تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار سراوان:سالانه 50 هزار تن خرما در سراوان برداشت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرماندار سراوان:سالانه 50 هزار تن خرما در سراوان برداشت مي شود
زاهدان - خبرگزاري مهر: فرماندار سراوان در جلسه شوراي اداري اين شهرستان گفت: 15 هزار هكتار زمين باغي در سراوان وجود دارد كه ساليانه 50 هزار تن خرما در اين شهرستان برداشت مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در سراوان، سيد عبدالحسين سجادي ظهر امروز در جلسه شوراي اداري سراوان با اعلام اينكه شغل 70 درصد مردم سراوان كشاورزي است، اظهار داشت: 30 هزار هكتار زمين زير كشت دراين شهرستان وجود دارد كه 15 هزار هكتار آن باغي و 15 هزار هكتار زراعي هستد.

وي افزود: در سال 50 هزار تن خرما از نخيلات اين شهرستان برداشت مي شود ولي متاسفانه هنوز كارخانه فرآوري و بسته بندي خرما در سراوان وجود ندارد.

سجادي در ادامه با اعلام آماري از وضعيت جغرافيايي، بهداشتي، عمراني و اقتصادي شهرستان سراوان اعلام كرد: سراوان با شش بخش، 14 دهستان و 504 روستا و با كشور پاكستان 386 كيلومتر مرز مشترك دارد.

فرماندار سراوان ادامه داد: در مدت چهار سال گذشته تاكنون 938 كلاس درس در اين شهرستان احداث شده است.

وي تعداد حوزه هاي علميه فعال سراوان 19 حوزه عنوان كرد و گفت: در اين تعداد حوزه هزار و 500 طلبه مشغول به فراگيري علوم اسلامي هستند و علاوه بر آن در سراوان دو هزار مسجد فعال وجود دارد و 86 نمازجمعه در اين شهرستان اقامه مي شود.

سجادي با اشاره به ظرفيت هاي معدني اين شهرستان عنوان كرد: بنا بر اعلام كارشناسان سازمان صنايع و معادن استان، معادن سنگ گرانيت در اين شهرستان به لحاظ كيفيت و حجم ذخاير در استان منحصر به فرد است.

وي به وجود 386 كيلومتر نوار مرزي سراوان با كشور پاكستان اشاره كرد و خواستار فراهم شدن تجارت چمداني جهت حل مشكل معيشت و اشتغال مردم اين منطقه شد.

فرماندار سراوان به وجود 67 اثر ملي باستاني كه در فهرست آثار ملي ثبت شده در اين شهرستان اشاره و اعلام كرد: سفال كل پورگان سراوان بي نظير است و تنها موضع زنده سفال دنيا در سراوان وجود دارد.

سجادي در پايان چالش ها و مشكلات اين شهرستان را بالا بودن نرخ بيكاري،عدم استخراج معادن، نبود كارخانه فرآوري و بسته بندي خرما كه احداث آن در سفر مقام معظم رهبري به استان مورد تاكيد قرار گرفته بود، كمبود شديد پزشك عمومي و متخصص و نبود انبار ذخيره سوخت اعلام كرد و خواستار رفع اين مشكلات شد.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 475]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن