تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821118132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي : سايتهاي گلخانه اي 20 برابر مزارع معمولي اشتغالزايي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير جهاد كشاورزي : سايتهاي گلخانه اي 20 برابر مزارع معمولي اشتغالزايي دارند
اروميه - وزير جهاد كشاورزي گفت : سايت هاي گلخانه اي علاوه بر افزايش بهره وري ، 20 برابر مزارع معمولي اشتغال زايي مي كنند.


محمدرضا اسكندري شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در آذربايجان غربي افزود : در شرايط معمولي و در فضاي باز مزارع به ازاي دو هكتار براي يك نفر اشتغال زايي مي شود ولي در سايت هاي گلخانه اي به ازاي هر هكتار براي 12 نفر اشتغال زايي مستقيم و براي هشت نفر اشتغال غيرمستقيم ايجاد مي شود.
وي گفت : سايت هاي گلخانه اي علاوه بر اينكه توليد را اقتصادي مي كنند صرفه جويي در مصرف آب را نيز به همراه دارد.
وزير جهاد كشاورزي ادامه داد : در هر يك مترمكعب آب در فضاي باز، يك كيلوگرم محصول توليد مي شود و اين در حالي است كه در هر يك مترمكعب فضاي گلخانه اي 22 كيلوگرم محصول توليد مي شود كه اگر به سمتي برويم كه سبزيجات و سيفي در گلخانه ها توليد شود ، توليد را اقتصادي كرده ايم و در مصرف آب نيز صرفه جويي شده است.
اسكندري گفت : در حال حاضر 495 شهرك گلخانه اي با وسعت 60 هزار هكتار در كشور در حال احداث است كه اگر بهره برداري شوند معادل 450 هزار هكتار مزارع معمولي توليد خواهند داشت.
وي افزود : يكي از مشكلات كشور اين است كه آب را درست مصرف نمي كنيم و اعتباراتي كه براي درست مصرف كردن و اجراي سيستم هاي آبياري نوين در نظر گرفته مي شود كم است.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه راندمان آبياري كشاورزي در كشور 40 درصد است تأكيد كرد : اگر فقط يك درصد، راندمان آبياري كشاورزي را در كشور بالا ببريم سه برابر ظرفيت سد كرج، آب ذخيره مي شود.
وي از تلاش براي افزايش 25 درصدي راندمان آبياري كشاورزي در سال آينده خبر داد و افزود : از هشت ميليون و 300 هزار هكتار اراضي كشاورزي كشور، 693 هزار هكتار به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شدند كه 210 هزار هكتار در سه سال اخير به اين سيستم آبياري نوين مجهز شدند.
اسكندري گفت : امسال 250 هزار هكتار از اراضي كشور طبق برنامه پيش بيني شده به سيستم آبياري تحت فشار تجهيز مي شوند كه صرفه جويي قابل توجهي در مصرف آب را شاهد خواهيم بود.
1139/7129
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن