تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش كنيد، هر جوري كه دوست داريد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش كنيد، هر جوري كه دوست داريد
براساس راهنماي جديد پزشكي كه دولت آمريكا به عنوان «راهنماي سلامت 2008» منتشر كرده، كودكان و نوجوانان بهتر است روزانه حداقل يك ساعت ورزش كنند و افراد بالغ هم حداقل طي يك هفته بايد دو ساعت و نيم فعاليت داشته باشند تا سلامت بمانند. در اين راهنما از تمام آمريكايي ها خواسته شده براي كاستن از وزن اضافي خود يا براي حفظ وزن متناسب با برنامه ورزش كنند يا حداقل سطح معقولي از فعاليت بدني را انجام دهند و اينگونه به ميانگين عمر خود بيفزايند. در اين راهنما همچنين آمده قطعاً اگر فعاليت بدني يا ورزش همراه با تفريح و هيجان و لذت باشد، تاثيرات بهتر و ماندگارتري دارد. مايكل اولاوايس مدير مركز سلامت ملي ايالات متحده آمريكا در اين مورد مي گويد: «بهترين كار اين است كه افراد ورزش ها و فعاليت هاي بدني ساده را كه متناسب با شيوه زندگي آنها است، انتخاب كنند. نبايد فكر كنند ورزش هاي پيچيده و با دستگاه هاي گران قيمت تنها ورزش هاي مناسب و مفيد هستند. مساله اصلي اين است كه تحرك و فعاليت انجام شود.»

در اين راهنما آمده است كه ايده آ ل ترين حالت اين تمام افراد جامعه از لحاظ فيزيكي فعال باشند و در صورت امكان با يك برنامه مشخص ورزش كنند. براساس اين راهنما در مورد كودكان و نوجوانان بهتر است روزانه حداقل يك ساعت ورزش كنند كه اين ورزش بهتر است از روي برنامه باشد و در صورتي كه امكان ورزش روزانه فراهم نباشد، حداقل سه روز در هفته ورزش منظم در برنامه آنها لحاظ شود.
دكتر استيون گلاسون پزشك متخصص كودكان مي گويد: «بچه ها حتي مي توانند به عنوان ورزش از درخت هم بالا بروند يا به زمين هاي بازي محلات بروند و جست وخيز كنند حتي مي توانند در خيابان بازي هاي كودكانه انجام دهند، اما به هر حال بايد بدانيم بهترين حالت اين است كه براي آنها يك برنامه ورزش مشخص داشته باشيم تا مانع اضافه وزن بي دليل آنها شويم.» براساس آمار رسمي ارائه شده توسط دولت آمريكا يك سوم از بالغان اين كشور كمتر از ميزان مناسب و توصيه شده ورزش مي كنند و يك چهارم آنها اصلاً هيچ برنامه اي براي ورزش كردن يا انجام فعاليت جسماني ندارند. اين گروه كاملاً در خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن از جمله بيماري هاي قلبي و عروقي هستند و حتي خطر مرگ ناگهاني در اين گروه بيشتر از ساير افراد است. در اين راهنما آمده افراد سالم بالغ بايد طي هفته دو ساعت و نيم در هفته ورزش كنند يا فعاليت جسماني داشته باشند كه حداقل يك ساعت و نيم آن بهتر است به صورت ورزش برنامه ريزي شده با شدت نسبتاً بالا باشد. در اين راهنما به افراد بالغ توصيه شده بهتر است ورزش و فعاليت هاي بدني را به صورت پراكنده طي روزهاي هفته انجام دهند و بهترين راه اين است كه افراد بالغ حداقل دو بار طي هفته ورزش داشته باشند كه حداقل زمان آن نيم ساعت باشد و در هر روز هفته هم حداقل يك فعاليت 10 دقيقه اي داشته باشند. در اين راهنما به افراد بزرگ توصيه شده كه از حركات بدني و ورزش هايي استفاده كنند كه تمام اندام هاي بدن را به تحرك وادار كند. در واقع براساس اين الگو تمام افراد بزرگسال بايد دو بار در هفته از ورزش هاي قدرتي كه تمام عضلات اصلي بدن را درگير مي كند، استفاده كنند.
در اين راهنما دو گونه ورزش يا فعاليت بدني به عنوان الگو معرفي شده اند؛ گروه اول ورزش هاي با شدت متوسط با فعاليت هاي هوازي هستند كه شامل فعاليت هايي مثل پياده روي سريع، دوچرخه سواري با سرعت كمتر از 15 كيلومتر در ساعت، شنا با سرعت كم و باغباني يا فعاليت هاي مشابه آن است. گروه دوم هم ورزش هاي شديد هستند كه شامل دويدن، دوچرخه سواري با سرعت بالا، شناي استقامت، دوي با مانع، كوهنوردي و صخره نوردي و فعاليت هاي شديد بدني با دستگاه هاي بدنسازي هستند. در اين راهنما و الگوي ورزشي براي گروه هاي خاص هم الگو هايي پيشنهاد شده است.
براي زنان حامله سالم: حداقل دو ساعت و نيم در هفته ورزش با شدت متوسط در دوران قبل از زايمان و حداقل سه ساعت در هفته ورزش با شدت متوسط در دوران پس از زايمان.
براي بالغان دچار معلوليت: انجام حركات جسمي كه قادر به آن هستند، در سه نوبت در هفته حداقل به مدت دو ساعت و نيم در كل هفته .
براي بالغان بالاي 65 سال: حداقل دو ساعت در هفته براساس قابليت هاي بدني آنهايي كه دچار مشكل تعادلي هستند بهتر است فعاليت هايي انجام دهند كه تعادل آنها را برهم نزند.
منبع: Webmed
ترجمه: امير صدري
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن