تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820766003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميخواهم تركيبي از مارادونا و دونگا باشم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: <table style="border: 1px solid rgb(170, 170, 170); padding: 3px 10px 0pt;" width="98%" align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td align="right" valign="top">كاكا از خودش، رئال و برزيل ميگويد
ميخواهم تركيبي از مارادونا و دونگا باشم
جام جم آنلاين: يكشنبه شب 12 مهر كه رئال مادريد براي اولين بار در اين فصل بدون كريستيانو رونالدوي معروف و پرتغالي بازي كرد و او را به سبب ناراحتي مچ پا در اختيار نداشت، در هفته ششم ليگ فوتبال اسپانيا يك بازي بسيار پرماجرا را 2 بر يك به سهويا باخت و از رقيب بزرگ و قديمياش بارسلونا در صدر جدول مسابقات عقب افتاد.



اين يك ضدتبليغ تازه و بزرگ براي ساير مهرههاي نامدار تيم مادريدي بود؛ زيرا اين فرضيه ظاهرا غلط را باز ثابت كرد. كه اگر رونالدو نباشد، كهكشانيها چند كلاس نزول ميكنند و كم ميآورند و اين در حالي است كه از الحاق ستاره پرتغالي سابق منچستر يونايتد و ساير عناصر تازه كهكشاني به رئال فقط 5 ماه ميگذرد. شايد متضرر اصلي بين رئاليها، كاكا باشد؛ زيرا اين هافبك برزيلي هرچند با قيمتي بسيار كمتر از رونالدو جذب رئال شد (65 ميليون يورو در مقابل 130 ميليون دلار) اما هميشه يك بازيكن كليدي شناخته شده است و حتي يك حركتش در ميلان كافي بود تا سرنوشت آن تيم عوض شود.
در رئال و در هفتههاي سپري شده از فصل جديد، هرچند هابك فني و لاغراندام سابق تيم سائوپولو درخششهاي خاص خود را داشته اما بوضوح در سايه حضور رونالدو قرار گرفته و نتوانسته است مرد اول باشگاهش در عصر تشكيل مجدد تيم كهكشاني توسط فلورنتينو پرز رئيس ميلياردر اين باشگاه باشد و حتي در زمينه گلزني هم رونالدو با به ثمر رساندن 9 گل در 7 مسابقه براي رئال در اين فصل، گوي سبقت را از همگان بويژه كاكا ربوده است.
نياز به زمان با اين حال كاكا به خاطر خصوصيات رفتاري و خوشاخلاقياش كسي نيست كه منكر اين موضوع شود.
او حتي معترف است كه امسال جوايز و عناوين توپ طلا و مرد سال فيفا بيبرو و برگرد به ليونل مسي در اردوي رقيب (بارسلونا) اختصاص خواهد يافت و وي را براي اين مهم، كاملا محق و صالح ميداند. كاكا كه اعتقادات مذهبي عميقي دارد و هر هفته حداقل يكبار به كليسا ميرود و خودش را متعلق به حضرت مسيح ميداند، ميگويد: به هر حال كريس رونالدو در اين فصل در برنابئو كارهايي انجام داده كه از من برنيامده است. بنابراين تا زماني كه با اين كارها برابري نيابم و در اينجا هم يك تنه سرنوشتساز نشوم، نميتوانم ادعاي برابري با او را داشته باشم، با اين حال فكر ميكنم ساير تازهواردان تيم كه شامل البيول، بنزما و آلونسو هم ميشوند به زمان نياز دارند تا خود را اثبات كنند و چيزي بشوند كه ميتوانند باشند و در ذاتشان هست و ظرفيت آن را دارند.»
بيحرف و حديث پرز خريدهاي كلان تابستان امسال (با بهاي كلي بيش از 250 ميليون پوند) را انجام داد تا رئال بتواند حكومت مطلقه فصل پيش بارسلونا مشتمل بر فتح 3 جام عمده داخلي و خارجي را ساقط كند و بديهي است كه مسابقه رودرروي دو تيم در ديدار موسوم به ال كلاسيكو در آبان قدم بسيار مهمي در اين راه باشد، بخصوص كه در نيمفصل دوم مسابقات سال پيش لاليگا آبي و اناريپوشان در برنابئو صاحب پيروزي خيرهكننده 6 بر 2 شدند و اعتباري براي ياران رائول و گوتي باقي نگذاشتند ولي آن پيشينه تلخ نيز كاكا را از اهدافش كه همانا پيشي گرفتن از مسي است در فاصله كمي تا اهداي جوايز مهم پاياني سال باز نميدارد. مردي كه خود در سال 2007 هم برنده توپ طلا شد و هم صاحب عنوان مرد سال فيفا، ميگويد مسي 23 ساله آرژانتيني با كارهاي فوقالعادهاش در طول سال جاري برنده بيحرف و حديث اين عناوين خواهد بود و تنها كاري كه از او در پاييز سرد 2009 اروپا برميآيد، افزودن بر تلاش او به گونهاي است كه سال 2010 عناوين مذكور را از مسي پس بگيرد.
كاكا كه روسونري را سال 2005 نايب قهرمان اروپا و 2 سال بعد از آن، قهرمان قاره سبز كرد، ميگويد: «بحثي درباره برتري مسي در سال رو به پايان 2009 وجود ندارد شايد او دوئل مستقيمش را با من در قالب رقابت تيمهاي ملي برزيل و آرژانتين در دور مقدماتي جام جهاني 2010 باخته باشد اما اين فقط يكي از وجوه و اتفاقات سال 2009 است و وي همه ميدانهاي اصلي اين سال را از من و ديگران برده است.
در نتيجه عناوين پاياني سال و جوايز مربوط به وي تعلق خواهد گرفت و جاي گلهاي هم نميماند اما هدف من پس گرفتن عناوينم در سال 2007 از مسي و عبور از رونالدو در محاسبات داخلي رئال است، رسانهها دائما دوئلهاي ما را بزرگ ميكنند اما بيش از آن كه دشمني در اين قضايا موج بزند، اين يك پيكار سالم ورزشي است كه براي بهترين بودن بين ما جريان دارد.»
بسيار مناسب كاكا تاكنون 72 بار پيراهن ملي برزيل را به تن كرده و اگر ديهگو، هافبك امسال كوچ كرده به يوونتوس را فاكتور بگيريم، بهترين فوتباليست حال حاضر برزيل است اما همانطور كه پيشتر آمده، صداقت سلاح عمده اوست و از بيان نقاط برتري كار رقبايش و تمجيد از ساير بزرگان ابايي ندارد. اگر بتوانم فن ديهگو مارادونا و صلابت دونگا را در هم ادغام كنم، عالي خواهد بود.
<object style="margin: 3px; background: red none repeat scroll 0% 0%; -moz-background-clip: border; -moz-background-origin: padding; -moz-background-inline-policy: continuous; float: right; width: 5px; height: 14px;"></object>كاكا: مسي امسال بهترين بود اما هدف من پس گرفتن حكومتم بر دنياي فوتبال در سال 2010 است
هنرهاي فردي و كارهاي تكنيكي من به خوبي مارادونا نيست و در نتيجه بايد چيزي را به آن بيفزايم و قاطعيت و مديريت دونگا در اين خصوص بسيار مناسب خواهد بود. دونگا چه زمان بازيگرياش و چه حالا كه مربي ما در تيم ملي برزيل است اين خصايل را داشته و دارد.
كاكا حالا به ركورد گلزني هموطنان بازنشستهاش روماريو و زيكو در زمينه گلزني در دور مقدماتي جامهاي جهاني رسيده و بديهي است اينك كه زرد و آبيپوشان را به رتبه نخست در مرحله انتخابي جام جهاني 2010 رسانده، بخواهد درخشش خود را در دور پاياني اين جام نيز تكرار كند.
برزيل به عنوان فاتح دوره آخر جام ملتهاي آمريكا (كوپا آمريكا) و جام كنفدراسيونها از موفقترين تيمهاي ملي جهان طي 3 سال اخير بوده و دونگا كه ابتداي كارش در سمت سرمربي برزيل مشكلاتي داشت، حالا سلهسائو را مانند آنچه كاكا براي خود يك هدف توصيف كرده، بدل به آيندهاي از فن و قدرت كرده است. كاكا ميگويد: ما در مسابقات اخير انتخابي جام جهاني در خاك آرژانتين صاحب برد عالي 3 بر يك شديم و اين يك قدم بزرگ براي ما بود و صعودمان را به مرحله نهايي جام قطعي و تيم ما را صاحب هويت قويتر و اعتماد به نفس بيشتر كرد. ما بايد همين فضا را 8 ماه بعد به دور پاياني جام جهاني هم منتقل كنيم و با شناختي كه از دونگا داريم، او اجازه چيزي خلاف اين را به ما نميدهد.
رودررو با ياران سابق كاكا امسال مجبور بوده با پيراهن باشگاه فعلياش (رئال) روبهروي تيم قبلياش (ميلان) در مرحله گروهي جام قهرمانان باشگاههاي اروپا بايستد در حالي كه بيشتر از 5 ماه از انتقال او از سنسيرو به برنابئو نميگذرد. روسونري بعد از رفتن كاكا نزول بيشتري كرده و در سريA حتي قرار گرفتن در يكي از 10 رتبه اول جدول برايش سخت بوده و در ليگ قهرمانان قاره در خانهاش به اف.سي.زوريخ سوئيس هم باخته است.
كاكا ميگويد: از اين كه ميلان اين فصل روزهاي سختي را ميگذراند، ناراحتم. من 6 سال محبوب هواداران اين تيم بودم و حالا مجبور شدهام به حكم قرعه و روال برگزاري مسابقات جام قهرمانان باشگاههاي اروپا روبهروي آنها بايستم و اين برايم بسيار دشوار بوده است.
شكست اخير در برابر سهويا اين فرضيه را باورپذيرتر كرد كه رئال بهرغم مرحله جديد خريدهاي نجومياش هنوز تيمي فاقد تعادل و استمرار لازم است و ميتوان با سلاح سرعت و حركات فني در عمق خط دفاعي رئال آن را ساقط كرد. كاكا در دل پاييز 2009 ميگويد: اين موضوعي است كه خودمان بايد در پي رفع آن باشيم و فكري براي آن بكنيم. البته من بسيار خوشبين هستم زيرا تعداد مسابقات رسمي ما در اين فصل حتي به رقم 10 نرسيده و بديهي است هر چه فرصت و بازيهاي بيشتري داشته باشيم، اين تيم، تيم تر خواهد شد. بعد از مخارج كلاني كه باشگاه تابستان امسال داشته، ما محكوم به اين كار هستيم.
مترجم : وصال روحاني
منبع: 4 Channel / اكتبر 2009
</td> </tr> <tr> <td>

</td></tr></tbody></table>






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن