تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820061515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوابتان نمیبرد؟ نخوابید!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



وقتی شما دچار بیخوابی میشوید، چه کار میکنید؟ بعضیها با اینکه نکات کلیدی بهداشت خواب را رعایت میکنند، باز به دلیل برخی ناآگاهیها، اختلال خواب میگیرند

ثابت شده است کسانی که خواب خوبی ندارند دوران بیداری خوبی هم ندارند و عملکرد روزانهشان دچار اختلال میشود؛ یعنی در فراگیری و آموزش نیز دچار افت عملکرد میشوند. همین امر، ضرورت خواب را در حد نیاز به غذا و هوا به اثبات میرساند.
هر یک از این افراد به راهحلهایی از قبیل مطالعه در رختخواب، گوش دادن موسیقی با هدفون، تماشای تلویزیون و غیره اشاره کردهاند که البته همه این موارد از نظر علمی، مطرودند.
این نکته را رعایت کنید که اگر بعد از 20 دقیقه دراز کشیدن در رختخواب خوابتان نبرد، بهتر است از اتاق خواب خارج شوید و در فضای دیگری به تماشای تلویزیون یا مطالعه بپردازید و اگر خوابتان گرفت، دوباره به اتاق خواب برگردید.
در اتاق خواب شما نباید رادیو، تلویزیون، میز نقشهکشی و غیره باشد. در واقع، نباید استفادهای غیر از خواب از آنجا کرد. مغز شما باید شرطی شود و بداند که در اینجا فقط باید خوابید. داشتن فعالیتهای شغلی در اتاق خواب، استفاده از کامپیوتر و گذراندن دقایق قبل از خواب در پای آن را برای خودتان ممنوع کنید.
بدترین روش این است که شما به خاطر اینکه خوابتان نمیبرد، تلویزیون را به اتاق خواب ببرید. اگر میبینید که به رغم رعایت نکات بهداشت خواب باز هم ساعتی در رختخواب میغلتید تا خوابتان ببرد به روانپزشک مراجعه کنید.

البته شاید بتوانید بیخوابی خود را با به کار بستن این نکات درمان کنید:

1 - با شکم خالی به رختخواب نروید و غذای مختصری (ترجیحا لبنیات) را یکی دو ساعت قبل از آن بخورید و حتیالمقدور از غذاهای گوشتی و کربوهیدراتی (قندی) بپرهیزید. غذای سنگین نخورید چون مانند شکم خالی، هر دو، مانع خواب راحتاند.


2 - با خودتان قرار بگذارید یکی دو ساعت قبل از خواب به لحاظ فعالیت جسمی و روحی در وضعیت آرامش قرار بگیرید، یعنی استفاده از کامپیوتر، داشتن مکالمات تلفنی، بحث و مشاجره و فعالیتهای بدنی را یکی دو ساعت قبل از خواب ممنوع کنید.


3 - از خوردن موادی که میتواند کیفیت خوابتان را بکاهد، بپرهیزید. قهوه، شکلات، کاکائو و نوشابه از این جملهاند.


4 - اگر روزهای پرکاری دارید که با استرس زیاد همراهاند اثر مستقیمی روی بیخوابی شما دارد و در شروع خواب و یا در تداوم آن (زیاد بیدار میشوید) مشکل خواهید داشت. گاهی این استرس که با علایم افسردگی همراه است به مرور اوضاع را بدتر میکند و توصیه داریم به روانپزشک مراجعه کنید و یا اگر میتوانید استرسها را بکاهید.


5 -نگذارید نظم خوابتان به هم بریزد چون بدن ما به سرعت به بینظمیها واکنش میدهد. اگر دیرتر از ساعت 12 یا یک میخوابید فکری به حال تغییر ساعت خوابتان بکنید و دلیل این دیرهنگامی را رفع کنید. اگر هر شب فقط 5 دقیقه آن را جلوتر ببرید تا سر هفته اصلاح میشود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن