تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820832757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي: ميانگين نرخ رشد ساليانه ارزش افزوده صنايع غذايي استان كند است صنعت غذا از نقاط اصلي اتكا توسعه صنعتي خراسان رضوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي: ميانگين نرخ رشد ساليانه ارزش افزوده صنايع غذايي استان كند است صنعت غذا از نقاط اصلي اتكا توسعه صنعتي خراسان رضوي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: رشد ارزش افزوده صنايع غذايي استان به نسبت ساير صنايع داراي شتاب لازم نبوده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، سيد حسين احمدي در هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران با اشاره به اينكه ميانگين نرخ رشد ساليانه ارزش افزوده صنايع غذايي استان كند است، اظهار داشت: رشد ارزش افزوده صنايع غذايي استان به نسبت ساير صنايع داراي شتاب لازم نبوده است.

وي تصريح كرد: صنايع غذايي استان در مقايسه با ساير فعاليت‌هاي صنعتي همچنان از توجيه اقتصادي لازم جهت توسعه سرمايه‌گذاري در اين بخش برخوردار مي‌باشد.

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي ابراز داشت: سهم ارزش افزوده صنايع غذايي آشاميدني در مقايسه با ساير فعاليت‌هاي صنعتي كشور در سال ‌٨٤ بالغ بر ‌٧/١٢ درصد بوده است در حالي كه اين رقم در خراسان رضوي ‌١/٢٣ درصد بود.

وي با اشاره به اينكه صنايع غذايي استان به لحاظ اشتغال و سرمايه‌گذاري به ترتيب در رتبه‌هاي اول و دوم پس از ديگر صنايع فلزي قرار دارد، ياد‌آور شد: صنايع غذايي در خراسان رضوي در مقايسه با ساير بخش‌هاي صنعتي ازنظر سرمايه‌گذاري ‌٦/٢١ درصد و اشتغال ‌٧/٢٣ درصد سهم كل صنعت استان را شامل مي شود.

وي خاطرنشان ساخت: ‌٧/١٠ درصد سرمايه گذاري و ‌٥/١٢ درصد اشتغال صنايع غذايي كشور به خراسان رضوي اختصاص دارد.

احمدي تاكيد كرد: در بخش صنايع غذايي استان تعداد هزار و ‌٥٩٧ جوازتاسيس صادر شده است كه پيش‌بيني سرمايه‌گذاري آنها ‌١٧ هزار و ‌٩٩٦ ميليارد ريال با اشتغال ‌٤٤ هزار و ‌٧٦٤ نفر است.

وي ابراز داشت: تعداد ‌٧٦٥ واحد داراي پروانه بهره‌برداري با سرمايه گذاري ‌٧ هزار و ‌٢٥ ميليارد ريال و اشتغال ‌٣٦ هزار و ‌٥٦٥ نفر متعلق به صنايع غذايي خراسان رضوي است.

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: سهم صادرات صنايع غذايي كشور از كل صنايع موجود در سال گذشته ‌٥ در صد بوده است كه اين ميزان در خراسان رضوي در حدود ‌٧/٢٩ درصد بود.

وي افزود: عصر فعلي ، عصر رقابت براي تصاحب سهم بيشتري از بازارهاي جهاني است وسازمان‌هايي كه در انديشه و عمل و تحول قوي تر هستند، در بازارهاي جهاني موفق‌تر خواهند بود.

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي عنوان كرد: ‌٢٢ درصد تكنولوژي جديد و خريد ماشين آلات پيشرفته از خارج از كشور در سال گذشته مربوط به صنايع غذايي استان بوده‌است.

احمدي بيان داشت: تغيير ديدگاه مديريتي صنايع غذايي استان و گرايش به سمت نوآوري و تحقيق و توسعه و روند رو‌به رشد استفاده از تكنولوژي جديد زمينه تداوم حضور اين صنعت را در بازارهاي جهاني فراهم خواهد ساخت.

وي تصريح كرد: احداث مناطق ويژه تحقيقاتي مبتني بر فناوري‌هاي برتر استان از جمله شهرك فناوري صنايع غذايي مركز بررسي تحقيق و آموزش صنايع قند‌، پارك علم و فناوري خراسان‌ و تعداد قابل توجه آزمايشگاه هاي آگروديته در استان‌، مزيت ويژه‌اي را جهت توسعه صنايع غذايي در خراسان رضوي فراهم كرده است.

وي گفت: براساس ماده ‌٢١ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي بايد رشد متوسط ساليانه سرمايه گذاري و رشد متوسط ساليانه صادرات صنعتي به ترتيب ‌٩/١٦ و ‌٨/١٤ درصد باشد.

وي در ادامه با اشاره مزيت‌هاي صنايع غذايي خراسان رضوي تاكيد كرد: فراواني محصولات كشاورزي تامين‌كننده مواد اوليه صنايع تبديلي، ظرفيت‌هاي قابل توجه موجود در توليد كالاهاي منتخب وتوان توسعه درون‌زاي صنايع غذايي، توانمندي قابل توجه در بخش توليد ماشين آلات صنايع غذايي و وجود مرزهاي تجاري فعال با كشورهاي CIS و افغانستان و سهولت دسترسي به بازارهاي منطقه از مزيت هاي استان در صنايع غذايي است.

وي عزيمت ساليانه بيش از ‌١٥ ميليون نفر زاير و گردشگر به عنوان مشتريان محصولات اين بخش، سهم ارزش افزوده مناسب اين بخش از صنعت در مقايسه با ساير فعاليت‌ها، وجود NGOها و تشكل‌هاي تخصصي متعدد و فعال در صنايع غذايي و وجود مراكز تحقيقات و فناوري و موسسات فعال در بخش تحقيق وتوسعه (دولتي و خصوصي) را از ديگر مزيت‌هاي استان در صنايع غذايي ذكر كرد.

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي افزود: صنعت غذا يكي از نقاط اصلي اتكا توسعه صنعتي استان مي‌باشد به طوري كه روند رو به رشد اين صنعت مي‌تواند مقدمه يك حركت گسترده براي استان باشد.

احمدي يادآور شد: تقويت صنايع غذايي با ارزش افزوده بالا، توجه به توليد مواد غذايي ارگانيك و بدون سم به ويژه براي اقشار آسيب پذير كودكان‌، مادران باردار‌، توليد غذاي سالم از مزرعه تا كارخانه و تا مركز توزيع و فروش و تحويل مشتري، تلاش جهت برندسازي محصولات به ويژه محصولات حلال براي كشورهاي اسلامي و تشويق و تقويت رويكرد توليد باهدف صادرات در واحدهاي صنعتي اين بخش از روند توسعه صنايع غذايي كشور مي‌باشد.

وي با بيان اينكه حدود ‌٤٠درصد گواهينامه هاي R&D صادر شده صنايع استان مربوط به صنايع غذايي استان است، ابراز داشت: از حدود ‌١٨٥ گواهينامه R&D صادر شده در استان ‌٧٤ مورد آن متعلق به صنايع غذايي استان است.

رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي تصريح كرد: غذا در مقايسه با ساير صنايع استان پيشگام در توجه به فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه در راستاي توسعه ايده‌هاي جديد و فرآورده‌هاي صنعتي جديد مي‌باشد.

انتهاي پيام
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن