تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818811730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چای بخورید، لاغر شوید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دانشمندان چینی ثابت کردند مصرف چای میتواند به لاغر ماندن افراد کمک کند. در این پژوهش، محققان به مدت پنج سال بر روی کودکان مطالعه کردهاند.
این محققان دریافتند که ترکیب پلیفنول موجود در چای میتواند به افراد چاق کمک کند که با افزایش وزن خود مقابله کنند. این محققان ثابت کردند نوشیدن چای به افراد چاق کمک میکند که وزن از دست بدهند.
گفتنی است که چینیها از مدتها پیش به رابطه مستقیم بین مصرف چای و کاهش وزن پی برده بودند اما نتایج این پژوهش اخیر دانشمندان تایید کرد که تداوم مصرف چای اولانگ باعث متابولیسم یا همان سوخت و ساز چربیها شده و در نتیجه در کنترل چاقی موثر است.
▪ ۵ کیلو وزن کم کنید
زنان جوانی که حامل ژن سرطان سینه هستند میتوانند با لاغر شدن، احتمال بیماری را در خود کاهش دهند. کاهش وزن معادل پنج کیلوگرم در سنین بین ۱۸ و ۳۰ سالگی، احتمال سرطان سینه را تا ۶۵ درصد کاهش میدهد اما افزایش همین میزان به وزن بدن بر احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه پیش از چهل سالگی میافزاید. این اولین مطالعهای است که رابطه بین افزایش وزن، پیش از دوران یائسگی و سرطان نشان میدهد. پیش از این ارتباط بین افزایش وزن پس از یائسگی و افزایش احتمال سرطان سینه در زنان مشخص شده بود. کاهش وزن در دوره جوانی، اثر حفاظتبخش در برابر سرطان سینه دارد. لذا این تحقیق اهمیت حفظ وزن متعادل در تمام طول عمر برای زنانی که به علل ژنتیکی در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند را نشان میدهد.
▪ ناگهانی وزن کم نکنید
سنگ صفرا یکی از بیماریهای دستگاه گوارش است که در زنان، افراد چاق و کسانی که وزن خود را در عرض چند هفته به شدت کم میکنند شایع است. دکتر «دریانی» متخصص گوارش میگوید: سنگهای صفراوی در کسانی که برای کاهش وزن خود عمل جراحی انجام میدهند یا وزن خود را در عرض چند هفته کم میکنند بسیار شایع است. همچنین احتمال ابتلا به این بیماری در زنانی که از قرصهای ضدحاملگی استفاده میکنند نیز وجود دارد. وی افزود: علائم سنگ کیسه صفرا به صورت درد در ناحیه راست شکم بروز میکند و در بعضی موارد از جمله در افراد دیابتی بدون هیچ علامتی به وجود میآید. دکتر دریانی در ادامه تصریح کرد: بیماران مبتلا به سنگهای صفراوی کوچک با دارو درمان میشوند و بیمارانی که سنگهایی بزرگتر از ۵/۲ سانتیمتر دارند یا کلسیم در کیسه صفرای آنها رسوب کلسیم شده است، تحت عمل جراحی قرار میگیرند که در این عمل کیسه صفرای بیمارانی که دچار التهاب کیسه صفرا شدهاند، برداشته میشود.
▪ بخوانید و عمل کنید، همین امروز...
دکتر «بهمن محمدی»، متخصص تغذیه و درمان چاقی و لاغری میگوید: بهطور قطع بهترین ورزش برای لاغر شدن پیادهروی است. برای گرفتن نتیجه مناسب لازم است روزانه نیم الی یک ساعت بهطور پیوسته و با سرعت متوسط پیادهروی کنیم. بهترین زمان پیادهروی پس از صرف صبحانه است. در صورتی که امکان آن نباشد میتوان عصرها به پیادهروی پرداخت. فراموش نکنید که در زمان پیادهروی و تا دو ساعت پس از آن نباید بهجز آب چیز دیگری خورده شود. وی میگوید: نوشیدن آب بسیار مفید است، نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز به کاهش وزن کمک میکند. دکتر محمدی توصیه میکند که در جریان پیادهروی و پس از آن هرچه بیشتر آب بنوشیم.
در پاسخ به این پرسش که چرا وقتی برای مدتی کوتاه (برای مثال یک یا دو روز) کمتر غذا میخوریم به سرعت دو، سه کیلو لاغر میشویم، اما به محض اینکه غذای وعده بعد را زیاد میکنیم دوباره به سرعت به وزن سابق برمیگردیم. میگوید «زیرا شما در حقیقت لاغر نشدهاید و چربی بدنتان کم نشده است بلکه بهطور موقت قدری از آب بدنتان دفع شده که با زیاد کردن وعده غذای بعدی آب از دست رفته دوباره به جای خود برگشته و وزنتان مجدد به حالت اول برمیگردد». دکتر در مورد پیادهروی هم نظریات جامعی دارد، او میگوید: پیادهروی بعد از صبحانه یا عصرانه بهترین حالت ممکن برای لاغر شدن است، وقتی ابتدا صبحانه یا عصرانه میخورید چربیهای بدن آزاد میشوند و با انجام پیادهروی، این چربیها بیشتر آزاد شده و میسوزند.
همچنین نوشیدن آب در جریان پیادهروی وپس از آن به دفع چربیها و افزایش متابولیسم بدن کمک میکند. زمانی که تا دو ساعت پس از پیادهروی چیزی بهجز آب مصرف نشود، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود چربیهای بیشتری را میسوزاند، اگر غذا خورده شود، جذب بدن شده و کاهش وزن مختل میشود. وی اعتقاد دارد: پیش از پیادهروی، حتما باید چیزی بخورید تا مجبور نباشید پس از آن تا دو ساعت چیز دیگری بهجز آب مصرف کنید. اما اگر احساس ضعف و گرسنگی غالب شود از چای کمرنگ بدون مواد قندی، هویج، خیار، گوجه یا در نهایت سیب استفاده کنید. خوردن میوه تا دو ساعت پس از پیادهروی توصیه نمیشود، زیرا قند آن جذب میشود. نکته دیگر که خیلیها میپرسند این است که آیا اشکالی دارد پس از پیادهروی بخوابیم؟ در پاسخ باید بگویم، متاسفانه خوابیدن پس از پیادهروی اثر مفید آن را کاهش میدهد، زیرا سوخت و ساز بدن که در جریان پیادهروی افزایش یافته با خوابیدن کم میشود. پس بهتر است پس از پیادهروی نخوابید... عدهای دیگر میپرسند آیا میتوان شبها به پیادهروی رفت؟ در پاسخ به این عده باید بگویم، خیلیها در شب پیادهروی میکنند، اما چندان مفید نیست. حتما پس از صبحانه یا عصرانه به پیادهروی بروید، اگر واقعا امکان آن برایتان وجود ندارد، شام را زودتر خورده و پس از آن به پیادهروی بروید و پس از شام چیز دیگری بهجز آب میل نکنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن