تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816217827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مامان زنگ تفریح چی بخورم ؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: یكی از دغدغه های والدین نیم چاشت مناسب و سالم برای زنگ تفریح كودكشان در مدرسه است . گرچه بعضی از دانش آموزان و شاید والدین آنها ترجیح دهند تا چیزی از بوفه مدرسه یا اغذیه فروشی تهیه كنند اما این گروه باید بدانند كه این مواد خوراكی جزء مواد غذایی كم ارزش محسوب می شوند .
انواع خوراكی های فاقد ارزش شامل پفك ، چیپس ، آدامس ، شكلات و نوشابه هستند كه نه تنها سبب بی اشتهایی كاذب می شوند بلكه بدلیل بالا بودن مقدار نمك و چربی باعث بروز بیماری در بزرگسالی می شوند . توصیه ما به والدین گرامی این است كه از تغذیه كودك خود در طی نه ماه سال تحصیلی غافل نشوید .
از آنجا كه كودكان در سنین رشد هستند باید به برنامه غذایی آنها توجه ویژه شود ضمن آنكه رفتار تغذیه ای او نیز در این سالها شكل می گیرد و یا تغییر می كند . نكات زیر را برای تهیه میان وعده كودك خود به خاطر بسپارید .
۱. والدین عزیز كمی راحت طلبی را كنار بگذارید و با كمی صرف وقت میان وعده مناسبی برای زمانی كه كودكتان در مدرسه است ، ترتیب ببینید .
۲. میان وعده غذایی باید براحتی قابل حمل باشد ، مصرف آن راحت بوده و در زمان كوتاه زنگ تفریح یا ورزش مورد استفاده قرار گیرید . در این خصوص از سلیقه و میل كودك خود نیز جویا شوید .
۳. یكی از نیم چاشت های بسیار مناسب گذاشتن چند عدد خرما همراه با گردو می باشد . خرما دارای كلسیم ، منیزیوم ، فسفر ، آهن و ویتامین های a ، b ، e و مقداری هم ویتامین c است . به دلیل انرژی بخش بودن ، حمل راحت ، استفاده سریع ، مصرف آن در زنگ های تفریح و قبل از زنگ ورزش مفید است .
۴. انجیر خشك هم از مواد مغذی است كه معمولاً كودكان از خوردن آن استقبال می كنند . انجیر دارای كلسیم ،آهن ، فسفر ، پتاسیم ، پروتئین ، چربی ، قند و ویتامین های a ، b ، c است . انجیر باعث از بین رفتن بوی بد دهان می شود و استخوان ها را محكم می كند و نیز ضد یبوست است . انجیر نیز بدلیل سهولت در حمل و مصرف توصیه می شود .
۵. گذاشتن حداقل یك نوع میوه فصل مثل سیب یا مركبات (پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین ، موز و گلابی) نیز توصیه می شود . به خصوص اگر برای كودكتان بیسكویت یا مواد قندی گذاشته اید مصرف سیب باعث پاك كردن مواد غذایی از دندان ها خواهد شد .
۶. میوه های خشك در تمام فصول سال در دسترس هستند . مقداری از میوه های خشك نظیر خرما ـ انجیر ـ برگه هلو ـ آلبالو خشكه ـ آلو ـ توت خشك ، كشمش ، نخودچی و مغز میوه ها مانند گردو ، فندوق ، بادام ، دانه های روغنی مثل كنجد و خشخاش تهیه كنید و به تناوب مقدار كمی از آن را روزانه برای كودك خود بگذارید . این مواد خوراكی دارای مقدار زیادی آهن هستند و مصرف آن بین دو وعده غذای اصلی بسیار مفید است . كمبود آهن باعث احساس خستگی ، رنگ پریدگی ، ضعف حافظه و تمركز می شود و این مواد با جبران كمبود آهن سبب شادابی و افزایش هوش خواهند شد .
۷. یك لقمه آماده از نان پنیر گردو یا سیب زمینی پخته كه براحتی می توان آن را در منزل تهیه كرد همیشه در مدرسه به عنوان یك نیم چاشت لذیذ بوده و هست .
۸. با صرف اندكی وقت ، سلامت كودك خود را تأمین كنید و مطمئن باشید خیلی سریع هم خودتان به این روند عادت می كنید و هم كودكتان با یك عادت غذایی مناسب و رفتار تغذیه ای صحیح آشنا می شود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن