تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليست احتمالي برندگان نوبل 2009


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معرفي تحقيقات منجر به نوبل
ليست احتمالي برندگان نوبل 2009
جام جم آنلاين: سازمان تامسون رويترز همانند سالهاي پيش با بررسي اطلاعات از دانشمندان و محققان برتر جهان ليستي از برندگان احتمالي جوايز نوبل سال 2009 را ارائه کرده است.



به گزارش مهر، موسسه تامسون رويترز تنها سازماني است که با استفاده از داده هاي کمي سالانه برندگان احتمالي جوايز نوبل را پيشگويي مي کند. اين اطلاعات از پايگاه ISI Web of Knowledg برداشت شده و با کمک آنها به بررسي تاثيرگذارترين تحقيقات علمي در زمينه هاي فيزيک، شيمي، فيزيولوژي و پزشکي و اقتصاد مي پردازد تا نزديک ترين احتمالات درباره برندگان اين جوايز اعلام شود.
از سال 2002 تا کنون 15 فرد از ميان پيشگويي هاي اين سازمان موفق به دريافت اين جايزه ارزشمند شده اند. برندگان احتمالي نوبل 2009 امسال سازمان تامسون رويترز از اين قرار است:
نوبل شيمي "ژاکلين کي بارتون"، "آرتور" و "ماريان هاينش" پروفسور شيمي و عضو هيئت علمي شيمي و مهندسي شيميايي از موسسه تکنولوژي کاليفرنيا به همراه "برند ژيس" پروفسور شيمي دانشگاه باسل سوئيس و "گري بي شوستر" پروفسور و رئيس کالج شيمي موسسه تکنولوژي جورجيا آتلانتا به دليل تحقيقات عالي در زمينه انتقال بار الکتريکي در دي ان اي. "بنجامين ليست" پروفسور موسسه ماکس پلانک و پروفسور افتخاري دانشگاه کلن به دليل ابداع کاتاليزورهاي نامتقارن ارگانيک با کمک انامين. "مايکل گارتزل" پروفسور موسسه EPFL لوزان، سوئيس به دليل ابداع سلولهاي خورشيدي حساس به رنگ که اکنون به سلولهاي گارتزل شهرت يافته اند.
نوبل فيزيک "ژان ايگناچو سيراک" مدير بخش تئوري اپتيک کوانتمي موسسه ماکس پلانک، "پيتر زولر" پروفسور فيزيک موسسه فيزيک نظري دانشگاه اينسبرگ و مدير علمي موسسه اپتيک کوانتمي و اطلاعات کوانتمي در آکادمي علوم اطريش به دليل تحقيقات گسترده در زمينه اپتيک کوانتمي و رايانه کوانتمي.
"سر جان بي پندري" پروفسور فيزيک نظري جامدات و رئيس گروه نظريه ماده چگاليده در کالج سلطنتي علوم و فناوري لندن، "شلدون شولتز" پروفسور فيزيک دانشگاه کاليفرنيا سن ديه گو، "ديويد آر اسميت" و "ويليان بوان" پروفسور مهندسي رايانه و الکتريک در دانشگاه داک براي پيش بيني و کشف شکست منفي.
"ياکر آهارونوو" پروفسور فيزيک و علوم رايانه اي در دانشگاه چپمن و دانشگاه کاليفرنياي جنوبي، "سر مايکل بري" و "ملويل ويلز" پروفسور فيزيک دانشگاه بريستول به دليل کشف تاثير آهورونوو- بوهم و کشف حالت بري.
نوبل فيزيولوژي و پزشکي "جيمز اي راتمن" پروفسور علوم بيومديکال، بيولوژي سلولي و شيمي در دانشگاه ييل، "رندي شکمن" پروفسور بيولوژي سلولي دانشگاه کاليفرنيا برکلي به دليل مطالعات ارزشمند درباره فعاليتهاي غشاي سلولي.
"اليزابت اچ بلکبرن"، "موريس هرتزن" پروفسور بيولوژي و فيزيولوژي و روانشناسي دانشگاه کاليفرنيا، "کارول دابليو گريدر" و "دنيل ناتنز" پروفسور ارشد بيولوژي مولکولي و ژنتيکي در کالج پزشکي جان هاپکينز، "جک دابليو ژوستاک" پروفسور ژنتيک کالج پزشکي هاروارد، "الکساندر ريچ" و "هاوارد هاگز" از بيمارستان بزرگ ماساچوست به دليل نقش داشتن در مطالعات تلومرها و تلومرازها و کشف اين پديده ها.
"سيژي اوگاوا" مدير لابراتوارهاي مطالعات عملکردهاي مغزي اوگاوا به دليل کشفيات بنياديني که به ابداع تصويربرداري عملياتي رزونانس مغناطيسي يا fMRI منجر شد. سيستمي که مطالعات اوليه درباره علوم مغزي و تشخيصهاي طبي را متحول ساخت.
اقتصاد "ويليام دي نوردهاوس" و "مارتين ال ويتزمن" پروفسورهاي اقتصاد از دانشگاههاي ييل و هاروارد به دليل شرکت در علوم اقتصادي زيست محيطي با توجه به بحران تغييرات جوي.
"جان بي تيلور"، "مري و رابرت ريموند" از دانشگاه استنفورد و "بون اچ" و "ماري آرتور" مک کوي از موسسه هوور، استنفورد، "جوردي گالي" از دانشگاه بارسلونا، "مارک ال گرتلر"، "هنري و مري موزس" از دانشگاه نيويورک به دليل تحقيقات در زمينه سياستهاي مالي.
"ارنست فر" از دانشگاه زوريخ و "ماتيو جي رابين"، "ادوارد جي" و "نانسي اس جوردان" از دانشگاه برکلي به دليل شرکت داشتن در مطالعات در زمينه اقتصاد رفتاري بر پايه اولويت، بي طرفي و همکاري.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن