تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش اخلاق اسلامي در جامعه از كارهاي مهم ائمه جمعه است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: گسترش اخلاق اسلامي در جامعه از كارهاي مهم ائمه جمعه است
حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: برخي تلاش دارند تا به هر بهانه اي مردم را نااميد و ذهن آنان را از حركت اصلي غافل كنند.


رهبر انقلاب اسلامي يكي از كارهاي مهم ائمه جمعه را گسترش اخلاق اسلامي در جامعه برشمردند و افزودند: بايد فرهنگ صرفه جويي و قناعت، فرهنگ مسئوليت پذيري و تربيت ديني فرزندان به عنوان نمونه هايي از فرهنگ غني اسلامي در ميان مردم گسترش يابد.
به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور با اشاره به ايستادگي ملت ايران بر آرمانها و اصول، راز ماندگاري انقلاب اسلامي را حفظ و تقويت روحيه ايستادگي دانستند و تأكيد كردند: در شرايطي كه مكتب ماركسيسم، فروپاشيده است و فريادهاي اضمحلال مكتب ليبرال دموكراسي غرب نيز به گوش مي رسد، حركت اسلامي روز به روز در حال گسترش است و انقلاب اسلامي به عنوان موتور محرك اين مكتب فكري بزرگ بايد عوامل پيشرفت و ايستادگي خود را بيش از پيش تقويت كند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بيعت ملت ايران با اسلام، انقلاب و امام خميني (ره) افزودند: ملت ايران با تمام وجود بر سر بيعت خود ايستاد و نتيجه اين ايستادگي هم تحقق وعده الهي و استقرار حاكميت ديني در ايران بود. حضرت آيت الله خامنه اي رهبري ده ساله امام خميني (ره) و ايمان مستحكم و عزم پولادين ايشان را عامل اصلي ايستادگي ملت برشمردند و خاطرنشان كردند: استمرار ايستادگي و وفاي به اين بيعت قطعاً كمك الهي را همانند گذشته در پي خواهد داشت.
ايشان پيروزي انقلاب اسلامي در شرايط حاكميت دو تفكر عظيم ماركسيسم و ليبرال دموكراسي را فراتر از تحليل ها و محاسبات مادي دانستند و افزودند: حركت اسلامي كه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي و در آن شرايط سخت شروع شد، با وجود توطئه ها و طوفانهاي گوناگون، به بركت ايستادگي و كمك هاي الهي روز به روز قدرتمندتر شد و اكنون ديگر نامي از مكتب ماركسيسم نمانده است و مكتب ليبرال دموكراسي نيز با همه هيمنه سياسي، اقتصادي و نظامي خود، در مقابل جهانيان به زمين خورده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي دو مدعي بزرگ ايدئولوژيك داشت كه يكي از آنها ماركسيسم و ديگري ليبرال دموكراسي غرب بود كه براساس انديشه ها و افكار خود براي مسائل دنيا برنامه ريزي مي كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به فضاحت مكتب ماركسيسم و اضمحلال آن افزودند: اين مكتب براي خود ادعاها و شعارهايي داشت كه اين شعارها به تدريج رنگ باختند و در نهايت شكل و ظاهر باقيمانده از ماركسيسم مانند يك تارعنكبوت در فاصله زماني كوتاهي از هم فروپاشيد و از بين رفت.
ايشان افزودند: با فروپاشي ماركسيسم، مكتب ليبرال دموكراسي غرب دچار وسوسه سلطه تك قطبي برجهان و پيشبرد سياستهاي خود بدون وجود رقيب شد و همه دنيا را در اختيار خود مي پنداشت.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وضعيت كنوني ليبرال دموكراسي غرب تأكيد كردند: ادعاهاي سياسي و شعارهاي دروغين حقوق بشر و دموكراسي اين مكتب در گوانتانامو، ابوغريب، حمله به عراق، حمله به افغانستان، و بمباران مناطق مختلف برملا شد و امروز نيز حباب كاذب حاكميت پول در دنياي غرب شكسته شده و فريادهاي آنان به آسمان بلند شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي مشكلات جاري دنياي غرب را نشان دهنده وضعيت ادعاهاي اقتصادي ليبرال دموكراسي غرب دانستند و با اشاره به اذعان تحليل گران غربي به ناكارآمدي روشهاي اقتصادي ليبرال دموكراسي افزودند: امروز حباب كاذب پول در دنياي غرب شكسته شده و فريادهاي آن به آسمان بلند شده و خود آنها مي گويند دوران حاكميت مطلق امريكا به پايان رسيده است.
ايشان اين مسائل را عظيم و قابل تأمل دانستند و خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي بايد عوامل اصلي پيدايش انقلاب اسلامي به عنوان موتور محرك حركت اسلامي و استمرار آن يعني ايمان الهي، روحيه اميد به آينده و روحيه كار و تلاش را بيش از پيش تقويت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به جنبه مردمي جايگاه امامت جمعه و نقش اين نهاد در فرهنگ سازي و گسترش فرهنگ اسلامي در جامعه افزودند: تقويت اميد به آينده در ميان مردم به ويژه جوانان يكي از نيازهاي اصلي در بخش فرهنگ عمومي است كه امامان جمعه در اين زمينه مي توانند تأثيرگذاري بالايي داشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: برخي تلاش دارند تا به هر بهانه اي مردم را نااميد و ذهن آنان را از حركت اصلي غافل كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي با قدرت و قوت به پيش مي رود و ممكن است برخي از اشكالات هم وجود داشته باشد اما عده اي تلاش دارند تا بگويند اين قطاري كه پرقدرت در حال حركت است، از خط خارج شده و يا در حال عقبگرد است در حاليكه اينگونه القائات خلاف واقع است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين يكي از كارهاي مهم ائمه جمعه را گسترش اخلاق اسلامي در جامعه برشمردند و افزودند: بايد فرهنگ صرفه جويي و قناعت، فرهنگ مسئوليت پذيري، وجدان كاري، روحيه ايثار، روحيه سخت كوشي، فرهنگ تعاون و همكاري، انضباط فردي و اجتماعي، احترام به قانون، الگوي خانواده ايراني – اسلامي، سنت ازدواج ساده و آسان، ترويج ازدواج به هنگام، ترويج محافل ديني در خانواده ها، و تربيت ديني فرزندان به عنوان نمونه هايي از فرهنگ غني اسلامي در ميان مردم گسترش يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي ائمه جمعه را به ارتباط صميمي و مستمر با مردم به ويژه اقشار محروم و خانواده هاي ايثارگران توصيه و خاطرنشان كردند: حضور در مساجد و ارتباط با علما و همچنين اِشراف و نظارت بر نزديكان نيز بايد مورد توجه ائمه جمعه باشد.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با اشاره به برگزاري نماز جمعه در 580 شهر، گزارشي از فعاليت هاي سخت افزاري، و نرم افزاري اين شورا در سراسر كشور ارائه كرد.
در پايان اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن