تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804338247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درسهايي از بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تهاجم همه‌جانبه غرب عليه اسلام و لزوم وحدت اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درسهايي از بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تهاجم همه‌جانبه غرب عليه اسلام و لزوم وحدت اسلامي
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)-دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري:تبيين فرمايشات مقام معظم رهبري طي هفته‌هاي اخير به روشن شدن مسائل مهمي از نظام اسلامي و دنياي اسلام كمك مي‌كند. كه يكي از مهم‌ترين اين مسائل تهاجم همه‌جانبه سلطه‌گران عليه دنياي اسلام است.


رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز عيد فطر به اين مساله اشاره نمودند و تصريح كردند: «نكته‌ي دومي كه لازم است عرض بكنم، اين است كه امروز دنياي اسلام با تهاجم سياسي و فرهنگي و تبليغاتي همه‌جانبه‌ي دشمنان اسلام مواجه است. اين نكته را بايد در همه‌ي جهان اسلام، همه‌ي آحاد مردم، بخصوص نخبگان، بخصوص روشنفكران، علماي دين، افراد برجسته‌ي سياسي غفلت نكنند.»‌ (10/7/87) نگاهي به ساير بيانات معظم‌ له در اين روزها به تبيين بيشتر نكات نهفته در اين فراز از سخن كمك مي‌كند:
1- رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران (29/6/87) و نماز عيد فطر (10/7/87) همچون هميشه بر مساله لزوم وحدت در داخل كشور و در بين مسلمان تاكيد نمودند و راه موفقيت دنياي اسلام را در مقابل هجمه همه‌جانبه استكبار، حفظ وحدت برشمردند. ايشان در خطبه نماز عيد فطر اعلام كردند: «من بار ديگر براي صدمين بار، هزارمين بار، از زبان ملت ايران خطاب به همه‌ي براداران مسلمان در اكناف عالم عرض مي‌كنم: اتحاد خودتان را حفظ كنيد، مبادا بازيچه دست دشمنان مشتركي بشويد كه به عنوان قوميت عرب و عجم، به عنوان مذهب شيعه و سني و به عناوين گوناگون ديگر بين شما اختلاف بيندازند. آنها نه دوست شيعه هستند، نه دوستي سني؛ آنها دشمن اسلامند.»‌
2- حفظ اين وحدت آنجا اهميت بيشتري مي‌يابد كه به مسئله‌ي ديگري كه رهبر معظم انقلاب اشاره مي‌كنند توجه كنيم از نظر معظم له «يك جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. اين جهاد لزوما جهاد نظامي نيست؛ جهاد سياسي است، جهاد فكري است، جهاد علمي است، جهاد اجتماعي است و جهاد اخلاقي است. امت بزرگ اسلام بتدريج با ابعاد گوناگون اين جهاد آشنا شده است و آشنا مي‌شود.» (10/7/87)

واقعيت اينكه در حال حاضر تهاجم نظامي سلطه‌گران به كشورهاي اسلامي منطقه سبب شده تا نوعي موازنه‌ي نامتعادل در منطقه شكل گيرد كه شرايط حساسي را به وجود آورده است. از يك سو تهاجم نظامي سلطه‌گران با تهاجم فرهنگي- تبليغاتي آنها گره خورده و وضعيت اسفناكي را بر عراق،‌ افغانستان و حتي مناطقي از پاكستان مسلط نموده و از سوي ديگر جريانات اسلامي توانسته‌اند در مقابل اين هجوم گسترده خود را باز يافته و سلطه‌گران را در حوزه‌هاي مهمي از جمله حوزه قدرت سياسي به بن‌بست كشانند. چنين هماوردي در شرايطي به سود مسلمانان تمام خواهد شد كه وحدت خود را حفظ نموده و در مقابل سلطه‌گران ايستادگي كنند. همچنان كه رهبرمعظم انقلاب به كرّات به آيه «استعينوا بالصبْرِ و الصلوه» اشاره نموده و ايستادگي همراه با ايمان الهي را راه موفقيت مسلمانان مي‌دانند. بر همين اساس معظم له در خطبه‌هاي نماز عيد فطر، ايستادگي مسلمانان فلسطين را عامل شكست صهيونيسم اعلام كردند و فرمودند: «ما به ملت فلسطين درود مي‌فرستيم. اين ملت به حق و به انصاف اثبات كرده است كه لايق نام مسلماني و لايق نام يك ملت زنده است.»
3- نكته‌ي مهم ديگري كه رهبر معظم انقلاب اشاره مي‌كنند افق‌هاي روشن پيش روي امت اسلامي است. ايشان در ديدار با مسئولان نظام به مناسبت عيد فطر، ابراز داشتند كه در حال حاضر با توجه به بيداري، اميدواري و حركت مسلمانان به سوي پيشرفت، دشمنان احساس ضعف مي‌كنند و راه بر روي آنها بسته است : «البته ما نمي‌خواهيم خودمان را به خوشبيني‌هاي افراطي دلخوش كنيم. واقعيات سخت و دشوار و تلخ در مقابل چشم همه هست؛ اما مسئله اين است كه قدرت استكباري در مقابل اراده‌ي ملت‌ها نتوانسته است كاري از پيش ببرد، بعد از اين هم نخواهد توانست كاري از پيش ببرد.»
توجه به اين تحليل از شرايط حاضر نشان مي‌دهد كه از نظر مقام معظم رهبري:

1- دنياي اسلام همواره مورد هجمه استكبار قرار داشته و اين تهاجمات در اشكال مختلفي رخ مي‌دهد. در اين ميان دنياي اسلام ونظام اسلامي ضمن استقامت براصول خود بايد با شعار عدالت طلبي در مقابل سلطه گران بايستند.معظم له اين نكته را در ديدار با شخصيت هاي بين المللي (23/7/87) به روشني بيان كردند:«دعا و نصيحت براي حل مشكلات جهان خوب است اما بدون عدالت طلبي ومقابله با ظلم، هيچ نصيحتي واقدامي مؤثر نخواهد بود.»
2- نمي‌توان و نبايد به ديدگاه‌هايي كه سعي در ايدئولوژي‌زدايي از شرايط كنوني دارند و تهاجمات آمريكا به كشورهاي اسلامي را ذيل برخورد منافع ملي تفسير مي‌كنند، اطمينان كرد؛ بلكه به موازات رشد بيداري اسلامي عزم سلطه‌گران جهت حذف و مقابله با اسلام جدي‌تر مي‌شود و در اين ميان صهيونيسم نقش اصلي را خواهد داشت. هر چند كه افزايش اين تهاجم استكبار نه به جهت قدرتمندتر شدن آنها بلكه به معناي ضعيف‌تر شدن آنها است.
سخن رهبر معظم انقلاب در اين باره كاملاً روشن كننده است:‌ «امروز تهاجم عليه اسلام و مقدسات مسلمانان همه‌جانبه است و اين نه به خاطر اين است كه دشمن قوي شده است، به خاطر اين است كه دشمن در مقابل حركت عظيم اسلام احساس ضعف مي‌كند؛ لذا به انواع جنگهاي رواني، تهاجمات گوناگون،‌ ترساندن ملت‌ها و كشورهاي مسلمان از يكديگر، تبليغات عليه يكديگر متوسل مي‌شود. راه اين است كه دنياي اسلام وحدت خود را حفظ كند.» (10/7/87)
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن