تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821010440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سقوط دوباره بورس ايالات متحده


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سقوط دوباره بورس ايالات متحده
با انتشار اطلاعاتي مبني بر ادامه‏دار بودن ركورد اقتصاد ايالات متحده، بازارهاي بورس امريكا بار ديگر سقوط كرد و به وضعيت روزهاي قبل از بهبود رسيد.

به گزارش "الف" از سي.ان.ان ماني، بلومبرگ و اسوشيتدپرس پس از انتشار گزارش دولت امريكا مبني بر كاهش فروش خرده فروشي و تمايل اندك مصرف‏كنندگان امريكايي به خريد، تصور ادامه دار بودن ركود اقتصادي قوت گرفت و شاخص ميانگين صنعتي داو با 733 سقوط، دومين كاهش بزرگ تاريخي خود را تجربه كرد.

گزارش وزارت بازرگاني امريكا درباره فروش خرده فروشي از آن‏جهت با اهميت تلقي مي شود كه نشانگر روند فعاليت اقتصادي بيش از دو سوم شهروندان امريكايي است. اين گزارش در كنار گزارش بانك مركزي امريكا موسوم به Beige Book كه وضعيت اقتصاد را نامناسب ارزيابي كرد، بر اضطراب معامله‏گران افزود و شاخص‏ها بار ديگر سقوط كرد.

بنابراين گزارش، با احتساب كاهش 76 واحدي روز سه شنبه و كاهش 733 واحدي ديروز اين شاخص، بهبود بي‏سابقه روز دوشنبه كه در نتيجه قول دولت امريكا براي تزريق 250 ميليارد دلار و حمايت از سيستم بانكي ايجاد شده بود تقريبا به طور كامل جبران شد. ساير شاخص‏هاي مهم همانند نزدك و استاندارد اند پورز 500 نيز به طور متوسط 7 تا 9 درصد سقوط كردند.

Image

موقعيت سقوط چهارشنبه در جدول بزرگترين سقوط‏ها (بالاتر از سقوط يازده سپتامبر، پايين‏تر از سقوط هفته گذشته)

اسوشيتدپرس به نقل از يك كارشناس اقتصادي گزارش داد، حتي اگر سيستم بانكي به وضعيت عادي خود بارگردد، اقتصاد با مشكلات ديگري روبه رو است كه به اين زودي حل نخواهد شد.

بن برنانكي رييس بانك مركزي ايالات متحده نيز در اظهاراتي مشابه كه چهارشنبه ايراد كرد، گفت: ترميم بازار اعتبار به طور آني به حل مشكلات اقتصاد نخواهد انجاميد.

برنانكي كه در كلوب اقتصادي نيويورك صحبت مي‏كرد، ادامه داد: ثبات‏سازي در بازار مالي اولين قدم حياتي است، اما حتي اگر اين اقدام آنگونه كه ما انتظار داريم پيش برود، درمان سريع اقتصاد به اين زودي اتفاق نخواهد افتاد.

در همين حال، بلومبرگ نيز به نقل از مدير سرمايه‏گذاري يك شركت سرمايه‏گذاري واقع در نيويورك گزارش داد كه "بخش بزرگي از اقتصاد ايالات متحده هم اكنون در ركورد است و اين ترس وجود دارد كه فصل فروش كريسمس فاجعه‏بار باشد".
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن