تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820896734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير جهاد كشاورزي از تدوين استاندارد سلامت محصول و طرح جامع كشت خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون وزير جهاد كشاورزي از تدوين استاندارد سلامت محصول و طرح جامع كشت خبر داد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/07/24
معاون وزير جهاد كشاورزي در توليدات گياهي گفت : استاندارد ملي كيفيت و سلامت محصولات كشاورزي تدوين و بزودي اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ، محمد رضا جهانسوز در جلسه خبري روز جهاني غذا كه با حضور نماينده سازمان خواربار وكشاورزي ملل متحد "‌فائو" برگزار شد ، گفت : توليد محصول سالم و باكيفيت مهمترين محور توليد در وزارت جهاد كشاورزي است.
وي افزود: استاندارد ملي كيفيت و سلامت محصول در گلخانه ها و مناطقي كه ميزان سم پاشي و استفاده از كودهاي شيميايي زياد است به صورت فراگير اجرا خواهد شد.
جهانسوز گفت : بر اساس اين استاندارد ميزان استفاده از سموم و كودهاي شيميايي تعيين و راهكارهاي جايگزين براي مبارزه با افات نيز پيش بيني شده است.
معاون توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي تدوين تعريف ملي محصول ارگانيك در موسسه استاندارد را از ديگر اقدامات براي توليد محصول سالم دانست و افزود: بيش از 300 هزار هكتار باغ و 150 هزار هكتار اراضي زراعي در كشور شناسايي شده كه تاكنون در اين اراضي هيچگونه سم و كود شيميايي براي توليد محصول از ان استفاده نشده است .
وي گفت : با ارائه اين تعريف به سازمان فائو ، عرصه مناسبي براي ارائه محصولات سالم به بازارهاي داخلي و بين المللي ايجاد خواهد شد.
جهانسوز همچنين از تدوين و اجراي طرح جامع كشت از سال زراعي جديد 88 -87 خبر داد و گفت : بر اساس اين طرح كشت برخي از محصولات باغي ، گياهان دارويي و علوفه به اراضي شيب دار منتقل مي شود و اراضي مسطح به كشت محصولات راهبردي و اصلي اختصاص مي يابد.
وي بااشاره به موفقيت جمهوري اسلامي در خودكفايي محصولات راهبردي ، هدف اصلي وزارت جهاد كشاورزي را پايداري توليد با اجراي راهكارهاي علمي حفاظت خاك ، توسعه روش هاي نوين ابياري و كاهش مصرف سموم و كودهاي شيميايي دانست و افزود: برنامه افزايش توليد را با محور افزايش عملكرد توليد در واحد سطح بدون افزايش سطح زير كشت پي گيري مي كنيم.
معاون توليدات گياهي وزرات جهاد كشاورزي درباره جهش توليد محصول سيب زميني به عنوان محصول راهبردي در كشور گفت : هم اكنون ميزان توليد اين محصول از شش ميليون تن نيز عبور كرده و اين افزايش توليد فرصت مناسبي براي صدور اين محصول به بازارهاي منطقه اي و بين المللي فراهم كرده است.
جهانسوز افزود : حذف تعرفه صادرات و خريد تضميني اقداماتي است كه براي حمايت از كشاورزان اجرا شده است.
وي گفت : اعلام نرخ جديد براي خريد تضميني و ايجاد جوايز صادراتي از تصميمات جديد وزراتخانه براي حمايت از كشاورزان است.
معاون توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي در واكنش به اقدام امريكا در توليد سوخت گياهي با اشاره به وجود 800 ميليون نفر گرسنه در جهان افزود: جمهوري اسلامي ايران مواضع خود را درباره اين اقدام به سازمان فائو اعلام كرده و بايد جلوي چنين اقداماتي كه سبب برهم خوردن تعادل بازار و افزايش قيمت جهاني اين محصولات شده است گرفته شود.
تصوير با صدا دارد
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن