تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803156594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تايم: عراقي‌ها آمريكا را وادار به عقب‌نشيني درباره توافقنامه امنيتي كرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تايم: عراقي‌ها آمريكا را وادار به عقب‌نشيني درباره توافقنامه امنيتي كرده‌اند
خبرگزاري فارس: يك مجله معتبر آمريكايي در گزارشي با اشاره به اينكه توافقنامه امنيتي بغداد-واشنگتن هنوز نقاط چالش‌برانگيز و مورد اختلاف دارد، نوشت كه عراقي‌ها آمريكا را در پذيرفتن اصل‌هاي خود وادار به عقب‌نشيني كردند.


به گزارش فارس، مجله "تايم" در گزارش خود نوشت: ستاد انتخاباتي "جان مك‌كين"، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا تلاش كرده است تا قول "باراك اوباما"، نامزد دموكرات انتخابات براي خروج 16 ماهه از عراق را زير سئوال ببرد.
در اين گزارش آمده است: مك‌كين از تعيين تاريخ دقيق و مشخص براي خروج نظاميان آمريكايي از عراق امتناع كرد. وي معتقد است كه خروج نظاميان آمريكايي از عراق به معناي شكست در اين كشور است و اعلام كرده است كه زماني نيروها بايد از عراق خارج شوند كه پيروز شده‌اند.
اين مجله افزود: توافقنامه امنيتي كه گفته مي‌شود كه توافق درباره آن نزديك است، يك تاريخ مشخص براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق تعيين مي‌كند. عراقي‌ها اصرار دارند كه آمريكا تا پايان سال 2011 نظاميان خود را از كشورشان خارج كند.
بر اساس اين گزارش، شايد زمان تعيين شده از سوي عراقي‌ها در مقايسه با زمان تعيين شده از سوي اوباما براي خروج از عراق بلندتر و طولاني‌تر باشد، اما به نظر مي‌رسد كه عراقي‌ها موفق شده‌اند دولت بوش را در پذيرفتن اصل‌هاي خود وادار به عقب‌نشيني كرده و تاريخ مشخصي را براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق تعيين كنند.
تايم نوشت: همچنين بر اساس توافقنامه، سربازان آمريكايي تا تابستان آينده بايد از شهرهاي عراق خارج شده و دستگيري بدون محدوديت شهروندان عراقي را متوقف كنند.
در گزارش فوق آمده است: قطعا توافقنامه هنوز كامل نشده است. هنوز نقاط محل بحث و چالش در توافقنامه وجود دارد كه از جمله آن مسئله مصونيت قضايي نظاميان آمريكايي است. همچنين عراقي‌ها خواستار اين هستند كه به آنها حق بازرسي از سلاح‌ها و تجهيزات نظامي كه به كشورشان وارد مي‌شود داده شود تا آنها مناسب بودن اين تجهيزات را براي انجام ماموريت‌هاي خود تشخيص دهند.
"نوري المالكي"، نخست وزير عراق در مصاحبه‌اي با تايم اعلام كرد كه بايد اين اطمينان به عراق داده شود كه از خاك آن براي حمله به كشورهاي همسايه از جمله ايران استفاده نخواهد شد.
بر اساس اين گزارش، توافقنامه امنيتي بايد توسط كابينه و پارلمان عراق به تصويب برسد؛ جايي كه احتمال مخالفت با آن مي‌رود. مقامات دولت عراق پيشنهاد كرده‌اند كه يك توافقنامه جديد در سال 2011 در صورت به تحقق پيوستن شرايط مي‌تواند مطرح و مورد بحث واقع شود.
به نوشته تايم، توافقنامه ترديدها درباره بسته شدن پرونده عراق را نيز از بين مي‌برد، البته اين بدان معنا نيست كه آمريكا در عمل به خواسته‌هاي خود دست يافته است. يك برآورد سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا درباره عراق كه براي راهنمايي دولت جديد آماده مي‌شود و اكنون در مراحل پايان تنظيم قرار دارد هشدار مي‌دهد كه شرايط عراق برخلاف اظهارات مك‌كين درباره بروز برخي پيشرفت‌ها در اين كشور هنوز خطرناك است.
در بخشي از اين گزارش آمده است: به رغم كاهش خشونت‌ها در عراق از اوايل سال 2004، مقامات اطلاعاتي در آمريكا بر اين باورند كه افزايش 30 هزار نظامي آمريكا در عراق تنها يكي از عوامل كاهش خشونت‌هاست. عوامل ديگر در كاهش خشونت‌ها مي‌توانند هنوز به عنوان عاملي به عنوان افزايش خشونت‌ها و بي‌ثباتي باشند.
بر اساس اين گزارش، "ديويد پترائوس"، فرمانده نيروهاي آمريكايي در خاورميانه و آسيايي مركزي كه مك‌كين بارها با استناد به سخنان او اعلام موضع مي‌كند، هشدار داده است كه شرايط كنوني عراق "شكننده" و "برگشت‌پذير" است.
با توجه به اينكه مقامات آمريكايي بارها اعلام كرده‌اند كه شرايط عراق موضوع ادامه حضور نظاميان امريكايي در عراق را تعيين تكليف خواهد كرد، اما احتمالا شرايط موجود در عراق اين كار را نخواهد كرد، چون آرامش شكننده در اين كشور همزمان با افزايش قدرت دوباره طالبان در افغانستان است. بنا بر اين آمريكا بايد نيروهاي بيشتري را به افغانستان اعزام كند. تقويت حضور نظامي در افغانستان نيازمند خروج از عراق است.
تايم نوشت: از طرفي، بحران اقتصادي و ركود جهاني فشارهاي بيشتري را بر واشنگتن وارد خواهد كرد. حضور نظامي آمريكا در افغانستان و عراق فقط براي سال 2008 حدود 200 ميليارد دلار هزينه در بر خواهد داشت. عمل به اين تعهد بار سنگيني را بر دوش واشنگتن خواهد گذاشت، چون كاخ سفيد اكنون بايد صدها ميليارد دلار صرف نجات از بن‌بست اقتصادي در آمريكا كند.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن