تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811620632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي قاليباف با 3 رسانه ژاپن سياستمدار خوب كارهاي بزرگ را با كمترين هزينه براي مردم انجام مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتگوي قاليباف با 3 رسانه ژاپن سياستمدار خوب كارهاي بزرگ را با كمترين هزينه براي مردم انجام مي‌دهد
خبرگزاري فارس:شهردار تهران گفت: سياستمدار خوب كسي است كه كارهاي بزرگ را با كمترين هزينه براي مردم انجام مي‌دهد و توسعه را نيز با آرامش ملت به پيش مي‌برد.


به گزارش خبرگزاري فارس، قاليباف كه به دعوت رسمي دولت ژاپن در اين كشور به سر مي‌برد صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌هاي ملي ژاپن به تحليل خود از مهمترين مسايل ديپلماتيك، موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي، تورم و مشكلات اقتصادي ايران و جهان و همچنين انتخابات آينده رياست جمهوري پرداخت و تأكيد كرد: سياستمدار خوب كسي است كه كارهاي بزرگ را با كمترين هزينه براي مردم انجام مي‌دهد و توسعه را نيز با آرامش ملت به پيش مي‌برد.
وي در گفت‌وگو با رسانه‌هاي معتبر ژاپني از جمله شبكه ملي تلويزيون ژاپن (NHK)، خبرگزاري كيودو و روزنامه يوميوري؛ ريشه تورم در ايران را سه عامل ضعف در توليد، وابستگي به نفت و هزينه‌هاي بالاي دولت خواند؛ مشكل اصلي عدم توافق در موضوع هسته‌اي را عدم درك يك ايران متحد در خصوص حقوق هسته‌اي معرفي كرد و در خصوص روابط شخصي با رئيس جمهوري نيز گفت: «آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشور ماست و همه وظيفه داريم كه وي را حمايت كنيم. اما اين نكته را مورد تأكيد ويژه قرار مي‌دهم كه چون آقاي احمدي‌نژاد را دوست دارم جايي كه وي اشتباه كند حتماً انتقاد خود را هم مطرح خواهم كرد.»
وي تصريح كرد: رفته رفته نسل جديدي از سياستمداران در كشورهاي مختلف دنيا روي كار مي‌آيند. سياستمداراني كه من گمان مي‌كنم با درك صحيح از واقعيت‌ها بتوانند فضاي ملتهب و نگران كننده ميان كشورها را اصلاح كرده و كاري كنند كه زندگي در قرن 21 براي مردم جهان پر از آرامش و امنيت باشد.

*مصاحبه با تلويزيون ملي ژاپن (NHK)

اولين گفت‌وگوي خبري شهردار تهران با خبرنگاران شبكه تلويزيوني NHK صورت گرفت و بيشتر حال و هواي مباحث سياسي، اقتصادي و همچنين اقتصادي سياسي داشت.
قاليباف دو مسأله بسيار مهم در اقتصاد امروز ايران را خصوصي‌سازي با هدف كاهش هزينه‌ها و همچنين جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي براي اجراي پروژه‌هاي مهم عنوان كرد و گفت: واقعيت اين است كه هم‌اكنون شرايط اقتصادي كشور مطلوب نيست و ما به دليل تورم پديد آمده دچار مشكلاتي شده‌ايم، اما بايد به اين نكته مهم نيز توجه كرد كه نسبت به بحران بزرگ اقتصادي اين روزهاي دنيا، كشور ايران آسيب كمتري داشته است. پس در مقايسه با اين بحران اقتصادي ، بويژه در غرب ، وضعيت بهتر و پايدارتري داريم.
وي در پاسخ به سوالي در مورد دلايل تورم گفت:به اعتقاد من اين تورم دو دليل عمده دارد اول ضعف در توليد و ديگري وابستگي به نفت. قاليباف نفت را داراي دو جنبه براي ايرانيان دانست و گفت اين سرمايه طبيعي مي‌تواند هم فرصت باشد و هم تهديد.
شهردار تهران با تأكيد بر اين مطلب كه "سياست‌هاي فعلي در عرصه اقتصاد در درازمدت مشكلات اقتصادي كشور را ريشه‌كن نخواهد كرد" خاطر نشان كرد: اين نااميدي ناشي از دو دليل عمده است. اول به خاطر شرايط خاص فعلي و ديگري به دليل وجود نقدينگي بالا در كشور.
قاليباف در پاسخ به سوالي در مورد نگاه خود به سياست‌هاي اقتصادي دولت دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: هر اقدام اقتصادي موافقين و مخالفيني دارد. اما بايد دو سه نكته در اين بين مورد توجه باشد. اول اينكه افزايش توليد مي‌تواند ضمن به حركت درآوردن چرخ‌هاي اقتصاد كشور مشكل بزرگ اشتغال را هم حل كند. دوم اين كه ما بايد به سمت جذب سرمايه‌هاي خارجي پيش برويم. نكته سوم هم اين است كه به هر حال دولت بايد هزينه‌هاي خود را كم كند و اين كم كردن هزينه‌ها تنها با كاهش تصدي دولت بر بخش‌هاي مختلف امكان‌پذير است.
وي در تشريح مزيت‌هاي اقتصادي سرمايه‌گذاري در تهران و همچنين تدابير انديشيده شده براي تأثير در اقتصاد شهري خاطر نشان كرد: هم‌اكنون شرايط حقوقي و قانوني براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي و تضمين امنيت سرمايه گذاري آنان در تهران فراهم شده ، ضمن اين كه البته اعتقاد داريم بايد تسهيلات قانوني بيش از اينها هم باشد. مسأله ديگر اين است كه واقعاً ارزش افزوده سرمايه‌گذاري در تهران اساساً قابل مقايسه با نقاط ديگر دنيا نيست. يعني سود بالاي سرمايه‌گذاري‌ها مي‌تواند عامل ترغيب‌كننده‌اي براي هر سرمايه‌گذار تلقي شود. مسأله ديگر هم اين است كه به هر حال در ميان كشورهاي خاورميانه هم‌اكنون كشورها در بهترين شرايط امنيتي قرار دارند. منتهي مشكل فشار غيرمنطقي برخي از كشورها به شركت‌هاي بزرگ را هم نمي‌توان ناديده گرفت.
شهردار تهران با تأكيد بر اين كه "هم‌اكنون به واسطه شرايط اقتصادي پديد آمده در دنيا بهترين فرصت براي شركت‌هاي بزرگ اقتصادي و صنعتي فراهم آمده تا خود را از سيطره كشورهاي زورگو خلاص كرده و رأساً در خصوص سياست‌هاي اقتصادي‌شان تصميم‌گيري كنند" ، گفت: به هر حال اين شركتهاي اقتصادي كه برخي از آنها بيشترين كمك را به كشور خود و برخي سياستمداران مي‌كنند بايد بر اين نكته نيز توجه ويژه داشته باشند كه نبايد استقلال يك مجموعه اقتصادي تحت تأثير سياست‌هاي غيرعقلاني قرار گيرد.
قاليباف در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاران NHK پيرامون سياست دولت ايران مبني بر توجه خاص به مناطق محروم گفت: اين رويكرد حتماً سياست خوبي است اما اگر توجه دولت در راستاي توليد و اشتغال هم باشد حتماً بسيار بهتر خواهد بود. يعني اگر نگاه ما صرفاً خدماتي بوده و در نتيجه نقدينگي را بالا ببرد يا مشكلي را به صورت ريشه‌اي حل نكند در دراز مدت به چيزي دست نمي‌يابيم . با اين وصف به اعتقاد من سياستهاي فعلي در موضوعات مهم و كليدي همچون اشتغال كارآيي چنداني ندارد و ايجاد تحول در آنها ضروري است.
شهردار تهران در پاسخ به سوال ديگر مطرح شده پيرامون تأثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد كشورمان گفت: كاهش قيمت نفت يك چالش جدي را براي تمامي صادركنندگان اين ماده حياتي ايجاد خواهد كرد. اينكه اين چالش هم‌اكنون چندان به چشم نمي‌آيد دليلش اين است كه چون عموم اين كشورها صندوقي تحت عنوان ذخيره ارزي يا خزانه يا اسامي مشابه اين دارند، فعلاً از آن خارج كرده وا جازه نمي‌دهند كه مشكلات به چشم بيايد. اما به هر حال اين موضوع مشكل‌ساز خواهد شد.
وي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با اين شبكه تلويزيوني در پاسخ به سؤالي پيرامون موضوع هسته‌اي كشورمان و تأثير اين موضوع در زندگي عادي مردم گفت: در خصوص حق دست‌يابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي عموم ايرانيان با هر گرايش و سليقه‌اي اتفاق نظر دارند و اين يكي از مشكلات كشورهاي مقابل است كه نمي‌خواهند چنين واقعيتي را بپذيرند . آنها هم مي‌دانند كه اين موضوع كاملاً ملي و مورد اجماع ايرانيان است. نمي‌دانم شايد زماني تصميم بگيرند كه اين واقعيت را قبول كنند اما به اعتقاد من بايد دو سياست مهم را در اين موضوع مورد توجه قرار داد. اول اعتمادسازي و ديگري روشن‌گري. در موضوع اول از يكطرف ما از مكانيزم هاي جديد فني براي اعتماد سازي بيشتر (مثل طرح مداليته) استقبال مي كنيم و از طرف ديگر طرفين مقابل نيز با اجراي تعهدات خود و عدم تبعيض اعتماد ملت ايران را جلب كنند. در فاز دوم هم اين را به مردم دنيا بيشتر نشان بدهيم كه ميان رفتارهاي قدرت هاي مدعي غرب تناقض‌هاي جدي و ابهام‌آوري وجود دارد.
قاليباف ضمن دعوت از كشورهاي پرقدرت و مهمي چون ژاپن براي ايفاي نقش جدي‌تر در معادلات بين‌المللي تصريح كرد: واقعاً‌ براي من باعث تعجب است كه چگونه كشور قدرتمند و موثري همچون ژاپن نقش خود را در دنيا فراموش كرده و در حالي كه مي‌تواند در بسياري از حوزه‌ها تأثيرگذاري بالايي داشته باشد با برخي سياست‌گذاريهاي سنتي خود را از اين امكان بزرگ محروم ساخته است. من اين نقد خود را در ملاقات با وزير امور خارجه كشور شما هم مطرح كردم.
وي با تأكيد بر اين مس‍أله كه در موضوع پرونده هسته‌اي ايران همواره در هر حال مذاكره بوده و يا بر ضرورت مذاكره تأكيد داشته خاطر نشان كرد: ما اساسنامه آژانس و NPT را مبدأ بررسي موضوع مي‌دانيم و بر همين اساس بازرسي هاي فني را به رسميت شناخته و در صورت نياز هم بيشتر خواهيم كرد. اما به اعتقاد من مسأله و مشكل اين مسايل نيست. هم‌اكنون مشكل اصلي رفتار دوگانه دولت آمريكا در اين موضوع مهم است. البته 30 سال است كه به بهانه‌‌هاي مختلف چنين فشاري از جانب آمريكا به ما مي‌آ‌يد و در واقع مي‌توان گفت كه اين مشكل چندان مشكل جديدي هم براي ما نيست.
شهردار تهران با اشاره به تأثير برخي موضع‌گيريها بر بعضي مسايل كلان و اساسي افزود: به هر حال بعضي از دوستان در كشور ما اعتقاد دارند كه دوستان ما در دولت گاهي به موضوعاتي وارد شده‌اند كه چندان ضرورتي نداشته است. من هم معتقدم كه اگر ما بتوانيم كار بزرگي را با كمترين هزينه انجام دهيم در واقع درست عمل كرده‌ايم. به عبارت ديگر يك سياستمدار خوب در تعريف من سياستمداري است كه هنر پيشروي و در عين حال صرف كردن حداقل هزينه‌ها را داشته باشد. من هميشه مي‌گويم كه مردان بزرگ بايد تلاش كنند كه تهديد را به فرصت بدل كنند. و دقيقاً كشورهايي هم توانسته‌اند در دوران خود موفق باشند كه مردان تصميم‌گيرشان به همين شكل تصميم گرفته باشند.
محمدباقر قاليباف در ادامه اين گفت و گو شرايط امروز منطقه را براي ايران يك شرايط استثنايي و طلايي دانست و گفت: ما در طول تاريخ چنين فرصت گران‌بهايي را نداشته‌ايم. كشور ما هم‌اكنون مي‌تواند از فرصت پديد آمده در منطقه براي توسعه خود، باز گرداندن آرامش به خاورميانه و همچنين استقرار صلح در سراسر دنيا بهره ببرد.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار شبكه NHK پيرامون سخنان اوباما كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريكا تصريح كرد: پيش از اين هم گفته بودم كه اميدوارم اعلام آقاي اوباما مبني بر مذاكره مستقيم و بدون شرح با ايران، تنها يك صحبت تبليغاتي نباشد. به هر حال ما متأسفانه از زبان سياستمداران آمريكا حرفهايي مي‌شنويم كه پس از رسيدن به قدرت آن را فراموش مي‌كنند. شايد الزامات قدرت اين گونه باشد!
شهردار تهران با اشاره به سابقه روابط دو كشور ايران و امريكا گفت: آنها يك زماني خودشان رابطه با ايران را قطع كردند كه از نظر ما هيچ مشكلي نبود. حالا هم اگر مي‌خواهند مذاكره‌هاي بدون پيش شرط كنند و نسبت به برقراري ارتباط با كشورمان اقدام كنند ما مشكلي نداريم .
قاليباف در پاسخ به سوالي پيرامون پيش بيي خود از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ايران گفت: پيش‌بيني من اين است كه ما حتماً يك رقابت جدي و داغ را در انتخابات دهم رياست جمهوري شاهد خواهيم بود. اما در خصوص تقسيم‌بندي شما از فضاي سياسي ايران به دو بخش محافظه‌كار و غيره بايد بگويم كه چندان موافق اين نظر نيستم . شما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه در كشور ما مردم بيشتر، افراد را مي‌شناسد نه احزاب را. بر همين اساس به اعتقاد من كسي مي‌تواند اعتماد مردم را در جريان انتخابات به سوي خود جلب كند كه هم دغدغه‌ توسعه و پيشرفت جامعه را داشته و هم روابط بين‌الملل را اصلاح نمايد. بنابر اين دولت آينده با هر فرد يا تفكري كه تشكيل شود نهايتاً‌ بايد اين اهداف را مد نظر قرار داده و به آنان جامه عمل بپوشاند.

*گفتگو با خبرگزاري كيودو ژاپن

شهردار تهران امروز همچنين در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاري كيودو خاطر نشان كرد: بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهيم كه برخي از آسيب‌هاي جدي اقتصاد امروز ايران همچون نقدينگي، افزايش واردات، بي‌توجهي به ساختارها و همچنين بي‌توجهي به محيط زيست محصول ساختار فعلي حاكم بر اقتصاد كشور ماست.
وي همچنين با تأكيد بر اين مطلب كه صدور قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ناشي از عجله و اشتباه در تصميم‌گيري صادركنندگان آن بوده است افزود: به هر حال اين گونه قطعنامه‌ها بر اقتصاد كشور ما بي‌تأثير نخواهد بود. قاليباف كه به سوالي در خصوص اعمال فشار آمريكا بر كشورمان در خصوص پرونده هسته‌اي دلالت مي‌كرد، ضمن بيان اين مطالب تصريح كرد: با تمام آنچه كه گفتم اما به اين مسأله هم تأكيد جدي دارم كه اگر آمريكا فكر مي‌كند با چنين اعمال فشارهايي ما از حقي كه براي خودمان قائل هستيم و به اجماع كامل در خصوص آن رسيده‌ايم، عقب‌نشيني مي‌كنيم سخت در اشتباه است. مردم ايران فراموش نمي‌كنند كه آمريكا همواره در 50 سال گذشته صرفا منافع خود را ديده و هر بار مشكلي جديد براي مردم ايران به وجود آورده است.
قاليباف در پاسخ به اصرار خبرنگار كيودو مبني بر اينكه فارغ از پاسخ‌هايي ديپلماتيك و سياسي بگوييد آيا در عرصه انتخابات حاضر خواهيد شد يا خير جواب داد: تمام احساس من اين است كه اين روزها مردم به آرامش و كشور به توسعه نياز دارد. و هر كس كه بتواند اين شرايط را تضمين كند شايسته رئيس جمهور بودن است. طبيعتاً اگر كسي احساس كند كه مي‌تواند به اين اهداف جامه عمل بپوشاند ، وظيفه‌اش حضور در انتخابات است. اين تمام حرف دل من بود و در موضوعي به اين مهمي كه با سرنوشت ملتم مرتبط است سياسي سخن نمي گويم.
شهردار تهران در پاسخ به اين سوال كه نوع رابطه شما و آقاي احمدي‌نژاد چگونه است گفت: من و آقاي احمدي نژاد با همديگر دو نوع رابطه داريم. اول اين كه با يكديگر دوستيم چنانكه در سال‌هاي گذشته، همواره در محيط‌هاي كاري مرتبط با يكديگر حضور داشته‌ايم و ديگر اين كه ايشان امروز رئيس جمهور كشور ماست و بر اين اساس همه وظيفه داريم كه وي را حمايت كنيم. اما اين نكته را مورد تأكيد ويژه قرار مي‌دهم كه چون آقاي احمدي‌نژاد را دوست دارم جايي كه وي اشتباه كند حتماً انتقاد خود را هم مطرح خواهم كرد. ضمن اينكه بايد صراحتاً بگويم كه برخي رويكردهاي ايشان را در حوزه سياست داخلي و خارجي قبول ندارم. البته اين در عرصه سياست يك امر كاملاً عادي است كه افراد و مديران با يكديگر اختلاف سليقه داشته باشند.
قاليباف همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار كيودو مبني بر اين كه گفته مي‌شود رئيس جمهور در جريان انتخابات شوراها گفته‌اند شهردار نبايد كار سياسي كند تصريح كرد: البته نمي‌دانم كه اين نقل قول چه قدر صحت دارد اما واقعاً اگر قرار باشد كه در مقام شهردار كسي كار سياسي نكند ، اين اتهام به همه شهرداران سرايت مي كند و نبايد فراموش كنيم كه ايشان خودشان قبلاً شهردار تهران بوده‌اند.
وي در پاسخ به تحليل خبرگزاري كيودو مبني بر اين كه سه سال پيش شما را يك محافظه‌كار تندرو مي‌دانستند اما حالا همان اصلاح‌طلب‌ها و محافظه‌كاران هم تأكيد دارند كه شما يك محافظه كار يا اصول‌گراي معتدل و ميانه‌رو هستيد؛ گفت: من اين تقسيم‌بندي‌ها را چندان نمي‌پذيرم. البته اين حرف شما را هم قبول دارم كه حالا برخي ار سياسيون مي‌گويند كه آن زمان اشتباه كرده‌اند. اما اگر قرار باشد خودم را در فضاي فعلي توصيف كنم، بايد بگويم كه من فارغ از اين دسته‌بندي‌ها يك انقلابي هستم، فردي هستم كه در فضاي انقلاب رشد كرده‌ام و بنابر اين در انقلابي بودن تفكرات خود شك و ترديد ندارم.
شهردار تهران تصريح كرد: من به همان اعتقاداتي كه براساس آن انقلاب كرديم، از كشورمان دفاع كرديم و سپس به بازسازي پرداختيم ، معتقدم و اصلاً ايمان دارم كه همين باورهاي انقلابي است كه به ما هشدار مي‌دهد بايد مردم را باور كرد، براي آرامششان تدبير داشت، اهل اعتدال بود، از افراط و تفريط اجتناب كرد و به توسعه كشور پايبند بود. هميشه در مسئوليت‌هايم اين گونه فكر كردم و به همين شكل هم عملكرد خودم را در دوران دفاع مقدس، دوران خدمت به مردم در تأمين امنيت كشور و حالا در شهرداري مورد ارزيابي قرار داده‌ام.
محمدباقر قاليباف امروز در سومين بخش ديدارهاي رسانه‌اي خود با جمعي از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف ژاپني در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كرد. وي در جريان اين ديدار نيز به تشريح نظرات خود پيرامون مسايلي همچون فناوري هسته‌اي، مشكلات اقتصادي، توسعه ايران و همچنين انتخابات رياست جمهوري در كشورهاي امريكا و جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
در جريان اين كنفرانس مطبوعاتي شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه يومييوري پيرامون شركت يا عدم شركتش در انتخابات دهمين رياست جمهوري اسلامي ايران گفت: تا انتخابات هنوز فرصت زيادي مانده و من گمان مي‌كنم كه در اين فضاي متغير بايد كماكان منتظر اتفاقات جديد باشيم. من هم در طول ماه‌هاي آتي شرايط سياسي را مورد بررسي و تحليل قرار داده و سپس بر اساس آن تصميم‌گيري خواهم كرد.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن