تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير تجارت خارجي تركيه: اعتبار نظام هاي مالي غربي زير سووال رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير تجارت خارجي تركيه: اعتبار نظام هاي مالي غربي زير سووال رفته است
آنكارا- "كرشاد توزمن" وزير بازرگاني خارجي تركيه با اشاره به اين كه اقتصاد جهاني با يك بحران بسيار جدي روبه روست، گفت: اعتبار و اعتماد نظام هاي مالي غربي اينك زير سووال رفته است.


به گزارش خبرنگار ايرنا از ترابوزان تركيه، توزمن اين سخنان را روز جمعه در آيين گشايش نخستين اجلاس بين المللي كارآفرينان جاده ابريشم در ترابوزان تركيه عنوان كرد.
بر اساس اين گزارش وزير بازرگاني خارجي تركيه افزود: شركت هاي غربي كه توليد سالانه آنها بيش از بسياري از كشورهاي كوچك و متوسط بوده امروزه يكي پس از ديگري فرو ريخته و يا در حال فروپاشي هستند.
وي برگزاري اين اجلاس بين المللي در چنين شرايط بحراني در جهان و نيز تلاش براي احياي جاده تاريخي ابريشم را گامي مهم در فراهم كردن توسعه و همكاري هاي اقتصادي و تجاري بين كشورهاي منطقه عنوان كرد و افزود: خوشبختانه تركيه و بسياري از كشورهايي كه امروز در اين اجلاس بين المللي شركت دارند به دليل درس هايي كه از گذشته گرفته اند و به موقع توانسته اند تدابير لازم را اتخاذ كنند، آسيب پذيري كمتري را در اين بحران متحمل مي شوند.
توزمن در عين حال تاكيد كرد: در شرايطي كه آمريكا و اروپا بيش از دو تريليون دلار براي مبارزه با اين بحران مالي و تجديد ساختار نظام مالي خود اختصاص داده اند، ما كشورهاي منطقه نمي توانيم دست روي دست گذاشته و نظاره گر بمانيم.
وزير تجارت خارجي تركيه، كشورهاي منطقه و همجوار را به حركت همسو و همكاري صميمي بيشتري در زمينه اقتصاد و بازرگاني دعوت كرد و با اشاره به اين كه پيشتر از گرايش بازرگاني منطقه آتلانتيك به آسيا سخن گفته است، تصريح كرد: در شرايط كنوني و با اين بحران كه به وجود آمده موازنه هاي جهاني شكل جديد تري به خود خواهد گرفت و هر روز بيش از گذشته اين گرايش در تجارت جهاني بارزتر مي شود.
توزمن با بيان اين كه جاده تاريخي ابريشم بيش از دو هزار سال است زمينه ارتباط فرهنگي تجاري و سياسي و اجتماعي شرق و غرب را فراهم كرده است، افزود: ايفاي اين وظيفه تاريخي براي جاده ابريشم اكنون بيش از هر زمان ديگر احساس مي شود.
او با اشاره به اين كه تركيه قراردادهاي تجارت آزاد با شمار زيادي از كشورهاي در مسير اين جاده منعقد كرده است، گفت: البته تنها با اجراي سياست هاي تجاري نمي توان همگرايي هاي منطقه اي را شاهد بود بلكه بايد در كنار اين موضوع در زمينه هاي انرژي، صنايع، خدمات و مسايل مالي نيز سطح همكاري ها را افزايش دهيم.
توزمن با تاكيد دوباره براين كه مركز تجارت جهاني اكنون منطقه آسيا - پاسيفيك با مركزيت چين است، گفت: در چند سال آينده در شرايطي كه آمريكا، اروپا و ژاپن براي رهايي از ركود اقتصادي خود خواهند كوشيد، كشورهايي كه در مسير جاده ابريشم قرار دارند به رشد اقتصادي خود ادامه خواهند داد.
او گفت: امروز با مشاركت هفت شركت حمل و نقل، طي مراسمي ناوگان حمل و نقلي را به مقصد چين و از گذرگاه جاده ابريشم به شرق اعزام مي كنيم.
وزير تجارت خارجي تركيه با اشاره به اين كه طرح احداث خط ريلي از زير تنگه بسفر به سرعت ادامه دارد، گفت: با اتمام اين طرح در يكي دوسال آينده ارتباط ريلي از چين تا اروپا برقرار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به ترابوزان، اين اجلاس با حمايت سازمان بازرگاني خارجي شوراي روابط اقتصادي خارجي تركيه به عنوان يك نهاد مدني وابسته به اتحاديه اتاقها و بورس هاي اين كشور و آژانس همكاري ترك موسوم به "تيكا" وابسته به وزارت امور خارجه تركيه، استانداري و شهرداري ترابوزان و اتاق صنايع و بازرگاني اين استان برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش در حاشيه اين اجلاس كه سه روز ادامه خواهد داشت، نمايشگاه صنايع غذايي و كشاورزي نيز برگزار شده است.
اين اجلاس هم چنين در قالب يازدهمين هفته بازرگاني خارجي تركيه برگزار مي شود كه دوشنبه گذشته در آنكارا توسط "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه گشايش يافت.
در اين اجلاس علاوه بر "كرشاد توزمن" وزير بازرگاني خارجي تركيه، "فاروق نافذ اوزآك" وزير مسكن و آباداني، "رفعت حصارجيكلي اوغلو" رييس اتحاديه اتاقها و بورسهاي تركيه و رييس هيات مديره شوراي روابط اقتصادي خارجي تركيه، "محمد بيوك اكشي" رييس مجمع صادركنندگان تركيه "موسي كولاكلي كايا" رييس تيكا و شمار قابل توجهي از نمايندگان دولتي و بخش خصوصي 20 كشور منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران، روسيه، عراق، افغانستان، تركمنستان، قرقيزستان، جمهوري آذربايجان، مغولستان، چين، كوزوو، مقودنيه، مولداوي، ازبكستان، روماني، اوكراين، بخش ترك نشين قبرس، بلغارستان و بوسني هرزگوين شركت دارند.
شبد**خاورم** 2011 **230**1477**1647
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن