تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوچه پس كوچه هاي هنر


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كوچه پس كوچه هاي هنر
انتقاد «پاموك» از وضعيت نويسندگان تركيه
نمايشگاه كتاب بين المللي «فرانكفورت» آلمان بعنوان بزرگ ترين نمايشگاه كتاب در جهان با نطق افتتاحيه «اورهان پاموك» بعنوان نماينده ادبي تركيه و انتقاد وي از شرايط نويسندگان هموطن خود رسما كار خود را آغاز كرد. «پاموك» در ابتداي سخنراني خود با استفاده از حضور «عبدا... گل» از نابساماني ها و تبعيض هاي موجود در تركيه انتقاد و توجه همه را به وضعيت اسف بار نويسندگان تركيه جلب كرد. «پاموك» در سخنان خود گفته: متاسفانه در كشور ما حبس و تعقيب و تنبيه نويسندگان بخاطر بيان عقايد و انتقاد همچنان ادامه دارد. او در عين حال افزوده: اين محدوديت ها چندان اثري ندارد و زنجيره ارتباطي ناشر و نويسنده هيچوقت گسسته نمي شود و اين حلقه ها تا رسيدن به خواننده همچنان محكم و استوار باقي مي مانند تا فرهنگ به حيات خود ادامه دهد و اين جشنواره فرصتي براي محكمتر كردن اين سازوكار خواهد بود.

واكنش «سيدجواد هاشمي» به خبر دستگيري اش
«سيدجواد هاشمي»، بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر در يادداشتي درباره خبر دستگيري اش در يك پارتي شبانه واكنش نشان داد. وي در اين يادداشت نوشته: «شب بيست وهفتم ماه مبارك رمضان با 30 نفر از بچه هاي گروه، تئاتر «يتيمان كوفه» به قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف مي شديم. بخاطر احتمال شب قدر دعاي جوشن كبير را مي خواندم و بقيه الغوث الغوث مي گفتند.» هاشمي افزوده: «هيچ فكر نمي كردم افرادي مرا در پارتي به همراه يكي ديگر از دوستان ديده اند! صدالبته عذرخواهي و سرعت عمل مديركل مركز اطلاع رساني ناجا، قدري التيام بخش بود، اما چه سود كه آب رفته بازنمي گردد.»

سرقت ششلول «جيمز باند»
ششلول «جيمز باند» كه در فيلم «مردي با اسلحه طلايي» استفاده شده بود از استوديوي فيلمسازي انگلستان سرقت شد. فيلم «مردي با اسلحه طلايي» سال 1974 ساخته شد و اين ششلول در آن استفاده شده بود. خبرگزاري آلمان در گزارشي با اشاره به سرقت اين اسلحه ارزش آن را 100هزار يورو عنوان كرد. در اين فيلم «راجر مور» براي دومين بار نقش مامور كاركشته سازمان مخفي انگليس را كه با اسم رمز007 شناخته مي شد، بازي كرده بود. پليس لندن اميدوار است رد اين اسلحه را از طريق دست فروشان پيگيري كند.

عيادت «صفارهرندي» از «طاهره صفارزاده»
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعدازظهر ديروز از «طاهره صفارزاده» عيادت كرد. «محمدحسين صفارهرندي» با حضور در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان ايران مهر، ضمن عيادت از «صفارزاده»، با كادر درماني اين مترجم قرآن، شاعر و بانوي برگزيده جهان اسلام، گفتگو كرد و با آرزوي شفاي عاجل از درگاه خداوند متعال براي او، بر بكارگيري تلاش بي وقفه در بهبودي اش تاكيد كرد. وزير ارشاد در جريان حضور خود در بيمارستان همچنين با برادر و خانواده صفارزاده ديدار كرد و در سخناني، حمايت از هنرمندان و فرهيختگان عرصه ادب و هنر را از وظايف اصلي وزارتخانه متبوعش برشمرد.

تقدير از «سلمان رشدي» مرتد در دانشگاه ايرلند
«سلمان رشدي»، نويسنده كتاب موهن «آيات شيطاني»، جايزه «جيمز جويس» را از دانشگاه «دوبلين» ايرلند دريافت كرد. «رشدي» هنگام دريافت اين جايزه با اعلام اينكه «جويس» بزرگترين الهام بخش او در خلق آثارش بوده اظهار كرده كه زبان جسورانه! را از اين نويسنده ايرلندي آموخته است. به نوشته شبكه ايران به نقل از بي.بي.سي، نويسنده كتاب موهن «آيات شيطاني» در اين مراسم بخش هايي از كتاب جديدش را با نام «ساحره فلورانس» براي دانشجويان دانشگاه دوبلين خواند. اين نويسنده مرتد چندي پيش نيز در اظهاراتي وقيحانه در مصاحبه با پايگاه اينترنتي تايمز، با تاكيد بر اينكه از نوشتن كتاب «آيات شيطاني» پشيمان نيست، گفت: اتفاقا برعكس، از اين مسئله پشيمانم كه چرا كتاب تندتري ننوشته ام!

مافيا مي خواهد « ساويانو» را تا كريسمس به قتل برساند
پليس ايتاليا در حال تحقيق درباره گزارش هايي است كه بر اساس آن مافيا در شهر «ناپل» قصد دارد نويسنده كتاب پرفروش «گومورا» و مبناي فيلمي سينمايي به همين نام را تا كريسمس به قتل برساند. «روبرتو ساويانو»، 29ساله از دو سال پيش كه كتاب «گومورا» منتشر شد، بخاطر تهديدهاي مافياي ناپل، 24ساعته تحت حفاظت پليس قرار دارد. او كه خود در ناپل به دنيا آمده در كتاب «گومورا» با جزئيات از دخالت گروه مافيايي اين شهر موسوم به «كامورا» در امور ساختمان سازي، خريد و فروش اسلحه و موادمخدر و بسياري از ديگر فعاليت هاي غيرقانوني آن پرده برداشته و تصويري هولناك از اين گروه ترسيم كرده است. مطبوعات ايتاليا گزارش داده اند طايفه «كاسالسي» در ناپل كه اين روزها بخاطر دست داشتن در قتل 6 مهاجر آفريقايي در صدر اخبار قرار دارد، طرح قتل «ساويانو» را وارد فاز عملياتي كرده و مي خواهد اين كار تا كريسمس انجام شود. از سويي ديگر، اين نويسنده ايتاليايي با اشاره به نگراني هاي ميليون ها نفري كه كتاب «گومورا» را خوانده اند، گفته: «اين خوانندگان كتاب هستند كه از رهبران جنايتكار مي ترسند، نه من.»
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن