالان نيز ديدني است. فيلم مسافر كربلا به گفته كارگردان آن در باره نوجواني است كه قصد دارد قاليچه نذري مادربزرگ را به كربلا ببرد. قاليچه‌اي كه مادربزرگ آن را براي دايي امير رزمنده‌اي كه سالهاست از او خبري نيست بافته است.
نوجوان در اين راه به اتوبوسي برمي‌خورد كه عازم كربلا است و با همان حس كودكانه‌اش قاليچه را زير بغل مي‌زند، قلّك‌اش را مي‌شكند و با پول خردهايش، در محل خواب راننده اتوبوس مخفي و عازم عراق مي‌شود تا در اين مسير با جريان‌ها و اتفاق‌هاي مختلفي روبرو شود.
كارگردان فيلم در ادامه ضمن اعلام رضايت از نتيجه كار گفت: سعي كرديم با در نظر گرفتن سادگي فيلم‌نامه و بهره‌گيري از بازي‌گران تئاتر كه چهره نيستند قصه‌اي ساده و لطيف را براي مخاطب باورپذير كنيم و در مجموع به نتيجه خوبي رسيده‌ايم. وي اين نكته را هم گفت كه احتمال دارد نام فيلم به «مسير عشق» تغيير يابد.
نويسنده فيلم‌نامه مسافر كربلا سيدمهدي شجاعي است و ايرج عاشوري، حجت ذيجودي، سميرا برادري، مريم كاظمي، سعيد جليلي و شهرام متولي‌باشي به عنوان مدير فيلم‌برداري، مدير برنامه‌ريزي، منشي صحنه، بازيگردان، دستيار اول كارگردان و صدابردار صحنه با بيژن شكرريز همكاري كرده‌اند. از بابك پناهي به عنوان طراح صحنه و لباس، محمود مهدوي طراح چهره‌پردازي، امير عابدي عكاس، گروه سينمايي ديدگاه به عنوان مجري طرح و محمدرضا كريمي‌صارمي به عنوان مشاور پروژه نام برده شده است.
در فيلم مسافر كربلا همچنين مهرداد ضيايي، مريم كاظمي، احمد عباسقلي، ارسطو خوش‌رزم، سيما مطلبي، طاهره اعلايي و حسين پرستار به عنوان بازيگر نقش‌آفريني كرده‌اند.
بيژن شكرريز از سال 1364 به بعد عكاسي 11 فيلم سينمايي مانند «دارا و ندار»، «مسافران مهتاب»، «ويزا»، «معما»، «اتوبوس» و «كفشهاي ميرزا نوروز» را بر عهده داشته و ساخت چندين فيلم مستند را نيز در كارنامه هنري خود ثبت كرده است.
مجموعه مستند «آواز زندگان» او هم اكنون از شبكه يك سيما در حال پخش است.

پايان پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن