تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805346314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره راديو و اجلاس جهاني صدا در ارديبهشت ماه آينده برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره راديو و اجلاس جهاني صدا در ارديبهشت ماه آينده برگزار مي‌شود
فرهنگي. راديو. نشست
دبير دهمين جشنواره بين‌المللي راديو و دومين اجلاس جهاني صدا، از برگزاري اين جشنواره در اواخر ارديبهشت سال آينده (‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۰‬مي‪ (۲۰۰۹‬در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در تهران خبر داد.

مسعود احمدي دبير دهمين جشنواره بين‌المللي راديو و دومين اجلاس جهاني صدا ، روز سه شنبه در نشست خبري اين جشنواره در سالن كنفرانس معاونت صدا، گفت : اين جشنواره، كار خود را با نقد و بررسي جشنواره نهم و پرداختن به اين مساله كه جشنواره نهم با حضور ‪ ۶۰‬ميهمان خارجي چه دستاوردهايي براي رسانه ملي داشت آعاز كرد.

وي برگزاري نخستين اجلاس جهاني صدا را، در حوزه نظريه پردازي، حركتي ابتكاري توصيف كرد.

وي افزود: دهمين جشنواره بين‌المللي راديو با محورهاي گوناگون و در دو بخش اصلي و ويژه كار خود را آغاز مي‌كند و اين تغييرات با توجه به بازخوردهايي بود كه در جشنواره نهم اتفاق افتاد و سعي شد بخش‌ها را كمتر كنيم تا برنامه سازان تمركز بيشتري داشته باشند.

به گفته احمدي، در بخش اصلي، نمايش كوتاه راديويي با ارايه نمايش در زمان حداكثر پنج دقيقه در حوزه‌هاي راديويي برگزار مي‌شود.

مدير شبكه راديويي جوان، با اشاره به اينكه در بخش اصلي جشنواره راديو، قالب‌هاي مسابقه و پادكست (انتشار مجموعه‌اي از پرونده‌هاي رسانه ديجيتال ) هم مطرح است، گفت: در اين بخش كه برنامه‌سازي به صورت فردي است، افرادي از داخل و خارج سازمان مي‌توانند برنامه‌هاي خود را در قالب كمتر از ‪ ۳۰‬دقيقه ارايه دهند.

وي با اشاره به شعار امسال جشنواره دهم با عنوان راديو براي همه و در همه جا، گفت: همه افراد چه در داخل و چه در خارج از كشور و خارج از ايستگاه هاي راديويي، مي‌توانند با امكانات ديجيتال و فرمت‌هاي جديد، برنامه‌سازي راديويي را در فرمت زير ‪ ۳۰‬دقيقه انجام دهند.

احمدي، برنامه‌سازي مبتكرانه را از بخش‌هاي ويژه جشنواره ي راديو برشمرد و گفت: در جشنواره ي امسال كه بويژه در بخش پادكست افرادي را از خارج از سازمان صدا وسيما به جشنواره دعوت مي‌كنيم، مسلما با برنامه‌هايي خارج از فرم كلاسيك راديو مواجه خواهيم بود.

وي موضوعات مبتلا به راديو را از ديگر بخش‌هاي ويژه اين جشنواره نام برد و با اشاره به اينكه امروزه نام ايران براي تمام كشورهاي جهان شناخته شده است، گفت: با توجه به اين مساله، ضروري است كه از مفاهيم بين‌المللي استفاده كنيم.

احمدي در همين زمينه افزود: بحث صلح ملل، محيط زيست و منابع طبيعي و غيره در راستاي چنين هدفي در جشنواره شكل گرفته است.

وي اضافه كرد: چهارمين محوري كه در بخش اصلي به آن پرداختيم ، اطلاعيه‌هاي راديويي و ميان آرم و نشانه‌هاي راديويي است كه اطلاعيه‌ها حداكثر سه دقيقه و نشانه‌ها سه ثانيه است.

احمدي، يكي از راههاي حيات نوين راديويي كه فرم و محتوا را با هم جمع مي كند، توجه به آگهي‌ها و اطلاعيه‌ها عنوان و تصريح كرد: آگهي‌هاي بازرگاني، يكي از مقولاتي است كه در حوزه راديو و تلويزيون مطرح است و مساله اين است كه چگونه بايستي تنظيم شوند تا از حد مطلوبيت افت نكنند.

وي با اشاره به اينكه در بخش ويژه به موضوعات متنابهي كه در سطح جهاني راديو با آن رو به روست، توجه كرديم، پرداختن به محيط زيست و بحث خانواده محوري را يكي از اين مقولات ذكر كرد.

احمدي گفت: خانواده اولين يا شاخص‌ترين محور براي توسعه است و امروز دنياي غرب و جهان امروز با بحران خانواده و تعلقات و تعصبات خانوادگي مواجه است، همچنين محيط زيست و منابع طبيعي يكي از دغدغه‌هاي تمام كشورهاي توسعه يافته و نيافته است.

وي مقوله راديو و نيازهاي جوان را از ديگر مقولات عنوان و خاطرنشان كرد:
پرداختن به اينكه جوان امروز در اين دنيا چه نيازهايي دارد و چگونه مي توان در يك رسانه شنيداري اين نيازها را برطرف كرد.

احمدي گفت: پنجمين نكته، بحث دين و جهاني شدن است و اينكه برنامه سازان در عرصه معارف و انديشه چه برنامه‌هايي را بايد ارايه كنند.

وي توجه به راديوهاي محلي، شهري و استاني را از ديگر مقولاتي كه براي اولين بار به آن پرداخته شده است، عنوان كرد و گفت: در كشورهايي مثل انگليس و آلمان تنها ‪ ,BBC‬و دويچه وله حرف‌هاي مهم را نمي‌زنند، اين ها رسانه‌هاي رسمي اين كشورها هستند و در كنار آنها راديوهاي محلي نيز حرف هاي مهمي را مطرح و توسط راديوهاي محلي ديدگاه‌هاي خوبي ارايه مي‌كنند كه شناختن فضاهاي آزاد رسانه اي، از اهداف اين جشنواره است.

دبير جشنواره با اشاره به حوزه اجلاس جهاني صدا، گفت: اين حوزه، حوزه نظريه پردازي در راديو است و امروز كميته ملي اجلاس بيش از ‪ ۷۰۰‬استاد، گروه و آكادمي را در دنيا شناسايي كرده و از ميان اين ‪ ۷۰۰‬گروه نزديك به ‪ ۵۰‬مركز شناسايي شده‌اند و اعتبار علمي و كارهايي كه انجام مي‌دهند، مورد توجه و دقت قرار گرفته و براي ارسال مقالات با اين مراكز مكاتبه شده است.

وي با اشاره به اينكه اين اجلاس با همكاري ‪ ABU‬برپا مي‌شود و در تقويم رسمي ‪ ABU‬گنجانده شده است، تصريح كرد: ‪ , ABU‬مسووليت سنجش كيفيت و محتواي مقالات و يا سمينارهاي ارايه شده در حوزه راديو را بر عهده مي‌گيرد.

موضوعات حوزه اجلاس جهاني صدا در هفت محور در حال ارايه شدن است و هچنين چهار دانشگاه تهران، علامه طباطبايي، امام صادق(ع)، آزاد اسلامي و دانشكده صدا و سيما به عنوان دانشگاه تخصصي مادر كه تركيب ‪ ۴+۱‬را تشكيل مي‌دهند، در اين زمينه همكاري مي‌كنند.

احمدي، راديو و نوزايي در عصر ديجيتال، راديو و الگوهاي نوين برنامه ريزي و برنامه سازي، شيوه‌ها و فن آوريهاي نوين توليد و پخش در راديو، راديو و ارتباطات توسعه اي، راديو و محيط زيست، راديو، تبليغات و بازاريابي و موسيقي و نمايش در راديو را ازهفت محور حوزه اجلاس جهاني برشمرد.

وي تاريخ ارسال برنامه براي شركت‌كنندگان خارجي را ‪ ۳۰‬آذر امسال مصادف با ‪ ۱۰‬نوامبر ‪ ۲۰۰۸‬اعلام كرد و گفت: ميهمانان خارجي از آثار تاريخي كشورمان ديدن خواهند كرد.

احمدي اضافه كرد: در حوزه اجلاس جهاني صدا شاهد تعامل نظريه پردازان با يكديگر و در جشنواره بين‌المللي راديو شاهد تعامل برنامه سازان داخلي و خارجي با يكديگر هستيم كه شيوه‌هاي نوين برنامه‌سازي را از يكديگر مي آموزند.

دبير دهمين جشنواره ي بين‌المللي راديو درباره ي جوايز اين جشنواره خاطرنشان كرد: براي جوايز اين جشنواره در بخش اصلي به برنامه‌ها ي اول، دو هزار يورو بعلاوه تنديس زرين جشنواره، برنامه‌هاي دوم هزار و ‪ ۵۰۰‬يورو بعلاوه لوح تقدير و برنامه سازان سوم هزار يورو با لوح تقدير اهدا مي‌شود . در بخش ويژه نيز جوايز نفرات برتر هزار و ‪ ۵۰۰‬يورو به همراه لوح و تنديس خواهد بود.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن